Inderdaad erg frustrerend.
De Kaketoe verblijft niet meer op één vaste plaats.
Soms naast de schoorsteen van onze kennis maar ook vaak elders.
Na vele pogingen de Kaketoe te vangen en steeds van een koude kermis thuis te komen heb ik dan ook besloten alleen nog maar een poging te doen als er een goede kans op slagen is.
Dat wil zeggen, weten waar de Kaketoe is, netten mee en actief de vogel proberen te vangen.
Wat wij tot nu toe gedaan hebben was, naar mijn mening, als vrij snel veel te passief.
Natuurlijk is het zielig het beestje op te jagen en misschien vliegt hij wel tegen een boom of wat dan ook maar ik begin mij nu af te vragen of het niet zieliger is dat hij nog steeds buiten vliegt.
Ik wil dus nog graag vele pogingen wagen maar ik ga niet meer passief zitten wachten tot hij naar MIJ toe komt of in hokken vliegt of anders van dit soort goede bedoelingen. Ik ben er inmiddels van overtuigt dat dit niet werkt.
Ik moet zeggen dat de verschillende hulpverleningsorganisties voor dieren mij enorm hebben teleurgesteld.
Ze zetten zich allemaal enorm in voor dieren, maar dan moet het niet te moeilijk worden. Stel je voor dat je als organisatie de straat op gaat om dieren te vangen. Blijken zich toch allemaal vooral in te willen zetten voor dieren achter een computer of achter een warm marktstentje om geld op te halen. BAH
Ik ga het zelf echter niet meer redden voor oud en nieuw om de eenvoudige reden dat ik gewoon de tijd niet heb nu nog te gaan zoeken ed.
In het nieuwe jaar heb ik weer wat daagjes...
Ik baal van het falen want het is iets wat ik niet gewend ben. Ik geef het nog (steeds) niet op maar begin er wel de ......... in te krijgen.
Johnny