Auteur Topic: Reactie gaai op aga  (gelezen 1156 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Reactie gaai op aga
« Gepost op: november 02, 2006, 22:10:29 pm »
Ik liep net met Pipo (aga) langs de kooi van Kaya (grijze roodstaart) die daar net lekker in zat te eten. Nou had je Kaya moeten zien! De veren gingen overeind toen hij Pipo in het oog kreeg! Ik vraag me af wat er gebeurt zo zijn als Pipo naar de kooi was gevlogen  :CENS ik krijg hierdoor niet het idee dat ik ze ooit samen los zou kunnen laten, laat staan de aga's los in de ruimte waar Kaya is...
Erg jammer maar goed als dat zo is... sinds Kaya er is mogen de aga's alleen los op mijn dochter haar slaapkamer daar hebben we speciaal voor de aga's vanalles opgehangen waar ze op kunnen schommelen en spelen.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2006, 22:19:53 pm door Dianne »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Reactie gaai op aga
« Reactie #1 Gepost op: november 02, 2006, 22:13:19 pm »
is dat ook niet beetje jaloezie denk je

maar of kaya echt zou uitpakken weet ik echt niet zenne

pvg

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2006, 22:54:20 pm »
hallo,
Wij hebben 2 grijze die los op hun kooi zitten als wij thuis zijn. Diddle, ons agaatje is supertam en vliegt rond in huis. Hij daagt die grijsjes letterlijk uit : vliegt rakelings over hun kop, gaat op een afstand zitten, net ver genoeg om niet gepikt te kunnen worden...Die papegaaien zetten hun veren recht, vallen hem echt aan alsof ze gieren zijn!! Yep,ik ken dat verschijnsel, maar onze kleine is vlug en slim genoeg om die rapper af te zijn... :thumsup:
Rick.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2006, 23:14:10 pm »
Ik durf het in ieder geval nog niet echt te testen, het is dat Pipo op mijn arm klom toen ik uit de kooi het voerbakje haalde en ik het wel even gezellig vondt om hem mee te nemen naar de keuken, als het schemerig is dan vliegt hij toch niet en blijft netjes bij me zitten, maar overdag zou ik het niet gedurfd hebben en na Kaya's reactie van straks zal ik het ook nog maar niet doen..  :(

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 03, 2006, 00:15:49 am »
Het zal ook iets wennen zijn denk ik. En natuurlijk met zijn eigen kooi in de buurt, is alles anders.

Kaya liet buiten ook het valkparkietje van een vriendin aan zich komen. Nou hij had hem opgevreten als dat bij de kooi was gebeurd!  :)

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,24672.0.html

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: november 03, 2006, 00:26:26 am »
Geweldig Corrina! Ik kan het niet laten en plak deze foto toch effe hier neer wat geweldig!!!

Die ogen van Kaya en die been"tjes"  cheesy2

Riboet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 03, 2006, 08:27:09 am »
De kooi heeft zeker met het gedrag van Kaya te maken. Als ik 1 gaai van mijn viertal uit de kooi heb en die gaat eens fijn bovenop de voliere trippelen dan krijgt ie een van de andere drie ook achter zich aan.

Een kennis van mij brengt wel eens een rosella mee en als de vier gaaien los op de speelplaats zitten, is er niets aan de hand, ze doen elkaar niets (gaan ook niet naar elkaar toe). Maar ik denk niet dat we de rosella op de voliere moeten laten lopen, terwijl de grijzen in de kooi zitten.

Koko

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 03, 2006, 09:55:49 am »
hier in huis gaat het voor geen meter, de gaaien met de Aga's maar in de voliere weer wel

Groetjes
Boudewijn