Auteur Topic: Kooi verschonen  (gelezen 4368 keer)

fujimo

• Gast
Kooi verschonen
« Gepost op: januari 06, 2005, 01:34:08 am »
Ik verschoon de kooi iedere week met beukensnippers
Elke dag haal ik de ontlasting er uit omdat ie over het algemeen toch op 1 plek ligt, zodat Luna normaal over de bodem kan scharrelen want ik heb er geen rooster in.

Hoe is dat bij jullie
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2005, 10:06:25 am door BirdmAster »

Aaran

• Gast
Re: kooi verschonen
« Reactie #1 Gepost op: januari 06, 2005, 01:59:11 am »
Ook elke week verschoon ik de kooi, aaran loopt niet echt meer over de bodem heen, omdat lolly het ook niet doet. Heb lolly nog nooit met 1 teen de bodem zien raken, wel hangt ie uitgestrekt aan de tralies om iets van de bodem te pakken  ;D

Elke week/anderhalve week verschoon ik de hele bak, en idd, elke dag even de plekken eruit vissen, ze poepen hier ook maar op 2 plekken  ;)

Cosch

• Gast
Re: kooi verschonen
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2005, 08:52:12 am »
Wij hebben een krant in de kooi liggen. Die word elke dag of om de dag verschoont!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kooi verschonen
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2005, 10:31:32 am »
Op het ogenblik heb ik er kranten in, dus makkelijk elke dag schone. Met beukensnippers idd. elke dag poepjes eruit en 1x per week verschonen.  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2005, 11:48:09 am »
Heb net de kooi weer verschoond, heb er nu weer beukensnippers in. Kranten zijn op zich handig, weinig werk, maar ik vind de poep er op zo'n vies gezicht. Bij beukensnippers pak je heel makkelijk de poep even weg en schoon is het weer!
Maarre, ik vind het traliewerk schoonmaken het vervelendste en het meeste werk...  :(
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2005, 17:15:57 pm door Loes »

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 06, 2005, 15:38:49 pm »
Ja, en ik heb nog steeds geen manier gevonden die dat werk aanzienlijk vergemakkelijkt :(.

Hier dus kranten, soms dagelijks, dan weer om de dag. Maar ik ga bij Riboet weer naar de beukensnippers, want Riboet vindt de kranten ontzettend leuk, dus haalt ze op de kop hangend (want op de bodem komt ze niet) van de vloer en gaat er dan op de bovenste stok mee spelen, scheuren, je kent het wel.
Het is dus steeds een rommel in die kooi, dus dat wordt weer beukensnippers strooien.

In de buitenvoliere, kijk ik altijd of de Basic Macro nog gelig is, ipv grijs. Als het grijs is door vocht en oudheid gaat het weg (gemiddeld 1 keer per anderhalve maand). Nu, met de kou van de grond moet het eigenlijk wat vaker, maar omdat ze nu broeden, stel ik het zo lang mogelijk uit, want het blijft altijd een stressig iets.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: januari 06, 2005, 17:19:52 pm »
Ja, en ik heb nog steeds geen manier gevonden die dat werk aanzienlijk vergemakkelijkt :(.

In de zomer als Sjakko in de kooi buiten staat, haal ik de la eruit en schuif het rooster erin en dan kan ik gewoon heel ruig die kooi schoonmaken zonder bang te hoeven zijn dat ik teveel water mors, dus gewoon plens plens, gaat een stuk makkelijker dan.... :D

Aaran

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 10, 2005, 14:32:49 pm »
Niemand die de kooi verder nog verschoont?

Asura

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 10, 2005, 17:25:10 pm »
 :D

Bij m'n grasparkietjes buiten verschoon ik de ergste plekjes (in de hoeken onder de stok vooral) om de paar dagen, een grote schoonmaakbeurt vindt gemiddeld 1 keer in de 2 weken plaats.

Vroeger deed ik Jera's kooi 1 keer in de week, maar nu met Miko erbij is het natuurlijk wel iets sneller vies, dus nu doe ik het wat vaker.. maar geen vaste dag meer, ik kijk gewoon wanneer ik het te vies vind worden.. :)

Oh en ik gebruik nog steeds schelpenzand, zowel binnen als in de voliere.

dreumus

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 12, 2005, 18:24:13 pm »
Een keer per week verschonen wij hier alle kooien een keer in de 14 dagen maak ik de hele kooi van de gaaitjes schoon met detol.
Het is niet me lievelings werk maar ja hoort er bij.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2005, 15:52:36 pm »
Zo! Sjakko's kooi staat te glimmen na een schoonmaakbeurt met de Eucalyptusreiniger die ik zondag via Corina verkregen heb!! En Sjakko zelf is gesproeid met water met een beetje van dat spul erin. Ik moet zeggen dat het lekker ruikt en ik heb er een goed gevoel over!! 8)

Aaran

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2005, 15:57:02 pm »
Zo! Sjakko's kooi staat te glimmen na een schoonmaakbeurt met de Eucalyptusreiniger die ik zondag via Corina verkregen heb!! En Sjakko zelf is gesproeid met water met een beetje van dat spul erin. Ik moet zeggen dat het lekker ruikt en ik heb er een goed gevoel over!! 8)

:D lekker he, en mij maar voor gek verslijten :P

Neej serieus even, ik vind die reiniger echt lekker ruiken en het aakt makkelijk schoon!
Ook groot voordeel dat het niet schadelijk is! en na spoelen dus overbodig is.

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2005, 16:01:31 pm »
Fijn om te horen.
Ik vind het ook ideaal!

Gr Corina

BirdieGirl

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 19, 2005, 22:32:07 pm »
Ik heb de Eucalyptusreiniger ook al gebruikt. Kooi afgedaan en heb ook alles schoongemaakt wat in de kooi hangt. Fijn spul :)
Hier wordt 1x per week wordt de kooi schoongemaakt. Op de bodem liggen maagkiezels en schelpenzand.

amacera de pera

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 31, 2005, 12:07:25 pm »
ik schep dagelijks de poepjes eruit en verschoon de kooi elke week helle maal da gaat hij naar de badkamer en schrob ik hem uit daar nu stoom ik hem zo weet ik dat er geen of bijna geen bacterien achter blijven  en ach ik moet de stoom eend toch ook af en toe gebruiken  ;D ;D ;D