Auteur Topic: forpus  (gelezen 8630 keer)

leonie

• Gast
forpus
« Gepost op: november 05, 2006, 10:48:41 am »
He hallo!
Ik heb even een vraagje: wij gaan straks kijken naar een forpusje (Forpus coelestis) die we via marktplaats hebben gevonden. De kweker zegt dat ie nog geen 5 weken is, maar op de meegestuurde foto's zit ie al helemaal in de veren...?? Kan dat?? Wij hebben al een andere forpus, die hadden we ook toen ie 5 weken was, en die was nog kaal in zijn nek en zag er gewoon nog niet mooi uit...nu gaan we toch een beetje twijfelen of dat wel helemaal goed zit!!!
Ook toen we 17,50 hadden geboden zei de kweker: deze mag je voor 10 euro hebben...?? Echt een beetje raar, hebben jullie tips en adviezen waar we op moeten letten straks??
Alvast super bedankt!!
groetjes, leonie

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
Re: forpus
« Reactie #1 Gepost op: november 05, 2006, 11:13:59 am »
Ik heb maar 1 goeie tip, als je ook maar iets twijfel heb, niet kopen.
Ook wat de kweker zegt of andere, het wordt jou vogel en jij moet je vertrouwen er in hebben.

Henk

leonie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 05, 2006, 11:20:19 am »
Ik heb maar 1 goeie tip, als je ook maar iets twijfel heb, niet kopen.
Ook wat de kweker zegt of andere, het wordt jou vogel en jij moet je vertrouwen er in hebben.

Henk

'

Ja, dank je. we gaan gewoon kijken en als we het niet vertrouwen doen we het niet!!

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 05, 2006, 11:24:08 am »
Jaa groot gelijk. Er zijn anders genoeg kwekers waar je terecht kunt!

Dat hij ineens uitzichzelf bijna de helft zakt in de prijs, zou bij mij ook niet veel vertrouwen wekken.

Sterke met je beslissing!

CT

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 05, 2006, 11:30:13 am »
hoi,
ik zou ook als ik twijfels heb helemaal niet kopen hoor.
ik heb zelf een koppel forpussen waar ik ga proberen mee te kweken, heb ze gekocht vorig jaar en zijn nu 1 jaar.
groetjes
Dinnie

leonie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2006, 11:37:46 am »
Dank voor jullie reacties!
Weten jullie of het kan dat ie al helemaal in de veren zit met nog geen 5 weken??
Ik had foto's opgestuurd gekregen, ik weet niet hoe ik die hierbij moet doen...dan kunnen jullie kijken of het een kleintje is!
Maar waar kan ik andere kwekers van forpussen vinden in de buurt van Gouda?? wij kijken heel vaak op marktplaats, maar dan zie je alleen maar advertenties van 4-animals...gelukkig had ik die naam gegoogled en kwam ik op jullie reacties over deze winkel uit!!! Maar andere hobbykwekers zijn er niet zoveel, vandaar dat we blij waren dat er nu eindelijk 1tje in de buurt een kleintje had. Maar nu gaan we dus toch een beetje twijfelen...

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #6 Gepost op: november 05, 2006, 11:47:40 am »
Het zou kunnen, maar dan heb je een vlugge als die met 5 weken voledig in de veren zit.
Wat een jong van 5 weken zeker heeft is rose plekjes aan de zijkant van de snavel, is de snavel eenkleurig is dit al een oudere vogel

Als je echt een jong wil om tam te maken, kan ik je niet helpen, oudere vogels maar wel van dit jaar heb ik nog wel zitten.
Ik woon in Woerden
« Laatst bewerkt op: november 05, 2006, 11:50:23 am door broto »

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 05, 2006, 11:49:10 am »
Dank voor jullie reacties!
Weten jullie of het kan dat ie al helemaal in de veren zit met nog geen 5 weken??

Heb voor je gegoogled. kan zo geen foto's vinden!

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #8 Gepost op: november 05, 2006, 11:53:20 am »

Deze is hier ongeveer 5 weken oud

Deze is ongeveer 7 weken , aan de zijkant van de snavel is duidelijk een rose plekje te zien, dit is aan beide zijde van de snavel
« Laatst bewerkt op: november 05, 2006, 11:58:36 am door broto »

leonie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 05, 2006, 12:00:15 pm »
Hallo,
ik heb 3 foto's van het vogeltje, hoe moet ik die bij dit bericht doen?? Of kan ik ze misschien mailen? Op de foto's zie je wel een roze snaveltje, maar rond zijn oogjes zijn alle kleine veertjes al helemaal mooi zeg maar...

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #10 Gepost op: november 05, 2006, 12:24:01 pm »
Het is duidelijk een erg jonge vogel, als ik je mail zo lees is die nauwelijks zelfstandig.
Weet niet of je ervaring heb als die niet wil eten ??

Dit zijn de foto's die je stuurde

Henk

leonie

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 05, 2006, 12:30:02 pm »
Hoi allemaal,
dank voor alle reacties!!!! We stappen straks in de auto om erheen te gaan, maar zijn nu iets zekerder dat het wel goed is, en we weten waar we op moeten letten! Ik ben blij dat er forums als deze zijn!!! :-*
We hebben nog babyvoeding (soort ei-voer) staan van onze andere forpus toen die klein was, en trosgierst en zo...nu maar hopen dat ze elkaar leuk vinden  :hart: !!! We hebben al een 2e kooi staan voor dat kleintje....moet goed komen. En als we het niet vertrouwen dan kijken we gewoon verder!
Super bedankt en ik hou het forum op de hoogte!
groetjes, leonie
ps en tips over hoe je foto's erop moet zetten blijven welkom!!!

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 05, 2006, 12:46:53 pm »
Dat staat omschreven in de faqs.

Klik hier

veel plezier en succes straks!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: november 05, 2006, 15:45:14 pm »
Het is wel een ontzettend schatje hoor zo te zien!! :hart:

leonie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 05, 2006, 19:49:59 pm »
He hallo!
nou, we hebben hem toch gekocht!! Hij is echt nog jong, maar wel al groter dan onze andere (volwassen) forpus  :)
Die mensen waren echt heel aardig (de hele huiskamer hing vol met kooitjes, toen we buiten stonden hoorden we het gekwetter al)! Onze andere forpus is nog niet zo heel aaridg tegen het nieuwe vogeltje....moeten we nog maar even rustig aan elkaar laten wennen! we hebben de 2 kooitjes wel dicht bij elkaar staan. Oh ja, die kleine heeft wel een gebroken nageltje, is dat erg? (misschien dat we hem daarom met korting kregen??).
Ik ga zo even kijken kijken of ik dat met die foto's kan uitvogelen!
groetjes, leonie