Auteur Topic: Irritant piepen  (gelezen 1770 keer)

Sanco

• Gast
Irritant piepen
« Gepost op: november 08, 2006, 21:29:38 pm »
Tony heeft een irrirante gewoonte wat ie al vanaf het begin zo'n beetje doet. Hij kan dus de piep nadoen van de magnetron (echt SUPER irritant als ie dat 80 keer achterelkaar doet).  >:D  Hij piept dus zo als ik in de keuken, of uit het zicht ben. Hij gaat dan zo piepen, en met zijn vleugels wapperen en als het hem te lang duurt dan vliegt ie echt van zijn kooi en waggelt ie naar de keuken waar ik dan ben. (Ik pak hem dan op zonder wat te zeggen en zet hem terug op de kooi) Mijn theorie is dat hij dat piepje nadoet omdat hij natuurlijk ziet dat wij opstaan als de magnetron piept. (Magnetron piet, wij staan op en lopen erheen, magnetron krijgt aandacht) En Tony denkt dan waarschijnlijk als ik zo piep komen ze vast ook naar mij toe. Maar wat doe ik hier aan? Heel af en toe heeft ie zijn momenten dat ie stil is en dan beloon ik hem ook met een pitje en met stem, maar dat dringt verder niet echt tot hem door ofzo.. iemand anders nog tips  ???

russelltje

• Gast
Re: Irritant piepen
« Reactie #1 Gepost op: november 08, 2006, 22:00:16 pm »
Ik zou het denk ik helemaal negeren, zelfs als hij naar je toe komt.

Ben wel benieuwd naar het ge-pinggg....  cheesy2

Kan je het niet opnemen of filmen?

Sanco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 08, 2006, 22:02:20 pm »
Ik zou het denk ik helemaal negeren, zelfs als hij naar je toe komt.

Ben wel benieuwd naar het ge-pinggg....  cheesy2

Kan je het niet opnemen of filmen?

Ja helemaal negeren doe ik ook. Ik reageer niet als hij zit te piepen en hij weet ook vast wel dat als ik in de keuken sta dat ik dan terug kom met wat fruit voor hem, of walnootje, en dat het hem niet snel genoeg gaat dat hij me wil pushen ofzo.. Etterbak...  ;D  Ik kan wel proberen te filmen ja maar weet niet zo goed hoe ik dat hier erop moet zetten. Maar dat vind ik wel uit..

russelltje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 08, 2006, 22:03:51 pm »
Even aanmelden op www.photobucket.com dan kan je heel makkelijk filmpjes plaatsen op internet en de link naar het filmpje toe kan je hier plaatsen.

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2006, 22:07:37 pm »
Oké bedankt voor de tip! Zal het morgen effe proberen..

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 08, 2006, 22:26:11 pm »
Ja dat is irritant.
Negeren is het beste. Maar helaas vinden ze sommige geluiden gewoon leuk om te maken.  :(
Wat hier nog wel es werkt is iets nieuws leren. Of iets wat hij al heel leuk vond om te zeggen, blijven herhalen. Zodat hij die geluiden gaat maken.
Dat werkt bij Coco vaak goed!  Maar dat is weleen beetje je kop in het zand steken!  :-[

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 08, 2006, 22:27:56 pm »
Hahaha. Wie weet kan je straks je prakje in de gaai zetten om het op te warmen  ;D Het pingetje heeft ie al onder de knie  :P
Doet ie het niet gewoon omdat ie het leuk vindt om te doen? Mijne doet de zuurstofpomp van het aquarium na  doh

Ben ook wel benieuwd naar het filmpje ja  :)

Verder ben ik het met bovenstaande eens. Ongewenst gedrag negeren en positief gedrag uitgebreid belonen.

Sanco

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 08, 2006, 22:36:09 pm »
bedankt weer voor de reacties! Dat piepen doet ie echt alleen als ik uit zicht ben, als hij weet dat ik in de keuken sta. Als ik naar boven loop weet ie dat ik echt weg ben en dan begint ie heel mooi te fluiten en te brabbelen. Ik denk niet dat ie het echt leuk vindt om te doen want hij krijgt totaal geen (positieve) reactie van ons als ie zo doet. Het is echt moeilijk om niet te reageren. (dat heb ik namelijk heus wel een keertje gedaan..  :-[  maar 9,5 van de 10x negeer ik het echt.. het is ook geen PLING maar echt een piepje die de magnetron om de 2 sec maakt als het klaar is. Maar gelukkig is dat verder het enige irritante wat ie doet..  :)

russelltje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 08, 2006, 23:10:55 pm »
Doet ie het niet gewoon omdat ie het leuk vindt om te doen? Mijne doet de zuurstofpomp van het aquarium na  

Ik wordt ineens heel benieuwd naar het filmpje van balou die een pompje na doet  cheesy2
Waar komt het lucht uit  cheesy2

oke oke ik begrijp wel dat balou loopt te brommen  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: november 08, 2006, 23:50:43 pm »
oesje colette ,er staat me nog iets te wachten dan,
marc heeft me net vandaag met een nieuwe magnetron bedacht en deze doet ook piep piep X4 als hij klaar is,de oude deed PING en dat doen ze niet na,maar oei oei stel je voor als ze dat hier per twee gaan aanbrengen  cheesy3

Sanco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 09, 2006, 12:43:52 pm »
oesje colette ,er staat me nog iets te wachten dan,
marc heeft me net vandaag met een nieuwe magnetron bedacht en deze doet ook piep piep X4 als hij klaar is,de oude deed PING en dat doen ze niet na,maar oei oei stel je voor als ze dat hier per twee gaan aanbrengen  cheesy3

hahahha dan staat je inderdaad nog wat te wachten!  ;D Ik denk dat ik de piep van de magnetron ook maar even ga veranderen in iets wat minder irritant is, misschien helpt dat!  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #11 Gepost op: november 09, 2006, 14:32:01 pm »
kan je dat dan veranderen ?? dat wist ik niet,weer iets geleerd

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #12 Gepost op: november 09, 2006, 17:22:20 pm »
schroef je magnetron open en haal het speakertje eruit  :P
Wel weer goed dicht schroeven anders komen de stralingen naar buiten.

Mijn lijkt het piep en plieng wel leuk eerlijk gezegt