Auteur Topic: LET OP LEZEN, PAPAGAAI VLIEGT LOS IN BOLNES  (gelezen 44569 keer)

Johnnyhagenaar

• Gast
Re: LET OP LEZEN, PAPAGAAI VLIEGT LOS IN BOLNES
« Reactie #345 Gepost op: december 14, 2006, 00:38:17 am »
JA zeker is er al een reactie binnengekomen en die zal ik met jullie delen natuurlijk!

Geachte heer Hagenaar,

Van verschillende kanten ontvingen wij gisteren e-mails met betrekking tot de losvliegende kaketoe in de buurt van uw huis.
(zie je, het werkt) Inmiddels heb ik ook alle berichtjes gelezen die te vinden waren op het forum op parkieten-land.nl. Het is erg prettig om te lezen, dat zoveel mensen zich inzetten voor deze vogel.

Uit ervaring weten wij echter dat het bijna onmogelijk is om een dergelijke losvliegende vogel te vangen. (En, spijtig genoeg, komt het erg vaak voor dat een dergelijke ontsnapte (of gedumpte) vogel in de "natuur" rondvliegt).

Toch hebben wij gisteren en vandaag onze gedachten laten gaan over dit nare probleem en met elkaar besproken op wat voor wijze wij u misschien nog zouden kunnen helpen.

Een manier, waarvan wij denken dat die misschien succes zou kunnen hebben is dat de vogel gelokt zou worden met een andere kaketoe. Het probleem is echter dat de temperatuur op dit moment te laag wordt om een (tweede) kaketoe aan bloot te stellen. Bovendien zou men voor deze actie de beschikking moeten hebben over een grote vangkooi en zou er iemand bij moeten blijven tot de kaketoe gevangen  is. De Vogelklas beschikt helaas noch over het materiaal, noch over de mankracht hiervoor.

Wanneer u een schuur in uw tuin heeft, zou u misschien succes kunnen hebben, wanneer u een kooi met een kaketoe erin in deze schuur plaatst en de deur van de schuur open laat. Ook bij deze mogelijkheid zou er uiteraard iemand bij moeten blijven die de deur sluit op het moment dat de kaketoe de schuur binnen is gegaan.

Een andere manier met een kleine kans op succes is de vogel door de brandweer nat te laten spuiten, zodat hij, omdat hij dan te zwaar wordt om te vliegen, wel naar beneden moet komen. Op deze wijze is het in het verleden ooit eens gelukt om een papegaai-achtige te vangen, maar het blijft slechts helaas slechts een erg kleine kans.

Het spijt ons zeer dat wij u niet beter van dienst kunnen zijn. Wij zouden u graag willen helpen, maar ons asiel dat is gericht op de opvang is helaas beperkt in de mogelijkheden tot het vangen van vogels.

Wij hopen dat u iets met ons ideeën kunt doen en dat het u toch nog zal lukken de vogel op tijd te pakken te krijgen.     

Met vriendelijke groet,

Ellen de Wachter

secretaris Stichting Vogelklas Karel Schot
« Laatst bewerkt op: december 14, 2006, 00:44:45 am door Johnnyhagenaar »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #346 Gepost op: december 14, 2006, 00:47:41 am »
wow johnny,een reactie,ok,ze kunnen niet echt daadwerkelijk helpen maar ze hebben gereageerd en dat vind ik ook al spreken voor hun
wat samenkracht toch al niet teweeg brengt
we duimen nog steeds mee

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #347 Gepost op: december 14, 2006, 08:52:52 am »
En... Johnny, héb je een schuur? Ik denk niet dat Jeffrey zijn Gijs daar constant wil stallen, maar als je nu eens begint met een paar uurtjes als de kaketoe er is.. en dan bijvoorbeeld later met geluiden van Gijs gaat werken vanuit de schuur..  ???

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #348 Gepost op: december 14, 2006, 10:20:17 am »
Ja, ik heb wel een schuur maar die staat in de voortuin en om die nou uit te graven en te verplaatsen  cheesy3
Wel heb ik maar één huis naast mij en daarnaast garageboxen. Die zouden daar heel geschikt voor zijn!
Ik ga het er met Jeffrey over hebben want dit is zeker een idee met potentie.  :thumsup:

qliqi

• Gast
« Reactie #349 Gepost op: december 14, 2006, 10:31:15 am »
keurige reactie - zo zie je maar dat het echt niet aan jou en je pogingen ligt dat het niet is gelukt. De adviezen die ze hebben gegeven kwamen hier ook al voorbij.

Een bandje met de geluiden van de andere kaketoe is wellicht ook een overweging waard?

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #350 Gepost op: december 14, 2006, 10:34:09 am »

Een bandje met de geluiden van de andere kaketoe is wellicht ook een overweging waard?

Ja, die is ook al langs gekomen hoor :)
Ik gebruik die ook geregeld als ik hem een tijdje niet meer zie.
IK moet zeggen dat Gijs het live een stuke beter doet!  :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #351 Gepost op: december 14, 2006, 10:40:47 am »
als je buren een schuur hebben?die werken toch wel mee?
(beeetje slijmen ;D)
MAAR in ieder geval een reaktie :good:

miekje

• Gast
« Reactie #352 Gepost op: december 14, 2006, 10:43:58 am »

IK moet zeggen dat Gijs het live een stuke beter doet!  :thumsup:

dan weet je wat je moet doen, een eigen kaketoe aanschaffen!!!  ;D  :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #353 Gepost op: december 14, 2006, 10:46:25 am »
zo,dat word word effe snel sparen dan?weet je wat die vogels kosten Miekje? ;D

miekje

• Gast
« Reactie #354 Gepost op: december 14, 2006, 10:48:39 am »
zo,dat word word effe snel sparen dan?weet je wat die vogels kosten Miekje? ;D

Ja dat weet ik,was ook maar een geintje  ;)

Jarie

• Gast
« Reactie #355 Gepost op: december 14, 2006, 10:50:56 am »
ja dat had ik al door ;) cheesy3

Cosch

• Gast
« Reactie #356 Gepost op: december 14, 2006, 11:33:57 am »
Ohh wat goed!
Wat fijn een reactie!  :thumsup:

MIsschien dat het Gijs lukt om hem te lokken zodat je dat plan met die mistnet kunt doen!  :CENS

Jeffrey

• Gast
« Reactie #357 Gepost op: december 15, 2006, 00:38:10 am »
geweldig die reactie  :thumsup: het heeft echt gewerkt!! zo goed dat iedereen gewoon een mailtje heeft gestuurd!! coolthumb
mensen ik wil nog even zeggen petje af voor Johnny!!.. hij doet zo zijn best :thumsup:
en iedereen die mee leeft en met ideeën komen!!! is ook helemaal super!!... ik ga snel weer afspreken met Johnny en we gaan het gewoon weer proberen met Gijs!! en het leuke is dat de goffini er toch iedere keer weer op af komt!!   :yahoo:
het moet gewoon de volgende poging lukken :thumsup:

Jeff

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #358 Gepost op: december 15, 2006, 01:17:20 am »
Jawel hoor het gaat jullie ech een keer lukken, hij komt niet voor niets steeds terug!  :yahoo:

Pascalle

• Gast
« Reactie #359 Gepost op: december 20, 2006, 20:42:36 pm »
Wat is het hier stil  ???