Zo, hoewel er in dit topic al een hele tijd nier meer gereageerd is, ga ik hier nu even op verder, want anders moet ik onnodig een nieuw topic openen.
Ik zit nog steeds na te denken over wel of niet een doek over de kooi als Pinkey slapen moet (wat moeilijk kan als alles nog licht is en het ook 's ochtends vroeg licht wordt.)
Zo komt ze nooit aan haar uren slaap.
Zij gaat 's avonds echt pas slapen als wij ook naar bed gaat en geeft haar eerste geluidje pas als ze ons 's ochtends ziet (nu nog enthousiast gillen wat we moeten afleren, maar dat is een ander verhaal, dat zal ze ook doen wanneer er wel een doek overheen hangt en die eraf gaat, dus daar is de doek absoluut niet voor bedoeld).
Toen wij bij Dieca een kooi kochten, kregen we de doek er min of meer bij. Uitleg: papegaaien vinden het net als mensen fijn om hun eigen kleine slaapplekje te hebben. Met een doek over de kooi, verklein je de ruimte en voelen ze zich prettig. Daarnaast is het duidelijk dat ze slapen gaat en krijgt ze dus ondankt licht in haar kamer, haar uren slaap.
Maar het was zo warm dat we bang waren dat ze om zou kiepen van de wamte. Dus voor ons tijd genoeg om na te denken over de voor en nadelen.
Iemand nog ideeen hierover???
De doek is dus niet bedoeld om negatief gedrag af te willen leren!!!