Dag Johny,ik neem aan dat je de kaketoe ook niet op een plaats neerzette waar de katten in en uit konden lopen en ja idd heb ik wel eens meerdere mensen geholpen om een vogel cq papegaai te vangen,(waaronder een van mijzelf na 10 dagen had ik hem terug),maar dit terzijde.
Als je zoals jezelf al eerder aangaf je de vogel al op anderhalve meter afstand had van de andere kaketoe,moet je idd NIET gaan klooien,dwz hem verjagen door onrust op zijn roestplaats te veroorzaken,hij moet naar beneden komen op een voerplaats,lees bv bench,NATUURLIJK NIET OP ZO,N PLEK WAAR EEN KAT IN EN UIT KAN LOPEN,DAT NOEM IK IDD KLOOIEN JOHNY,dus ik zou zeggen denk daar zelf ook even lekker over na,want dan kan je uiteraard tot sint juttemis wachten en heeft alleen de kat een lekker hapje.
Dus hopenlijk nu niet tegen dovenmans oren gezegd en gespeld.
1. Bench met aangeboden voer, iedere dag, cq avond.
2.Uiteraard NIET op de grond,maar bv op een paal,iid geval uiteraard een veilige plek,
3.Bevestig aan de bench,AAN het deurtje,een bv snijtouw waarmee je het deurtje kunt dichttrekken.
4.Stel de vogel gaat er PERONGELUK in,laat hem dit een paar maal doen voor je echt actie onderneemt.
5.In de bench een zitstok ACHTERIN waar ook het de voerbakjes met lekkers OOK water staan.
6.Dit iedere dag en dan maar afwachten.
7.Nogmaals niet klooien,door de vogel van zijn roestplek te verjagen.
Zo duidelijk genoeg.
Gr Kees