Auteur Topic: Amazone  (gelezen 4179 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Amazone
« Reactie #15 Gepost op: november 21, 2006, 00:28:22 am »
hoi leo en hilde, wat een mooie amazone zeg!
welkom hier trouwens, en zoals al eerder gezegt: kom maar op met de vragen ! !
veel plezier hier!
groetjes nicole en grasje Cor

qliqi

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 21, 2006, 13:28:32 pm »
amazone's: superleuke en gezellige maatjes waar je wel heel consequent bij moet zijn.... Af en toe even moet toestaan lekker te brullen maar o zo vrolijk is mijn ervaring. Ik heb  zelf een venezuela amzone, geen prater maar ze kan heel veel leuke geluidjes. (ik heb btw nog 2 grijsjes en een bont boertje ook)

Welkom!

jaantje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 21, 2006, 13:47:11 pm »
Welkom :-*

Erg mooie amazone :hart:

Leo

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 22, 2006, 19:26:54 pm »
Zijn er amazone hier die niet gekortwiekt zijn?
Hilde ziet dit niet echt zitten om Bijou te kortwieken

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: november 22, 2006, 19:38:14 pm »
dat kortwieken moet je voor jezelf uitmaken,als je dingen met ze wil doen ,buiten gaan enzo is het wieken wel aangeraden,
wieken doet ook geen pijn zenne
mijn persoonlijk idee is,de vogels die zijn gewiekt,kunnen veel meer dingen doen dan degene die nog kunnen vliegen,dat is steeds IN de kooi of IN de voliere,nooit es vrij spelen,buiten gaan,in bomen klimmen
de meesten van ons hun vogel is gewiekt ,groen en grijs ,zelfs de kleine agaatjes van janina

maar zoals ik al zei, je moet er zelf over beslissen waar je achter staat
succes

Koko

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 23, 2006, 21:14:58 pm »
wat een schatje doet me denken aan proppertje toen hij klein was (deze is nu 1 1/2 jaar oud en vliegt als de beste, komt als je hem roept zowel binnen als buiten in zijn ruime voiliere
zelf heb ik ook een blvoorhoofd maar deze is al heel wat ouder 41 jaar helaas kan hij niet vliegen
nu heb ik een grijsje er bij en deze kan ook heel goed vliegen en komt ook, nee ik zal nooit meer een gaai kortwieken lekker laten vliegen, ze hebben die vleugels niet voor niets
en ook deze gaan mee naar buiten aan een tuigje of in een bench op de buggy vinden ze prachtig
Het voordeel is bij mij dat ze eigenlijk heel de dag los zijn, dus ook heel de dag kunnen vliegen en klimmen in de voiliere of in de kamer

Groetjes
Boudewijn

Cheetah

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 30, 2006, 10:07:27 am »
Zelf heb ik 2 grijze roodstaarten van 2.5 jaar en een blvhamazone van 1.5 jaar.

Wat een verschil zo een amazone :)

Erg moeilijke, maar geweldige beesten!!!

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 30, 2006, 10:17:10 am »
Heee Ash, wat leuk dat je weeres op Parkieten-land kom kijken!  :thumsup:

Ashvin heeft zo'n mooie amazone!  :hart:

CT

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 30, 2006, 10:28:48 am »
Halo,

ik heb ook een venezuela amazone, een echte prater en een heel leuke vogel hij wordt in januari 2 jaar. Hij is wel gewiekt maar een kampioen in het vinden van evenwicht en andere vliegtechnieken. Laat nu z'n vleugels terug aangroeien en dan laat ik hem toch weer wieken hoor.
Amazones zijn heel leuke vogels maar hebben toch een heel andere karakter als grijsjes. En inderdaad af en toe is er hier een geroep zoals ze in het wild doen, maar denk dat je er dat maar moet bijnemen.
groetjes
Dinnie
1 amazone, 1 bonte boertje, 10 aga's (waarvan twee gewiekt) en 2 forpussen.

Zo zie je maar, je begint met één en dan....................................

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #24 Gepost op: november 30, 2006, 11:59:10 am »
1 amazone, 1 bonte boertje, 10 aga's (waarvan twee gewiekt) en 2 forpussen.

Zo zie je maar, je begint met één en dan....................................

ik heb nu 1 grasje.. wat staat mij nog te wachten dan... :)

Leo

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: februari 05, 2007, 16:32:51 pm »
zin er  hier ook amazones die niet gekortwiekt zijn?

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #26 Gepost op: februari 05, 2007, 16:50:00 pm »
Hoi ,

Mijn geelvoorhoofd amazone is niet gewiekt .. hij kan wel vliegen , maar doet het zelden ...
Aangezien ik hem pas sinds september '06 heb en flink een band/vertrouwen met hem aan het opbouwen ben , laat ik het niet wieken maar even zo ...( hij is tussen de 30 en 45 jaar ergens  ???)
Ik ga een mooie papegaaienbench aanschaffen , zodat ie toch mee kan gaan wandelen als het lekker weer is .

Leo

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: februari 05, 2007, 20:34:24 pm »
Bijou is nog een jonge pop ze is van 15-05-2005 ze zat in een redelijk grote voiliere waar ze ook lustig kon rondvliegen bij de kweker.
We hebben ze van april 2006 opstappen doet ze nog niet ze gaat telkens vliegen.
Ik ben voor kortwieken voor een keer tot ze het opstappen heeft geleerd maar vraag me af of ze niet aggressief gaat worden dan omdat ze niet meer kan vliegen.Zijn er mensen die hun vliegende gaai hebben gewiekt hoe reageert de gaai op het niet meer kunnen vliegen. Het is een moeilijke keuze

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #28 Gepost op: februari 05, 2007, 23:05:44 pm »
toen flipke bij ons kwam was hij net gewiekt en kon hij nog vliegen,ik heb dat toen een paar maand zo gelaten ,hij vloog toen meer dan 50m ,maar steeds in neerwaartse lijn,toen hij echter TE ver vloog naar men zin heb ik hem laten bijwieken en kon hij dus niet meer,viel als een blok naar beneden,hij heeft die valperiode eigenlijk goed doorstaan,en nooit meer geprobeerd om te vliegen,wat we wel regelamtig deden was droogvliegen,zodat de spiertjes toch aan het werk blijven

zin er hier ook amazones die niet gekortwiekt zijn?

voor zover ik weet,is de amazone van pascal,orrie ,42jaar dacht ik,die is ook niet gewiekt en die vliegt niet

Leo

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: februari 10, 2007, 21:34:16 pm »
van wanneer kan een amazone broeds zijn en hoelang duurt dit   ???