Auteur Topic: Waarom een doek over de kooi?  (gelezen 11558 keer)

billy

• Gast
Re: Waarom een doek over de kooi?
« Reactie #60 Gepost op: augustus 18, 2006, 21:16:57 pm »
Gaaf dat het al zo goed gaat Corina  :thumsup:
Ik heb hier niets over de kooi en tot nu toe is er ook geen aanleiding om dat te doen.
Ze zitten hier op de kooi tot ik ga slapen en Ric gaat zelf al eerder in de kooi slapen.

Groetjes Els

Dorian

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: augustus 19, 2006, 10:08:59 am »
wat gaaf dat het werkt Corina.  :thumsup:
Pinkey slaapt ook duidelijk een stuk beter. Vooral omdat het licht van het aquarium eerst vervelend voor haar was.
Dat kan niet eerder uit dan een uur of half 12.  doh

Is het trouwens met een oud derbed niet wat warm?
Zat daarover na te denken. Wij wilden in die warme dagen geen doek gaan gebruiken omdat dat zo warm was.
Da's met een dekbed misschien nog erger.
Ik zou voor een donker Wibra-laken gaan....  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #62 Gepost op: augustus 19, 2006, 10:22:12 am »
€ 6,99. Ik heb vannacht voor het eerst het (zeer donker aubergine) hoeslaken over haar kooi gedaan en ze had geen enkele moeite met het wisselen van doeken! :) Het bevalt mij prima! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: augustus 19, 2006, 10:30:45 am »
Is het trouwens met een oud derbed niet wat warm?

Nee ik heb een oud dekbed overtrek. Dus ook een soort laken! ;D  Nee een dekbed word iets te heet!

Dorian

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: augustus 20, 2006, 12:05:09 pm »
hahahaha, dat kan ook inderdaad.
en in de winter gewoon het dekbed in de hoes  cheesy2 cheesy3

Cosch

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: augustus 20, 2006, 13:20:09 pm »
hahaha! nee dat doe ik maar niet want dan moet ik zelf onnder een laken in de kou slapen!  :)

Een bijkomend voordeel van de doek over de kooi is... dat ik erg lang kan uitslapen zo!  :)

maria

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: augustus 20, 2006, 14:30:57 pm »
Interessant om te lezen zeg.

Ik denk dat we morgen ook even een dekbed overtrek gaan halen om over Tjickie d'r kooi te doen 's avonds.
Zij heeft denk ik echt slaap tekort. Ze gaat pas slapen zodra ik ga slapen, en dat loopt nog al eens in de late uurtjes.
QT daarentegen heeft een eigen ritme, 10 uur zit ie in zijn kooi.

Ben benieuwd of het effect heeft op Tjick.

Ronald.

Cosch

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: augustus 20, 2006, 14:37:34 pm »
 :thumsup: Het is zeker het proberen waard.

Ik zag het helemaal niet zitten!  :-[ Vond het zo sneu om hem af te schermen van wat er om hem heen gebeurd. Het voelde helemaal niet goed.  :-[
Maar als je na een aantal keer proberen merkt dat hij er baat bij heeft. Het is even een minuutje piepen, dan is het stil en hoor ik hem niet meer en gaat hij al slapen, blijkbaar!

Ik denk daarom dat het beter is voor hem!

Dorian

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: augustus 20, 2006, 16:09:30 pm »
Ze hebben in ieder geval wel hun uren slaap nodig. Gisteravond gingen we naar mijn ouders die nu hier in Delft op de camping staan.
We hadden Pinkey meegenomen.
Thuis gaat ze altijd rond half negen/kwart voor 9 vanzelf naar haar kooi en dan rond 9 uur slapen met de doek erover.
Nu was er geen kooi en ze begon echt te piepen om 9 uur.
Ze wilde naar huis. En thuis wilde ze ook meteen in haar kooi.

Omdat wij allebei werken is het voor Pink belangrijk dat ze 's ochtends vroeg haar bedje uit kan, zodat ze dan ook 2 uur kan spelen buiten de kooi.
En dan kan ze er 's middags ook weer uit, tot een uurtje of 9.
Als ze dan lekker gaat slapen, is ze 's ochtends tenminste goed uitgerust.
Overdag (vanaf dat ze na ' s ochtends eruit is geweest) slaapt ze ook nog wel.
Ze wil dan ook niet graag uit haar kooi.
Dus blijkbaar hebben we het ritme nu te pakken en zit meisje graag in haar kooi.
En slaapt ook nog genoeg!

