Zie je, ik dacht al dat ik nog wat vergeten was te melden >

.
We hebben besloten het toch te gaan proberen. Ik krijg toch geen hoogte van die drie

. Dan weer gaan ze elkaar uit de weg, dan weer staan Favo en Riboet (al kibbelend) uit dezelfde etensbak te eten.
We hebben het idee dat als ze met zijn drieen tegelijk in een NIEUWE kooi gaan, het heel anders is dan ze nu even met zijn drieen in een al bestaande kooi stoppen.
Leo gaf de doorslag, hij zei als ik weer wat ruimte kan creeeren dan ga ik het risico lopen dat ik later die ruimte toch weer moet opgeven. De kamer is nu namelijk gewoon klein geworden met die twee kooien. Waar ik ook rekening mee wilde houden, is dat als Pappa- en Mammagaai in te toekomst meerdere jongen krijgen, die niet meteen zijn besproken, dat die dan ook tijdelijk weer in een kooi moeten tot ze een nieuwe eigenaar hebben. En voor drie kooien heb ik geen plaats. Wel voor de binnenvoliere EN een kooi.
Alles op een rijtje gezet:
* gunstige prijs voor de voliere
* de grijzen hebben hier nog geen enkele veer bij elkaar uitgetrokken
* mooiere en makkelijker te reinigen kooi
* de gaaien zitten nu al bijna nooit in de kooi, dat zal straks niet anders zijn en buiten de kooi gaat het sowieso goed
* als het niet gaat, past er nog steeds een kooi in huis (zit ik wel weer met een eventueel tijdelijke opvang van jonge gaaien maar dat zien we dan wel weer)
* als het wel gaat, al is het maar voor een paar jaar, heb ik in die periode wel weer meer bewegingsruimte in huis
En uiteindelijk dus tot de slotsom gekomen, dat het de moeite waard is om toch te proberen die die drie grijzen te laten samenwonen.
Ik heb de volierebouwer dus fiat gegeven om de binnenvoliere van 80 bij 80 bij 200 cm te bouwen. Ben benieuwd wanneer ik die dan samen met mijn pa kan ophalen. Heb de voliere in bouwpakketvorm besteld, scheelt enorm in prijs namelijk!
Groeten,
Barbara