Auteur Topic: De paarden in Friesland  (gelezen 2756 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
De paarden in Friesland
« Gepost op: november 04, 2006, 10:31:56 am »
Oh oh wat heb ik meegeleefd met die paarden die daar met een stuk of 100 op een klein stukje stonden middenin het water! :cry: En wat huilde ik van ontroering toen ik zag dat ze gisteren door ruiters gelokt en gered werden. Prachtig gewoon! :hart: Ik baal alleen ontzettend dat ik er geen reportage van gezien heb, weet iemand waar dat te zien is geweest gisteravond? Dan kan ik het misschien terugkijken op internet? ???

..ingrid..

• Gast
Re: De paarden in Friesland
« Reactie #1 Gepost op: november 04, 2006, 12:21:01 pm »
nou wat was dat idd vreselijk!!! kon het ook niet drooghouden  :cry:.Ik  heb wel een heel stuk in de spits gelezen met daarin ook reakties van diverse mensen.Hij schijnt dat de eigenaar wordt vervolgt  :a036:.Nou van mij mag ze zelf in het water gaan staan.Wel tot haar schouders he  ::).Net zoals die arme paarden

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #2 Gepost op: november 04, 2006, 12:22:58 pm »
Bijna alle nieuwsprogrammas hebben beelden uitgezonden van de redding, maar ik neem aan dat je die wel gezien hebt?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: november 04, 2006, 12:34:23 pm »
Het journaal heb ik gezien, maar geeneen nieuwsprogramma.. Ik had zo graag een hele reportage willen zien, ik vond het zo ontroerend! :cry:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: november 04, 2006, 13:00:23 pm »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: november 04, 2006, 13:54:06 pm »
Ach... :cry: wat triest toch.. :( Je kunt het je toch al niet voorstellen, dat mensen met zoveel paarden daar niet om geven.. :(

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: november 04, 2006, 14:25:43 pm »
ik vind het heel zielig, wat zullen die beestjes in paniek geweest zijn!
ik ben blij dat het meerendeel het overleeft heeft, en de eigenaar/esse zelf een paar dagen midden in een ondergelopen weiland zetten!
want als die paarden "veilig" stonden waarom zijn er dan 18 verdronken?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: november 04, 2006, 15:07:51 pm »
Ik begreep dat ze ze wel ergens anders hadden neergezet in eerste instantie en dat de paarden later weer teruggegaan zijn. Het is dan iig zo dat ze het wel geprobeerd hebben, toch?

marian53

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 04, 2006, 15:19:21 pm »
Ik ga er van uit dat niemand opzettelijk die dieren in gevaar wilt brengen dus ook de eigenaar niet, en aangezien we alles maar uit de twede hand moeten horen vind ik persoonlijk dat je niet zomaar mag oordelen .
Maar ik ben wel ontzettend blij dat ze er weg zijn en weer op de drogen staan  :) ook bij mij stonden de tranen in mn ogen  en een zucht van opluchting , wat een prachtig gezicht was dat .  :a036: aplaus voor die 4 meiden met hun paarden  :a036:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: november 04, 2006, 15:20:58 pm »
Ja, wat super was het he? Ik heb net bij uitzending gemist het jeugdjournaal van gisteren bekeken en daar was een juitgebreidere reportage in dan in het journaal! Prachtig! :thumsup:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nos/jeugdjournaal/bb.vrijdag.asf

Na 50 seconden begint het al over de paarden. ;)
« Laatst bewerkt op: november 04, 2006, 15:29:49 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: november 04, 2006, 16:09:03 pm »
Als je op de volgende pagina onder Audio en video het kopje Paarden Marrum gered (18 minuten) aanklikt, zie je de hele operatie.. ;)
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/11/art000001C6FF1EAF056638.html
« Laatst bewerkt op: november 04, 2006, 16:17:19 pm door Loes »

