Auteur Topic: forpus  (gelezen 8647 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: forpus
« Reactie #15 Gepost op: november 06, 2006, 09:45:15 am »
Wat leuk! En.. eet ie a goed? ;)

Asura

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 06, 2006, 11:05:56 am »
Ah je hebt hem! Ik heb je net een PBtje gestuurd ;)

Hij ziet er erg mooi en lief uit op de foto!! Ik hoop dat ze snel vriendjes worden! :hart:

Een gebroken nageltje is niet zo erg hoor, dat groeit wel weer aan.. Zolang het teentje er nog maar helemaal aan zit! :P

leonie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 06, 2006, 12:05:31 pm »
Ja, de tenen zitten er nog aan (dat roze gedeelte zeg maar), alleen het zwarte nageltje is afgebroken (bij 3 teentjes merkten we gister!). Wel zielig, want zijn grip is wel minder met die afgebroken nageltjes dus hij valt wel sneller van zijn stokje  :CENS

We moeten wel opletten dat we ze nu evenveel aandacht geven...Kiwi is minder dominant dan we verwacht hadden ...gister zaten ze al gezellig samen te eten, totdat Kiwi genoeg had en maar bovenop het kleintjei dook..oeps! Meteen maar uit elkaar gehaald en het kleintje in z'n kooitje gedaan...hij vond het allemaal maar best volgens mij.
Maar we hadden een 2e vogeltje voor Kiwi gekocht omdat ie altijd ging piepen zodra één van ons de kamer uit liep, dan bleef Kiwi tekeer gaan tot we terugkwamen..zo zielig. Maar nu vanmorgen gingen ze dus allebei piepen toen we weggingen naar ons werk  bye2  Agossie. Maar hij eet wel goed, ook maar een gierststengel in z'n kooi gedaan, die vond ie wel lekker!

groetjes, leonie

Oh ja, het vogeltje op de foto hiernaast is Kiwi, onze andere forpus. Allebei groen dus. Als er iemand nog een leuke naam heeft wat bij Kiwi past..ik hou me aanbevolen! We hebben nog geen leuk idee...helaas.
« Laatst bewerkt op: november 06, 2006, 12:09:35 pm door leonie »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: november 06, 2006, 12:13:47 pm »
We hebben hier een stelletje dat heet Mango en Kiwi, dus dat moet je maar niet doen, denk ik! :) Dat piepen blijven ze heus niet de hele dag doen hoor!   ;) Ik vind ze allebei echt prachtig!! :hart:

leonie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 06, 2006, 19:56:53 pm »
Hi Allemaal,

Onze vogels hebben nu (al) een dagje aan elkaar kunnen wennen. Het kleintje vindt Kiwi wel erg interessant!
Kiwi is iets agressiever (want het is natuurlijk zijn territorium.) Ze hebben al soort van samen uit een bakje gegeten. Dit bakje hield ik in mijn hand. Kiwi haalde wel af en toe naar het nieuwe jonkie uit. Net zaten ze een beetje naast elkaar, maar Kiwi probeerde (tenmisnte dat leek zo..) de ogen van het jonkie te bijten. Is dit natuurlijk gedrag?? Of is het onkunde van onze Kiwi? Moeten we dit toelaten, tot de nieuwe vogel van zich af bijt? Ik ben bang dat hij straks iets aan zijn oog krijgt!Het blijft tenslotte een jonkie van ongeveer 5 weken oud.  Het rare is dat Kiwi niet echt continue agressief is, dus dat geeft ons een sprankje hoop! Kan iemand ons misschien een beetje raad geven?? (we laten ze niet echt lang samen, want ze moeten natuurlijk nog wel aan elkaar wennen..)
Groetjes, Leonie

CT

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 06, 2006, 20:45:09 pm »
hoi,
zijn het twee mannetjes? Want forpusmannen staan bekend om hun agresiviteit. Het is geweten dat als de jongen uitgevlogen zijn je zo vlug mogelijk moet scheiden, omdat de man (de vader) kan overgaan tot verminken en zelfs doden van zijn zonen.

groetjes
Dinnie

Asura

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 06, 2006, 22:28:59 pm »
Volgens mij zijn vrouwtjes minstens even agressief (al dan niet agressiever) ???

Mijn 2 mannetjes gaan nog steeds prima samen, maar het zijn dan ook broertjes en ze zijn maar 1 weekje zonder elkaar geweest dus dat scheelt natuurlijk..
Is het echt wel bijten wat Kiwi doet? Want soms "knuffelen" ze ook vlakbij het oogje, het ziet er soms wel een beetje eng uit omdat ze met de snavel een beetje aan elkaars veren "trekken" maar ze trekken er geen veertjes uit en als het andere vogeltje gewoon rustig blijft zitten, zal het heus geen pijn doen ;)
Dat ze af en toe een beetje naar elkaar uitvallen, zal wel zo blijven. Dat is gewoon hun manier van laten merken dat ze geirriteerd zijn en dat de ander even uit de buurt moet blijven. Zo lang ze niet echt gaan vechten, is alles wel goed denk ik hoor!

