Auteur Topic: forpus  (gelezen 8634 keer)

Asura

• Gast
Re: forpus
« Reactie #30 Gepost op: november 08, 2006, 13:13:36 pm »
Wat een mooie vogeltjes!!! :hart:

Ik vind het er wel normaal uit zien hoor, volgens mij zijn ze gewoon aan het knuffelen.. als Zespri het niet fijn zou vinden, dan laat ie dat echt wel merken!! ;)

Rianne

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: november 08, 2006, 13:18:39 pm »
Volgens mij ziet het eruit als gewoon saampjes kroelen  :hart:

leonie

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: november 08, 2006, 13:25:15 pm »
Ja, op de foto's lijkt dat we zo, maar de geluidjes erbij en zo zijn nou niet echt vrolijk..het lijkt er meer op dat Kiwi op Zespri duikt...maar Zespri wordt wel dik alsof ie gekroeld wordt...hmm we kijken het wel even aan.

leonie

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: november 09, 2006, 10:29:09 am »
Hallo!
Het zijn helaas nog steeds niet echt dikke vriendjes...Zespri gaat steeds naar Kiwi toe, maar Kiwi wil er niet veel van weten en begint dan te bijten. In het begin lijkt het nog lief knuffelen, maar al gauw gaat het steeds harder (gister pikte Kiwi zelfs continu op Zespri's pootjes..toen hebben we Zespri maar uit de kooi gehaald. Misschien niet slim maar dat kon ik echt niet aanzien). Kiwi gaat dan net zolang door tot Zespri het onderspit delft en dan maakt Kiwi een soort 'prrr' geluidje...klinkt niet vriendelijk zeg maar. Dat geluidje maakt hij ook wel eens als Zespri te dicht bij komt en hij wil het niet...
We vinden het zo zielig voor het kleintje. Is dit nou nog het bepalen van de pikorde?? Echt raar, ze zitten nu allebei op mijn arm, Zespri zoekt steeds Kiwi op. Het lijkt goed te gaan..Kiwi is Zespri aan het poetsen, Zespri wordt dik en lijkt het ok te vinden, maar zodra Zespri initiatief toont om óf bij zichzelf óf bij Kiwi iets te poetsen wordt ie genadeloos afgestraft met een knauw van kiwi. Daarna laat ie zoch maar poetsen door Kiwi zonder zelf iets te doen. Zodra Zespri initiatief neemt of iets anders doet dan Kiwi wil gaat het fout zeg maar, dan wordt Kiwi echt onwijs agressief.
Het vervelende is dat Kiwi nu ook naar ons agressief doet, meteen naar ons uithalen en zo...pff ik hoop dat ze snel vriendjes worden...mijn vriend gelooft er nu al niet meer in dat het wat gaat worden tussen die twee :cry:
Weten jullie of dit zo hoort???
groetjes, leonie

Jozz en Fenna

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: november 09, 2006, 15:29:01 pm »
Geduld geduld geduld....

Onze aga's zitten nu eindelijk bij elkaar in de kooi maar ook dan is het nog af en toe vechten hoor. Maar aan de andere kant zien wij ook dat ze elkaar steeds meer gaan opzoeken en bij elkaar willen zijn....

Denk dat het gewoon even de tijd nodig heeft  :CENS

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #35 Gepost op: november 09, 2006, 16:53:17 pm »
Welke is deze? http://i137.photobucket.com/albums/q209/leoniev/IMG_1800.jpg
Is dat een oogring ??

