Auteur Topic: Waarom een doek over de kooi?  (gelezen 11574 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Waarom een doek over de kooi?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 01, 2006, 14:41:43 pm »
elke avond gaat hier de doek over de kooi ,(rond half 10)ook in het weekend in de caravan,flipke weet dan dat het slaaptijd voor hem is,en zolang de doek erover is blijft hij rustig zitten met heel af en toe eens een piepgeluidje
smorgens word hij 3 x gewekt eigenlijk,om 5 u staat de zoon op,om 6 u het ventje en om 7 u ik,die  uiteindelijk de doek eraf haalt en hem eruit laat voor een uurtje,waarna hij weer de kooi ingaat tot de werkende mens weer thuiskomt

maar ik merk wel dat flipke dat nodig heeft ,zijn uren slaap/rust zonder hij wat ziet

@ dorian,wat ik wel deed met de voorbije hitte was de kooi alleen maar vanboven afdekken zodat zen slaapplaatje verduisterd was maar dat er nog genoeg lucht in kon ,twas zo al niet uit te houden

Dorian

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 01, 2006, 15:26:41 pm »
Thanx Vivke, voor je reactie.

Ik denk dat we het ook maar moeten doen. Dezelfde tijden ook  ;D

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #32 Gepost op: augustus 04, 2006, 09:33:49 am »
Nog een aanvullende vraag:
Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maarre:

Als we nou een gaaitje krijgen en ik doe ook een doek over de kooi. Mijn man heeft wisselende diensten. Komt soms heel laat thuis, gaat soms heel vroeg weg etc. In die wisselende diensten zit geen logica.
Hoe zal dat dan gaan met een doek? Kan die er gewoon omheen blijven, ook al loopt manlief vrolijk (of wat minder vrolijk) rond? Of zal gaaitje onder de doek wakker worden en zich verlaten voelen?
Wie heeft daar ervaring mee?
Aga's en valkje hebben geen doek, die kijken lodderig op en slapen verder ondanks het licht.
Hoe zal ik dat met een gaaitje gaan aanpakken?

Dorian

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 04, 2006, 10:24:09 am »
Ik heb geen idee  :)

Ik merk dat Pinkey het allemaal nog vreemd vindt, maar ze slaapt nu wel veel beter en langer.  :thumsup:
Maar zolang ze ons 's avonds hoort blijft ze wel wat trampelen en pruttelen.  :)

Als ze eenmaal slaapt en wij komen dan nog in de kamer, dan hoor je haar ook niet meer.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 04, 2006, 11:00:23 am »
Gino praat wel zachtjes als m'n vriendin vroeg op is. Soms moet ze er om 5.00 uit.
Ze laat dan de doek eroverheen en als ik uit bed kom haal ik hen eraf.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: augustus 04, 2006, 12:12:21 pm »
Bij ons is het ook zo dat Ton soms heel vroeg op is en de rest nog in bed ligt. Sjakko laat zich dan soms met een klein geluidje horen, maar weet dat de doek er pas af gaat als ik beneden kom. Als ik het niet meteen doe, zegt ze: "Welterusten schat" (omdat ik dat ook zeg als de doek er over gaat..

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #36 Gepost op: augustus 04, 2006, 13:10:05 pm »
hier word ook alleen de doek eraf gehaald door mij,ik sta als laatste op
men zoon om 5 u en dan piept flipke ff ,bij marc om 6u laat hij zich ook ff horen en om 7 u gaat de doek eraf en mag hij eruit voor een uurtje tot ik vertrek

Cosch

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 15, 2006, 22:36:26 pm »
Nou ik probeer het vanavond met Coco!
Ik heb het idee dat hij slaap te kort krijgt. Dat uit zich in zijn humeur 's ochtends.
Maar omdat hij nooit een doek heeft gehad en ik er niet met mezelf uit ben, of ik dat eigenlijk wel wil, probeer ik het gewoon een paar keer.

Ik heb een oud 1 persoonsdekbed overtrek van aan mn moeder gevraagd. Ik heb het net een halfuurtje geleden half over de kooi gedaan. Meneer kwam al piepend onderin de kooi. Geen aandacht aan gegeven natuurlijk!
Maar ik kwam er wel achter dat ik nu even de hele kooi moet bedekken. Dus ik heb zonder naar hem te kijken, de doek eraf gehaald, de naden losgeknipt. En nu is de hele kooi bedekt. En het is stil.  ::) Ik hoop nu maar dat hij zich er snel bij neerlegt en dat het morgen beter gaat!
En als ik echt verschil merk na een aantal dagen dan moet ik het maar vol blijven houden. Leuk vind ik het niet!  :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: augustus 15, 2006, 22:42:12 pm »
Ja voor jou misschien ongezelliger dat poosje dat hij bedekt wordt, maar ik merk bijv. dat Sjakko heel evenwichtig is en nooit sjaggie 's morgens. Vooral omdat ze het erg graag wil 's avonds, voelt het goed! ;) Ik ben benieuwd. Eigenlijk ben ik er van overtuigd dat het voor elke vogel goed zou zijn, maar ja das mijn mening hè? ;)

giggles

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 15, 2006, 22:45:07 pm »
Ja ik zit er ook aan te denken, maar onze kooi is zo groot en ik heb gekeken bij de fabrikant, maar daar kost een doek 130 euro  :o
Echt niet normaal. Ik denk dat ik gewoon oma even lief aan ga kijken  ::)
Want Balou valt ook maar niet in slaap als ik hier nog met mensen zit...

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #40 Gepost op: augustus 15, 2006, 22:54:06 pm »
gewoon een oud laken (liefst wat donker of zelfs dubbel) ik heb er zelf een hoesje voor gemaakt
wacht ff foto opzoeken

babalou

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 15, 2006, 22:57:42 pm »
gewoon een oud laken (liefst wat donker of zelfs dubbel) ik heb er zelf een hoesje voor gemaakt
wacht ff foto opzoeken

zo die doek van jou ik echt  coolthumb
ik vindt dat veel beter als zo`n donkere doek van dierenvilla die vindt ik zo somber,en als inderdaad het laken dubbel doet is het toch ook donker genoeg?

angel

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 15, 2006, 22:59:24 pm »
Bij jojo gaat er nooit een doek over.we hebben meestal ook geen licht aan 's avonds. alleen de tv.
En jojo gaat dan heerlijk slapen en je hoort haar dan niet meer ;)

giggles

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 15, 2006, 23:02:48 pm »
Ik moet wel licht aan 's avonds hoor.
En ik ben zelf niet zo handig met naald en draad en het moet er idd wel een beetje fatsoenlijk uitzien vind ik.
Ach ik zie het nog wel even aan. Ik wachte in ieder geval nog wel even af tot Tigo er is. Die heeft zowiezo geen moeite met slapen.
Eergisteren (dag 1 van de logeerpartij) bij mijn ouders ston hij, gewoon in zijn nieuwe omgeving met vreemde nieuwe mensen, gewoon te pitten op 1 pootje met snavel onder zijn vleugel. Heel anders als Balou de eerste nacht hoor. Gewoon een relaxte vogel denk ik  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #44 Gepost op: augustus 15, 2006, 23:08:46 pm »

En ik ben zelf niet zo handig met naald en draad en het moet er idd wel een beetje fatsoenlijk uitzien vind ik.
als je me de stof opstuurt en de goeie maten,fiks ik dat wel voor je