Auteur Topic: aanschaf papegaai : welke soort past bij ons?  (gelezen 3093 keer)

Pascalle

• Gast
Re: aanschaf papegaai : welke soort past bij ons?
« Reactie #15 Gepost op: november 22, 2006, 19:58:53 pm »
Vanwege ruimte kunnen we geen grote nemen ( ara).We kunnen gewoon geen kooi kwijt.(binnen).

Is het niet zo dat je een ara ook heel goed kan laten wennen aan een standaard of iets dergelijks? Je zou hem dan niet eens een kooi hoeven te geven?? Of heb ik het verkeerd?  :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 22, 2006, 20:02:42 pm »
Ik zou daar nooit op vertrouwen. En het blijkt dat gaaien hun kooi ook zien als een veilig plekje. En daarin kunnen ze ook lekker klimmen enzo!  :CENS

briandylan

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 22, 2006, 20:34:29 pm »
Hoi

Ik denk dat je je keuze moet laten vallen op een gaai die het meeste in de buurt komt met wat jij wilt in een gaai

Toen ik besloot om er 1 aan te schaffen heb ik eerst op een rijtje gezet wat ik ervan verwachtte.
Ik wilde b.v een gaai die niet bekend staat dat ze eenkennig zijn omdat ik het hele gezin erbij wilde betrekken en een gaai die toch redelijk zou kunnen gaan praten (al heb je nooit die garantie natuurlijk) en de grote moest net zoiets zijn al een grijze.Met deze info kwam ik bij een edelpapegaai.Toen stond ik nog voor de keuze van een man of popje.En aangezien ik geen eerder ervaring had met een papegaai kreeg ik het advies om aan een man te beginnen.

Ik geef je wel het advies mee dat wanneer je eruit bent wat voor een soort je wilt om een hobbykweker te zoeken en niet naar een winkel te gaan.Tevens zou je dan de eerste weken van zijn leventje ook mee kunnen maken en veel adviezen kunnen krijgen.

succes met je keuze :CENS :a036:

russelltje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 22, 2006, 20:35:24 pm »
Een klimboom oid is een must vind ik, als hij daar de hele dag op kan zitten mag de kooi wel wat kleiner lijkt mij. Een slaapkamer zou ook kunnen met of zonder de kooi daarin.
90x70 opp. bijv is dan een maat die nog net te doen is denk ik.