Auteur Topic: Kooi verschonen  (gelezen 4358 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kooi verschonen
« Reactie #15 Gepost op: januari 31, 2005, 13:23:11 pm »
Ja, als je zo'n ding hebt is het natuurlijk ideaal!! ;)

Aaran

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 31, 2005, 13:29:42 pm »
Idd, hoe werkt zoiets?

Want zo heel duur zijn ze geloof ik niet!
Zit er zelf ook al lang over na te denken om zoiets aan te schaffen.
Ook mooi voor speelgoed voer en waterbakken etc.

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 31, 2005, 13:45:33 pm »
Ik doe 1 keer per week alles boenen net eucalyptusreiniger.
Eerst gooi ik een lage concentratie in de plantensproeier en sproei de gaaien nat.
Dan doe ik een hoge concentratie in de sproeier en sproei de poepplakkaten op en in de kooi nat. Vervolgens pak ik een teil en doe daar weer hoge concentratie in. In die tussentijd zijn door het sproeien van de kooi alle plakkaten zacht geworden en die kan ik in 1 keer wegvegen!
Dan pas doe ik een nieuwe krant op de bodem. Doordat de gaaien nat zijn is er allemaal nat en dus zwaar stof van de gaaien naar beneden gekomen. Als ik dan de krant opvouw stuift het stof niet meer weg. Nieuwe krant erin, klaar!

Ik gebruik dus een krant op de bodem, ze hebben toch een bodemrooster.

Sandra

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 31, 2005, 23:40:20 pm »
IK verschoon de kooi 1 keer in het half jaar, de speeltjes elke 2 weken en de voerbakken elke dag  :D

amacera de pera

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: februari 09, 2005, 14:31:04 pm »
Idd, hoe werkt zoiets?

Want zo heel duur zijn ze geloof ik niet!
Zit er zelf ook al lang over na te denken om zoiets aan te schaffen.
Ook mooi voor speelgoed voer en waterbakken etc.

water er in stekker in het stopcontakt en wachten tot het water heet is en stoom vormt  je moet natuurlijk wel eerst je vogels uit de kooi halen  die vinden die hete stoom echt niet lekker.  en duur zijn ze niet bij blokker 25 euro ik heb ze ook wel eens bij het kruitvat gezien voor maar 15 euro

sorry dat ik wat laat reageer ik heb men een fikse griep even op bed gelegen maar ik ben er weer    gr Ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: februari 09, 2005, 14:32:41 pm »
Gelukkig! :)

dreumus

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: februari 09, 2005, 21:14:43 pm »
Een keer in de week maar ik de kooi schoon met detol maar heb ook de ecupyptes reiniger hier staan daar heb ik het de laaste keer mee gedaan en bevalt me best.
Alle bakken worden dan schoon en de gaaitjes moeten dan verplicht op de standaart zitten tot ik klaar ben en dat vinden ze niet fijn want ze willen zo graag helpen (van de wal in de sloot) maar ja ik weet niet hoe Jacco reageerd ze word wel steeds liever hoor

Joyce

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: februari 09, 2005, 22:17:07 pm »
Ik doe de kooi ook 1x per week,meestal net voor het weekend :P.Ik gebruik beukensnippers,vinden ze ook erg leuk om mee te spelen.
Stokken doe ik wanneer ik zie dat ze vies zijn,meestal maak ik 1 stok per dag schoon met Citronell
1x in de zoveel tijd doe ik de kooi,stokken en speelgoed  met Dettol

carlito

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: februari 10, 2005, 11:57:08 am »
gemakkelijk is het niet bij Kotie onze grijze roodstaart.
Hij versnippert heel graag en krantepapier is volgens mij niet gezond.
Beukesnippers is ook tof speelgoed en het vliegt dan lekker in het rond en in de living is dit niet zo plezant
Dus het is de rooster en eronder een vel papier, maar soms slaagt hij er nog in om dit papier naar boven te halen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: april 06, 2005, 12:19:25 pm »
Ja, juist als het onder de beukensnippers ligt, wil Sjakko het ook hebben. Als ik alleen een krant er in doe, valt het wel mee... Tegenwoordig doe ikm weer alleen beukensnippers. Ik sop de kooi meestal 1 x per week en nu het warmer weer is doe ik het lekker buiten dan kan alles gewoon lekker nat zonder dat ik op mijn vloer hoef te letten. Lekker veel eucalyptusreiniger in het sop (een beetje te veel volgens mij, want het gaat veel te hard, als ik hoor hoe lang anderen er mee doen....)... ;)

djamilla

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 11, 2005, 11:27:36 am »
waar kan ik die eucalyptusreiniger kopen. Verkoopt een reguliere dierenwinkel dit???
 :CENS :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 11, 2005, 11:34:09 am »
Ben ik nog niet tegen gekomen in dierenwinkels. Wij hebben toen met zijn allen besteld bij Lantro Volieres www.volieres.net. We hoefden toen geen verzendkosten te betalen. Vaak kun je de flesjes ook op vogelbeurzen ed. kopen!

Gr Corina

Paco

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 11, 2005, 21:33:20 pm »
Wij doen de kooi ook 1x per week.
Er liggen beukensnippers op de bodem en dat vindt hij erg fijn, want de grote stukken worden altijd fijngemalen door hem!! :)

De eerste keren heb ik de kooi zelf schoongemaakt met een schuursponsje..........maar de goudkleur ging er toen ook af >:(.........dus ik denk niet dat dat mag! En dat voor een kooi van 350 euro........maar goed.
Doen het dus nu alleen met warm water maar ik gebruik geen ontsmettingsmiddel  :CENS is dat nodig??

Hoe weet je dan zeker dat alles er weer af is??
Gr.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: mei 13, 2005, 09:43:41 am »
Heet wtaer is ook goed. Als je eucalytusreiniger door het water doet is het niet erg als niet alles eraf is, dat hoef je niet na te speolen... ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 19, 2005, 02:19:26 am »
Ik heb als bodem gewoon een krant, met een rooster erop. De kranten verwissel ik elke dag (2 vogels in 1 grote kooi kunnen een enorme troep maken :) ) Elke week spoel ik de bodem rooster en de bodem zelf met de eucalyptus reiniger onder de douch schoon.
1 x in de maand breng ik de (grote) kooi naar buiten en borstel ik hem onder met de eucalyptus reiniger, en spoel ik het daarna schoon.