Auteur Topic: tv programma proefdier  (gelezen 4621 keer)

Loesje

• Gast
tv programma proefdier
« Gepost op: november 05, 2006, 12:52:17 pm »
Ik zat gisteren nog wat tv te kijken en op BVN (voor Nederlanders in het buitenland ) kwam het programma proefdier erop. Hierin komen kinderen die een dier willen maar waarbij de ouders nog niet overtuigd zijn. Zij mogen dan een dier een paar maand op proef en daarna wordt besloten of het dier mag blijven (wat natuurlijk altijd zo is)
Gisteren kwam er een meisje die een papegaai wilde. Ik weet niet hoe de winkel van Dennis Papegaaien eruit ziet, maar toen ik de man zag die hun ging helpen kreeg ik een raar gevoel erbij. Heeft misschien iemand anders deze aflevering ook gezien?
In ieder geval werd een niet zelfstandige (en niet goed etende) ara (een dwergsoort, weet niet welke) meegegeven. Hij was zeker de 12 weken nog niet voorbij. De mensen hadden geen ervaring met voeden, maar dat was verder geen probleem volgens de verkoper.
Na 2 weken kwamen ze terug om hem te kortwieken (toen was hij nog niet zelfstandig  :angry:) en dat ging niet bepaals zachtaardig. Dat beestje totaal in de stress, en dit was ook nog eens voor de tv, moet je nagaan hoe hij normaal te werk gaat :angry:!
Dus heeft iemand anders dit gezien?

Ik weet niet of ik dit onder het juiste forumgedeelte heb gezet.

Cosch

• Gast
Re: tv programma proefdier
« Reactie #1 Gepost op: november 05, 2006, 12:54:45 pm »
Ja het staat juist!

Wat afschuwelijk om te zien. Kan haast niet missen dat het Dennis was.
helaaaaas is hij blijkbaar ook een bekende in de televisie wereld. En daarom word hij vaak geraadpleegt!  :cry:  :cry:

Loesje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 05, 2006, 13:01:45 pm »
Ze lieten de voorkant van de winkel niet zien, maar het meisje kwam uit Amsterdam en de verkoper kwam me zeer bekend voor.
Ik heb al een mailtje naar de VPRO gestuurd dus ik hoop dat ik er nog iets van weer hoor.
De dwergara zag er echt superzielig uit :cry: en aan het einde van de proef (3 maand geloof ik) beet hij ook al iedereen.
Dus al met al was het gewoon niet leuk om naar te kijken.

russelltje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 05, 2006, 13:03:23 pm »
Die programma makers zijn gewoon een stelletje luie  :-X
Gewoon te lui om een beetje research te doen, maar nee ze zullen wel denken; www.papegaai.nl zal vast wel bestaan en komen dan toevallig bij dennis uit.

Waar zal de kleine ara nu gebleven zijn?
« Laatst bewerkt op: november 06, 2006, 12:49:54 pm door russelltje »

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 05, 2006, 13:06:54 pm »
We hebben Dennis gezien in Zwolle.
Het was een jonge man met blond haar.

Dit is em.

Ik denk dat er op http://www.papegaai.nl ook wel foto's van de winkel staan.

Loesje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2006, 13:07:56 pm »
Ik heb geen idee, mailtje gestuurd dus misschien krijgen we daar wel een antwoord op.
Er was trouwens ook helemaal niet nagedacht over soort ofzo.
Het meisje (heel jong nog) wilde het liefst een kaketoe, moeder was het daarmee eens, maar vader had (gelukkig) toch liever een papegaai.
Het zou me niets verbazen als de dwergara op marktplaats ofzo beland hoor, hij beet gewoon iedereen en er werd verder niets aan gedaan :-X

En die man lijkt heel erg op de man uit het filmpje, ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen maar het zou me verbazen als hij het niet was.

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 05, 2006, 13:14:06 pm »
http://www.papegaaien.nl/vogelpark.html

Bij vogelpark staan ook foto's van in de winkel volgens mij.
Moet je is kijken bij Dennis in de media, aan wat voor programma's en reclames hij allemaal heeft meegewerkt  :o

Loesje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 05, 2006, 13:31:08 pm »
Jup nu weet ik het zeker, ik herken de rijen met baby vogels

En het staat er ook: Villa Achterwerk - proefdier (VPRO) :cry:
Ik had nog hoop, nu niet meer

giggles

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 05, 2006, 13:39:07 pm »
Sja en weet je wat de pest is...
Als je zijn website bekijkt en ook zijn stand op de vogelmarkt. Het ziet er ZO gelikt uit allemaal.
Als je niks weet over kwekers en/of winkels dan ga je er snel vanuit dat het wel goed zit.

Ik snap niet dat zo'n man niet een respectabele tent wil runnen. Hij is zo bekend en hij krijgt zoveel media aandacht.
Waarom dan niet je best doen om ook een goeie naam te krijgen bij mensen die wel in de papegaaienwereld zitten....

Zo iemand zou het leven van een moderne papegaai goed onder de aandacht kunnen brengen. Als je zo bekend bent bedoel ik dan hè

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 05, 2006, 13:48:14 pm »
Ik ben bang dat hij dan denkt dat hij minder zal verdienen. Terwijl hij natuurlijk op den duur meer gaat verdienen als hij een nette zaak runt maar idd eerst wat zal moeten inleveren.

Onbegrijpelijk. Een paar leden hier hebben toen toch es hart van nederland aangeschreven? En die wisten dus ook niet dat Dennis zo bekend stond en hebben beloofd daar geen gebruik meer van te maken.
Dus misschien doet jouw brief aan de VPRO ook wel wat!  :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 05, 2006, 13:53:20 pm »
Laten we het hopen. Maar ja, zoek is een andere winkel of instantie of kweker die zo gek is om zijn papegaaien in te schakelen voor reclames en tv programma's...

Persoonlijk heb ik altijd een heeeeeel goed gevoel gehad bij Lorre en Co.
Bert heeft echt hart voor de dieren. Dus in mijn ogen een goede dierenwinkel die de moderne papegaai goed in beeld kan brengen.
En hij heeft ook nog is humor.

Maar zal voor televisiemakers wel te ver rijden zijn vanaf het goois matras  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #11 Gepost op: november 05, 2006, 21:11:23 pm »
die jonge man is dat dennis ?? ??
ik dacht dat het een vele oudere man was gezien de vele slechte ervaringen
nu ik dit zie,geen wonder,een jonge snaak die gaat voor het geld  >:D

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: november 05, 2006, 21:40:04 pm »
klinkt hard maar ik denk maar 1 ding over dat mannetje...

af schieten! sorry maar t zit me ff hoog,
jongens dit kan en mag toch gewoon niet...
:cry: :cry: ik kan daar niet tegen...

russelltje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 05, 2006, 21:43:15 pm »
die jonge man is dat dennis ?? ??
ik dacht dat het een vele oudere man was gezien de vele slechte ervaringen
nu ik dit zie,geen wonder,een jonge snaak die gaat voor het geld  >:D

Ja en volgens mij staat op zijn website ook iets over 35 jaar ervaring of in het vak oid.  :S

Loesje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 05, 2006, 22:55:09 pm »
Voor zover ik weet is er een Dennis senior en heeft deze Dennis het van hem overgenomen.