Auteur Topic: Voor- en nadelen pellet merken  (gelezen 3803 keer)

Cosch

• Gast
Re: Voor- en nadelen pellet merken
« Reactie #15 Gepost op: november 16, 2006, 19:42:41 pm »
ER zitten heel veel kleurstoffen in Kaytees. I kweet alleen niet of hhet natuurlijk kleurstoffen zijn of niet. Ik heb 1x een proefzakje gehad en dat werd hier niet gegeten. Daarna niet meer geprobeerd!   ???

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #16 Gepost op: november 16, 2006, 19:47:50 pm »
in de eerste maanden dat flipke hier was heb ik ook de pellets van kaytee gehad,die fel gekleurde,die roken zo zalig naar snoepjes,maar eens die op waren kreeg hij alleen nutribird en nu sinds augustus harrissons
aangevuld met vele andere dingen hé

Valkje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 16, 2006, 20:01:40 pm »
En waarom ben je dan overgestapt Vivke?

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: november 16, 2006, 21:39:51 pm »
Mr Darcy (edeltje) krijgt Ecobird (fruit) en Nutribird (P15 tropical) en ook zaadmix. Mr Dacy vindt beide soorten pellets lekker en eet ze goed. Ik merk niets van rare ontlasting. Ik wil binnenkort ook de pellets van Kaytee erbij proberen. (Ik heb goede verhalen van de Kaytee pellets gehoord.) Ik wil graag dat Mr Darcy meerdere soorten pellets eet. Nadeel is wel dat je dan erg veel in huis hebt aan voeding.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: november 16, 2006, 22:20:25 pm »
En waarom ben je dan overgestapt Vivke?

dat is gewoon gekomen omdat we toen bijna 6 kilo van alles een beetje hadden en dat gewoon hebben gemengd en daar kom je dan een tijdje mee toe,nu is de mengeling zonder de pellets,alleen de verschillende zaadmengsels,en de pellets zijn apart gebleven,dus kan het evengoed zijn als ik de volgende keer terug in die winkel ben,ik weer eens kaytee koop,dus geen speciale reden waarom nu geen meer
ik vond ze zalig ruiken  ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #20 Gepost op: november 16, 2006, 22:56:49 pm »
Wie kan me iets meer vertellen over die Kaytee, want de vogels van Antonia kregen het, het leek mij pellets boordevol kleurstoffen, zo mierzoet rook het, ik vond het heel vies.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: november 17, 2006, 09:01:10 am »
Jekkie, zo komt het op mij ook over, net als de Pretty Bird die ook als slechte pellet uit de bus kwam. Is er overigens geen recente test van pellets? Volgens mij niet hè? Ik vind het ook goed om verschillende pellets te geven, zodat ze niet kieskeurig zijn. Nu de Harrisons op is bij mij had ik geen overzetprobleem met de Eco, want die kreeg ze er toch al bij! ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: november 17, 2006, 09:21:58 am »
Nou hier gaan ze geen kaytee krijgen, want alleen de lucht al is smerig  shootme

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: november 17, 2006, 12:02:46 pm »
Ik denk niet dat er slechte pellets bestaan. De ene pellet zal best beter kunnen zijn dan de andere pellet. Dat vind ik dus ook het voordeel van meerdere pellets geven, ze krijgen dan uit elke pellet het goede.
En zoals ik laatst met iemand besprak, pellets staan nog zo in de kinderschoenen. Ik durf daarom ook niet echt op 1 merk te vertrouwen. Dat is ook de reden waarom ik er nog wel zaad bij blijf geven. Dan heb ik het idee dat ze van alles wat krijgen en dat ik "on the safe side" zit.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: november 17, 2006, 12:06:23 pm »
Maar ik lees ook wel eens dat verschillende pellets geven weer niet goed is  ???
Want daar heb ik ook wel eens aan zitten denken Scenic en Ecobird samen geven

chantal

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 17, 2006, 12:42:04 pm »
Chico eet ook Ecobird met een klein beetje zaadjes erdoor en hij vind het heerlijk!!! Het is zelfs zo erg dat hij toen hij 10 of 11 weken was al geen pap meer wilde omdat hij pellets veel lekkerder vond.

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #26 Gepost op: november 17, 2006, 16:30:47 pm »
Ikzelf heb alleen ervaring met Harrisons en dat bevalt me heel goed. Vergelijkingsmateriaal heb ik dus gewoonweg niet, maar waarom iets anders proberen als je iets hebt dat goed bevalt... Ja, voor de prijs misschien...
Daarbij zijn pellets in het grasparkietenwereldje nou nog niet zo sterk ingeburgerd als in de gaaienwereld... Iemand hier die misschien wel ervaring heeft met andere merken pellets bij grasjes?

Lejah gaf aan dat de pellets nog in de kinderschoenen staan... maar volgens mij is dat stadium al lang voorbij. Ja hier in de Benelux misschien nog wat, maar zeker in Amerika is het natuurlijk al veel langer...

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: november 17, 2006, 17:37:56 pm »
Lejah gaf aan dat de pellets nog in de kinderschoenen staan... maar volgens mij is dat stadium al lang voorbij. Ja hier in de Benelux misschien nog wat, maar zeker in Amerika is het natuurlijk al veel langer...

Al veel langer hoeft niet te betekenen dat ze de kinderschoenen al ontgroeid zijn. ;)
Hoe lang is men nu relatief gezien bezig met de voeding voor gaaien? Een pellet pretendeert alle noodzakelijke voedingsstoffen in de juiste hoeveelheid etc te bevatten. Als je nu kijkt hoe lang er nu onderzoeken ed gedaan worden naar "mensen voeding" en dat men dat nu nog steeds aan het bijstellen en veranderen is. Dan vind ik dat relatief gezien de hele gaaienvoeding en met name de pellets nog in de kinderschoenen staan.
De pellet is op dit moment zo volledig mogelijk voor zover wij weten. Dat zegt niet dat de pellet volledig is.

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #28 Gepost op: november 17, 2006, 17:44:19 pm »
daar heb je gelijk in, maar als je het zo stelt, zullen ze nooit de kinderschoenen ontgroeien :) ;)

russelltje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 17, 2006, 17:51:02 pm »
Een pellet is in ieder geval vollediger dan enkel zaad, daarom bestaan ze ook.
Ik heb bij de voorlichtings avond van lorre en co aardig wat info te horen gekregen over pellets en voeding.
Was best intressant om te horen ;)