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #22 Gepost op: november 06, 2006, 22:42:15 pm »
doe vooral bij een oudere vogel , die al enige tijd in een kooi zit zeker geen jonge , zelfs geen vogel van de zelfde leeftijd.
Dit wordt altijd vechten met misschien de dood tot gevolg.
De kooi is van de vogel die er al in zit.
Dus als je die 2 bij elkaar wilt zetten, doe ze dan samen, 's avonds in een vreemde kooi, zo hebben ze niet veel tijd meer om te vechten en de andere morgen gaat het meestal wel goed.
Er zal altijd wel enige onenigheid zijn, de pikorde moet bepaald worden, dus wie waar mag zitten en wie er eerst eet.

Dus zet nooit een vreemde vogel bij een andere forpus in de kooi, dus altijd samen in een voor beide vreemde kooi en het liefst op een voor beide vreemde plaats.

Henk

leonie

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 07, 2006, 20:31:00 pm »
He hallo,
Nou, het is nog steeds geen echte liefde. Het zijn idd 2 mannetjes, ik hoop maar dat het goed gaat!  :CENS
Kiwi is wel agressief tegen Zespri (haha dat is onze naam voor het kleintje) ...maar ook wel een beetje bang. Ondanks dat Kiwi steeds naar Zespri uitvalt en hem bij de oogjes bijt en zo gaat Zespri steeds naar Kiwi toe omdat ie het gezellig vindt..Kiwi vliegt dan snel weg (Zespri probeert dat dan ook maar omdat ie is gekortwiekt valt ie recht naar beneden  :seestars:)  Agossie. we gaan misschien vanavond proberen ze samen in 1 kooi te doen (Nee, niet Kiwi's kooi)...ben echt benieuwd hoe het gaat. Op zich verdraagt Kiwi Zespri wel, maar als ze echt dicht bij elkaar zitten dan gaat hij pikken en bijten in Zespri's nekje en bij zijn oogjes en zo, maar Zepsri laat dit wel toe, tot ie er genoeg van heeft en terug bijt, maar er zijn geen onwijze gevechten of zo....wel spannend hoor!
Ik hou jullie op de hoogte!
groetjes, leonie

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 07, 2006, 23:17:16 pm »
Wat een gave vogeltjes :o , ik ga er gelijk eens over lezen!

leonie

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 08, 2006, 10:19:57 am »
Nou, de eerste nacht samen...we vonden het wel spannend hoor! We hadden ze om 10 uur gisteravond bij elkaar gedaan, Kiwi was helemaal verbaasd, ging de hele kooi inspecteren, en naar ons roepen dat ie eruit wilde..haha moooi niet  :) Toen we nog in de kamer zaten ging Kiwi echt een beetje pikken naar Zepsri, maar toen we een kwartiertje later naar bed gingen was er echt een doodse stilte binnen....ik maar een paar keer om het hoekje gekeken of het echt wel goed ging, maar ze zaten allebei lekker te slapen  woohoo . Vanmorgen was het heel stil, maar zodra wij de kamer binnen kwamen ging Kiwi Zepsri bijten...eerst even kijken of wij het wel zagen.. :CENS hmm we moeten nog maar even uitzoeken wat dat betekent...
Maar op zich zijn ze best rustig samen, alleen af en toe dat Kiwi Zespri van een stokje af duwt...dan gaat ie net zolang pikken tot Zespri erafvalt (en aangezien hij wat nageltjes mist is zijn grip ook niet zo goed, dus dat gaat vrij makkelijk om hem van z'n stokje af te duwen..agossie)
Ik ga zo wel proberen wat fotootjes te maken van ze saampies.
groetjes, leonie

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: november 08, 2006, 10:44:37 am »
Ach jee, hij gaat dus geregeld van izjn stokje..  :) Hou het goed in de gaten hoor! Ik ben benieuwd naar de foto's!

leonie

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: november 08, 2006, 10:49:22 am »
Hoi!
De foto's komen vanmiddag...batterij van fototoestel was op, zit nu in de oplader...
groetjes!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: november 08, 2006, 10:50:16 am »
Oke! ;)

leonie

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 08, 2006, 12:59:33 pm »
Hier wat fotootjes van ze saampies, op het door mijn vriend zelfgemaakte speeltje  :) aan het 'vechten' of zoiets..Links op de foto is Kiwi.

op deze foto's zit Kiwi rechts...hij is altijd degene die agressief naar Zespri toegaat.

Wat denken jullie? is dit 'normaal'of niet?? En komt dit ooit nog goed???  :CENS
groetjes, leonie