languuuhh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 05, 2006, 13:20:18 pm »
hallo
erg he even de echte feiten want elke krant schrijft wat anders maar mensen van de manege waar ik rij kennen hem en hebben daar ok geholpen (ze mogen hem niet echt hoor)
er stonden meer als 150 paarden daar
er zijn 19 verdronken
weet niet of iemand het gelezen heeft van dat veulentje maar die is met een andere merrie met veulen meegezwommen maar toen had ie door dat zijn mama daar nog op het 'eilandje' stond en is weer in het water gesprongen omstanders hebben hem er weer uitgehaald en hebben hem naar een stal gebracht zodat hij er niet weer in kon  :hart:
het was heel zielig om te zien hoe ze eraan kwamen ze waren sterk vermagerd, kreupel, en stijf.
ook was er een pony die mensen moesten ondersteunen hij kon bijna niet meer na een tijdje op de dijk te hebben gelegen sterkte hij weer wat aan dat was echt sneu om te zien zo verzwakt was hij :cry:
de man is al eerder bekeurd ofzo in elk geval is die inspectie daar al eerder geweest dus ik hoop dat ze hem nu een zware straf opleggen hij zei zelf dat hij op dat moment zijn rundvee en 60 hengsten aan het ophalen was maar die man had half oktober zijn paarden daar al weg moeten halen dus hij is schuldig en die dag voor de storm moesten ze zo wie zo wegzijn  vee van boeren die daar land hadden enzo.

ik hoop dat hij een hele zware straf krijgt want dit was niet normaal :angry:

groetjes wendy
« Laatst bewerkt op: november 05, 2006, 13:23:38 pm door languuuhh »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: november 05, 2006, 21:02:32 pm »
als ik onderstaande lees vind ik dat die man NOOIT meer dieren mag houden!
hij heeft overal gewoon sch**t aan en ik vind dat niet kunnen!
het zijn wel levende wezentjes he!!!

briandylan

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 05, 2006, 22:07:32 pm »
Wat ik had er ook graag bij willen helpen zeg.Wat een mooi gezicht. :a036: woohoo

Ik denk alleen dat het wel mee valt dat ze zo mager waren.Als je ze weer zag rennen op de dijk zagen ze er netjes uit met oog op de dikte.Wel zag je er een aantal kreupel lopen , maar dat kan ook niet anders als een een paar dagen op zo een klein stukje staat.
En wat denk je dat het voor een moeite kost om daarna door dat zware water terug te moeten naar de kant , wat zullen ze een spierpijn hebben nu zeg.
Maar gelukkig hebben ze het gehaalt(nog wel even een gedachten aan de paarden die het helaas een paar dagen ervoor zijn verdronken rip ). Vind het alleen jammer dat de wet hier in nederland niet veel strenger is op het gebied van dieren.Als iemand al een keer in contact is geweest met inspectie diensten omdat zijn vee eerder al in op spraak is geweest, dat zo een persoon dan toch nog in het bezit kan zijn van zoveel paarden :angry:.

Ik hoop zelf dat deze paarden in beslag worden genomen en dat er voor allemaal een goed tehuis word gezocht , en die boer er dus geen reet aan over houd tongue2.Zonder deze reddings actie had hij er toch geen 1 meer over gehouden.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2006, 22:11:52 pm door briandylan »

briandylan

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 05, 2006, 22:19:52 pm »
Ik ga er van uit dat niemand opzettelijk die dieren in gevaar wilt brengen dus ook de eigenaar niet,

Helaas gaat dit niet altijd op.Ik werk zelf in een dierenasiel en als je ziet wat daar binnen komt , dan besef je pas echt dat niet iedereen het goed met dieren voor heeft.Voor sommige mensen zijn dieren handel en moet het dus geld opleveren en zo weinig mogelijk kosten.Op het moment dat een boer zijn vee moet binnen halen betekend het ook dat hij ze vanaf dat moment moet gaan bij voeren en dat zijn dus extra kosten.Het wil overigens niet zeggen dat elke boer zo te werk gaat er zijn boeren die ook zeker wel een hart voor hun vee hebben ondanks dat het misschien hun handel is.