Mn eerste papegaai kocht ik omdat ik haar toevallig in de dierenwinkel zag staan in een hamsterbak en ik ben ervoor gevallen. Zoiets zou ik nu niet meer doen, ik zou eerder bij een goede kweker kijken als ik er weer aan zou beginnen. Dat was een Bont boertje: Kinky.
Ondertussen heb ik twee grijze roodstaarten, een amazone en een bont boertje en alhoewel mijn partner en ik er beide mee uit de voeten kunnen trekken ze vaak wel naar 1 van de twee. Vooral grijsjes hebben die neiging sterk - 1 persoon die favoriet is. Hier trekt de één naar mn partner en de ander naar mij....
De amazone is wat socialer dan mn grijsjes, maar heeft sterk de neiging om te proberen over lawaai heen te komen. Als het bij jullie lawaaiig is zou het goed kunnen dat de amazone dat wil overstemmen

Al lijkt me dat niet zo heel erg in jullie geval - geen buren he? hahaha
Het meest sociaal is Kinky - maar meteen ook het meest bewerkelijk. Een Bonte Boer is een leuke papegaai voor een beginner maar iets kleiner dan bv een grijze of een amazone.
Mijn advies: ga op je gevoel af... lees je goed in en ga eens bij kwekers kijken om te zien wat jou aanspreekt. Let erop dat ze goed zelfstandig zijn (12 weken) en zelfstandig eten. het verhaal dat ze tammer zouden worden als je ze vroeger neemt gaat echt niet op.... En helaas gaat het maar al te vaak fout als je de papegaai nog zelf pap moet voeren als leek

Elke papegaai heeft zn voor- en zn nadelen maar 1 ding is zeker... ze zijn allemaal even leuk