O heb het al gezien , ja is een oogring , je avatar wordt groot als je hem naar hier kopieer  ;D

leonie

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: november 09, 2006, 18:42:42 pm »
Ja, we hebben nu 1 oogring Forpus en 1 Forpus coelestes...hoezo?? Maakt dat iets uit als het 2 verschillende soorten zijn??
Ze hebben vandaag 4 uurtjes voor het eerst alleen (zonder dat er iemand thuis was) bij elkaar in de kooi gezeten, ik vond het wel eng om weg te gaan omdat ik nog niet zo'n goed gevoel erbij had, maar alles was goed gegaan. Maar toen mijn vriend thuis kwam begon Kiwi meteen weer te vechten...misschien om aandacht te trekken dat ie eruit wilde?

groetjes, leonie

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: november 13, 2006, 08:42:19 am »
Dat is een bekend verschijnsel. Jullie geven blijkbaar aandacht aan het vechten en daarom doen ze het! Als jullie er niet zijn is dat niet nodig. Geen aandacht geven, zelfs niet kijken ernaar, is dan de beste remedie! ;)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #38 Gepost op: november 13, 2006, 16:28:05 pm »
KIjk uit met een oogring en een grijsrug samen te zetten.
Een grijsrug is grotere en sterker, ik kweek met beide soorten maar zal nimmer de soorten bij elkaar zetten, omdat dan de sterkste wint.
Oogringen en groenstuit kunnen wel bij elkaar.

Henk

elmo

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 14, 2007, 12:00:26 pm »
Beetje laat.....
Maar ik ben heel benieuwd hoe het nu met jullie vogeltjes gaat! Wij hebben nl ook twee forpussen, beide mannetjes, met soort gelijke problemen.
Alleen wordt de jongste van de twee broertjes zelfs helemaal kaalgeplukt op zijn hoofdje.
Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar!

leonie

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: mei 02, 2007, 10:17:32 am »
Dag allemaal,
Inmiddels zijn we een tijdje verder, helaas gingen onze 2 vogeltjes toch niet goed samen. Kiwi bleef het helemaal niets vinden, ging gewoon niet samen. Maar omdat we geen van beiden weg konden doen, zijn we op zoek gegaan naar een vrouwtje (van hetzelfde soort als het nieuwe mannetje) voor het nieuwe mannetje, omdat die het spelen en kroelen helemaal fantastisch vond. Beetje jammer dat Kiwi er niet hetzelfde over dacht. We hebben toen 2 kooitjes gehad, eentje met een super verliefd stelletje  :hart: ...ze zaten  bijvoorbeeld samen op het piep kleine schommeltje, heel schattig. En in de andere kooi Kiwi, die er nog steeds helemaal niets van moest weten. Zodra we zijn kooi open deden wist ie niet hoe snel hij naar mijn vriend of mij moest vliegen  :CENS. Toen hadden we dus drie vogeltjes! Maar het vrouwtje van het stelletje werd heel dominant, begon het mannetje te pikken en op een dag vonden we het mannetje op de bodem van de kooi  rip ik vond het zo erg, het was zo'n schattige vogel. We weten nog steeds niet hoe dat nou precies is gegaan. Het vrouwtje hebben we uiteindelijk aan een familielid met een grotere voliere met forpusjes gegeven, want Kiwi en een andere vogel ging niet, en 2 losse kooitjes vonden we ook zielig. Beetje sneu verhaal dus, helaas geen happy end. Maar we zijn nog steeds super blij met onze Kiwi, het is nog steeds een schatje. Hij is heel waaks en weet precies wanneer we aanstalten maken om weg te gaan, dan wordt ie helemaal opgewonden en gaat ie fluiten en kwetteren om ons niet weg te laten gaan. Zelfs als we even de kamer uitlopen om naar de wc te gaan protesteert meneertje hahaha!
groetjes, leonie

Asura

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: mei 02, 2007, 15:50:28 pm »
Wat jammer zeg!! :cry:

Maar gelukkig gaat het goed met Kiwi! Hij klinkt superleuk! ;)
En het vrouwtje is vast ook heel gelukkig in de voliere vol forpusjes!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: mei 02, 2007, 20:34:14 pm »
Sneu hoor  :(

Maar gelukkig gaat het met Kiwi goed en het andere vogeltje zal het ook goed hebben!