Ethoxyquin
door Gillian Willis
Ik heb heel wat materiaal op ethoxyquin verzameld, maar net niet de tijd om door het allen gehad te gaan en met sommige conclusies betreffende zijn veiligheid op de proppen te komen of anders. Ethoxyquin wordt niet gebruikt als bewaarmiddel voor MENSELIJK voedsel met de volgende uitzondering: . Het wordt toegelaten "kleurenbehoud" in paprika en gemalen Spaanse peperpeper in een maximumconcentratie van 100 p.p.m. bevorderen. Het maximum toelaatbare residu in eieren, vlees, gevogelte, appelen, peren, gevogeltevet en levers voor MENSELIJK gebruik is 0,5 p.p.m.. In dierenvoer, is de maximum toelaatbare concentratie van ethoxyquin 150 p.p.m.. Lafebers voorzag me van informatie over de concentratie van ethoxyquin in hun vogelproducten en het is minder aanzienlijk minder dan 150 p.p.m.. Noch antwoordde Kaytee noch Roudybush aan mijn brieven verzoekend om informatie over de concentraties van ethoxyquin in hun producten. Zo wat zijn de potentiële zorgen beschouwend ethoxyquin? Dit chemisch product is niet onschadelijk zoals is voorgesteld. Vastgemaakt wordt een deel van een vroegere post van mijn in antwoord op een vraag betreffende de veiligheid van ethoxyquin voor vogels: "Interessante vraag. Ik was niet vertrouwd met de ethoxyquin controverse. Nochtans na snel het doorlezen van de giftigheidsgegevens (samenvattingen) er kan reden voor zorg zijn. Scherpe mondelinge LD 50 van ethoxyquin bij ratten is 800 mg/kg en in muizen is het 1730 mg/kg. Zijn chronische giftigheid in dieren wordt gemeld "blijkbaar laag." De chronische het voeden studies bij ratten van 0,2% van ethoxyquin in het dieet veroorzaakten voorbijgaande depressie in groeipercentage, bij lijkschouwing, schade aan nieren, werden de lever en de schildklier gezien in veel van de mannelijke ratten maar niet in de wijfjes. In een andere studie, diëten die 0,5% ethoxyquin bevat die aan ratten maximaal 18 maanden wordt gevoed, geproduceerde nierletsels in de elk van studiedieren. Het ononderbroken beleid aan ratten voedde een dieet van 0,2% ethoxyquin, veroorzaakte tumors in enkele dieren volgens één studie. De giftigheid in kuikens was beduidend groter "toen het dieet in proteïne." laag was (De Details van deze studie werden niet gegeven). De bovengenoemde samenvattingen stellen dat blootstellingsito voor op lange termijn dit chemisch product in onze vogels een reden voor zorg."is Zoals ik heb vermeld, heb ik samen niet de informatie om u begeleiding aan te bieden over de vraag of u ethoxyquin-bewaarde vogeldiëten zou moeten gebruiken of niet. U zult moeten beslissen wat u met het comfortabelst voelt. Er zijn goede beschikbare diëten die geen bewaarmiddelen bevatten en anderen die bewaarmiddelen bevatten die voor menselijk gebruik zijn goedgekeurd. Ethoxyquin is niet goedgekeurd als bewaarmiddel voor menselijk gebruik.