CT

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: september 25, 2006, 23:15:20 pm »
Hallo,

Hier gebruik ik ook een doek voor alle vogels, merk dat ze het zelfs graag hebben. Cocorico was in het begin echt een zenuwpees, maar na een paar dagen was het al heel duidelijk hoe dat kwam, gebrek aan rust en slaap.
Cocorico gaat nu slapen tussen 21 en 22 uur, samen met alle anderen, Tabo & Onna, Bau en Blue. dan komen ook de honden binnen, Cocorico zegt dan altijd ook slaap wel, stillekes zijn, Coco dooken doen. en na een tweetal minuutjes is het hier muisstil in huis.
Eddy heeft ook rare uren voor te werken, komt maar om 1 uur 's nachts thuis, voor de vogels maakt het niets uit, die slapen lekker onder hun doek. hihi trouwens gebruik hier ook oude dekbedovertrekken.

groetjes
Dinnie

Valkje

• Gast
Doek over kooi om te slapen
« Reactie #70 Gepost op: november 20, 2006, 23:33:29 pm »
Hallo allemaal,

Wij krijgen binnenkort een nieuw roodstaartje en ons was geadviseerd voortaan een doek over de kooi te doen zodat hij genoeg nachtrust krijgt.
Met onze 1e roodstaart hebben we dat nooit gedaan en als ik terug kijk zal die vast wel eens te weinig slaap gehad hebben...
Soms zit ik tot begin vd nacht achter de pc en staat de tv aan of muziek op de pc, zachtjes weliswaar maar toch, ook brandt er dan nog licht.
En als ik dan om 02.00 naar bed ga en mijn vriend om 07.00 weer beneden is, dan is 5 uurtjes wel heel weinig...
Dan zat ze zelf eind vd avond al wel te slapen hoor en als m'n vriend weg was sliep ze ook weer door, maar niet echt rustig natuurlijk.
Dus wat dat betreft is een doek misschien inderdaad wel beter?
Hoe doen jullie dat? Wat zijn jullie ideeën/ervaringen? En zo ja, wat voor doek gebruik je dan?

Ik heb trouwens wel altijd (24 u p/d) een klein lampje in de kamer op de kast branden om paniek bij lawaai of iets dergelijks te voorkomen.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Doek over kooi om te slapen
« Reactie #71 Gepost op: november 20, 2006, 23:51:19 pm »
hoi mandy

er is al een topic hier over,die kan je hier

ik doe het van in het begin dat de gaaien hier zijn,eens rond 9u en 9.30u gaan ze slapen met de doek erover ,soms als ik over tijd ben,vragen ze er zelf om,ze hebben normaal gezien 10 tot 12 u slaap nodig, maar tel dan ook de kleine siëstakes die ze nemen gedurende de dag
er was hier op het forum iemand die het ook niet deed(ik dacht corina) en vanaf zij het nu wel doet zijn haar gaaien rustiger,want idd zoals je zelf al aangeeft,je blijft zelf lang op(oesje ik ook) maar hier slapen ze nu,ze zijn stil en rustig,de lichten branden(gedimd)
ik ondervind alleen maar voordelen van het afdekken van de gaaien

Valkje

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: november 20, 2006, 23:54:28 pm »
er is al een topic hier over,die kan je hier
Sorry, ik had de zoekfunctie gebruikt maar kreeg dit topic niet te zien, vandaar. ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #73 Gepost op: november 21, 2006, 00:01:44 am »
geen erg hoor,maar daar vind je toch al wat info hé

Valkje

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: november 21, 2006, 00:14:16 am »
Inderdaad, heb het net gelezen, we gaan het bij ons nieuwe grijsje maar meteen aanleren.
Alleen zal die dan geen ritme krijgen omdat wij ook geen ritme hebben.
Ik werk nl onregelmatig, ben verpleegkundige, dus met een vroege zal de doek er om 06.00 al af gaan.
En als ik late heb gehad dan kan het wel eens 11.00 worden. Of als ik vrij ben want ik ben geen vroege vogel hoor.
En als ik late heb gehad en om 00.00 thuis kom wil ik natuurlijk wel even m'n maatje begroeten.
En dan zal de doek er laat op gaan, zeg 01.00. En soms moet ik de volgende dag om 09.30 weer beginnen en gaat de doek er om 08.00 weer af.
Totaal maar 7 uur slaap dus...
En mijn vriend gaat altijd rond 00.00-01.00 naar bed en is om 07.00 weer beneden, die doet dagdiensten.
Maar ik ben degene die beestenboel verzorgt, alleen de hond doen we samen. Dus ik zal altijd de doek eraf halen.
We zullen wel kijken hoe we het gaan doen maar we gaan het wel proberen.
En met een jonkie moet dat vast lukken.