Auteur Topic: altijd een ei?  (gelezen 2413 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
altijd een ei?
« Gepost op: november 24, 2006, 17:05:01 pm »
hoi allemaal,
ik had even een vraagje, ik heb al een aantal keer gelezen dat het KAN dat een popje eitjes legt zonder dat er een mannetje bij is!
deze eitjes komen dan natuurlijk niet uit, maar ze worden wel gelegt. is het zo dat dit KAN gebeuren, of is het zo dat het STANDAARD gebeurd?

cor is al een tijdje helemaal  :hart: op mijn vriend. en de laatste dagen zit ze in haar kooi met het belletje te knuffelen en tweety, het plasticpopje te voeden.
ze zit nu om de zoveel tijd met haar kont omhoog NAAST het spiegeltje, dus wachten tot het spiegeltje haar bespringt?  :S
maar goed... ik heb foto's gezien over het parkietje met ei nog in haar. een opgezet kontje, en sinds dien ben ik aan het opletten bij haar, maar ze heeft vanaf toen al
een beetje opgezet kontje, maar dat is al dik 4 weken geleden... en ik zie ook geen veranderingen...
ze is niet lusteloos, ze eet goed en is de gehele dag bezig... maar wat moet ik er nou mee?? ik weet niet wat ervan te denken... leg nood, of "love is in the air" ,
of stel ik me gewoon weer aan  :-[

groetjes nicole en Cor :hart:

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
Re: altijd een ei?
« Reactie #1 Gepost op: november 24, 2006, 17:15:22 pm »
Je mag Ukkie wel even lenen... Hij wil wel maar mag er niet op van Coco  :)

popjes leggen niet standaard eieren...

En weet je zeker dat het "opgezette" kontje geen verbeelding is? (ik denk ook wel eens dat ik iets zie wat er niet is :P)
Als ze legnood zou hebben zou ze naar mijn weten al ziek moeten zijn...
Op mij komt het over alsof ze gewoon echt graag een minnaar wil hebben  :-[

:hart:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: november 24, 2006, 17:25:21 pm »
:) ja dat zou kunnen, toen ze nog bij mijn vader woonde was ze ook helemaal verliefd op mijn vader en sinds ze bij ons woont
is ze helemaal verliefd op mijn vriend... maar ze heeft nooit een "vriendje" gehad, ze is altijd alleen geweest.
eigenlijk wil ik dat ook zo houden, omdat
1 als ik er 1 bij neem kan het zijn dat het niet klikt tussen hem en haar, dan moet ik ze appart
houden en daar heb ik geen ruimte voor, en
2 als ik er 1 bij neem en het klikt wel, en ze krijgen babytjes weet ik niet wat ik ermee moet,
heb cor ook tam in huis gekregen, dus moet zelfs nog ondervinden of ik er wel 1 tam kan krijgen...

het opgezette kontje kan idd verbeelding zijn, maar het is niet zo dat ik het WIL zien, liever niet eerlijk gezegt :-[
hoop dat het mijn verbeelding is. maar stel dat het een eitje is, ze heeft nergens een plaats om te broeden, of zal ze dan gewoon op de bodem gaan zitten??

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #3 Gepost op: november 24, 2006, 17:33:23 pm »
als ze ECHT een ei wil leggen, dan zal ze dat ook op de bodem doen...

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: november 25, 2006, 00:45:06 am »
ow, ok.. dan wacht ik maar af...
ik ben benieuwd..

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2006, 16:55:17 pm »
ik heb eindelijk een foto gevonden waarmee ik kan vergelijken, dus de vraag aan de kenners?
is dit wel of niet een eitje?

vergroot

eerst, dus een oude foto vergroot

ik weet niet of je dit kan vergelijken... heb er niet zo een kijk op.. :-[

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #6 Gepost op: november 27, 2006, 18:09:36 pm »
Schitterend meisje....

Maar of er een ei zit? Ik zie niet echt verschil, het "bolletje" bij de cloaca dat heeft mijn popje ook wel, maar die heeft ook nog nooit een ei gelegd...

Heb nog even gezocht, maar hier geen foto van mijn popje waarop je het kan zien...

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: november 27, 2006, 19:08:37 pm »
ok, dan wacht ik gewoon wel af!
het gaat nog steeds goed met haar, ze is heel de dag lekker bezig en aan t kletsen,
dus maak me iig geen zorgen! ben wel benieuwd hoe je duidelijk zou kunnen zien of een popje een eitje bij haar draagt.
bedankt voor het zoeken iig!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: december 06, 2006, 23:21:51 pm »
nog steeds geen eitje  :) dus het zal wel een beetje aanstelleritus zijn  :-[ wel moet ik zeggen dat dr kontje minder dik is als eerst!  :CENS
al is mevrouw wel een poep machine geworden!  :o maar goed, niets aan de hand dus.. :-[ ;D

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: december 07, 2006, 00:53:20 am »
Zolang ze niet met een wippend staartje op de bodem van de kooi zit of op stok en dan duidelijk laat zien niet lekker in haar vel te zitten is er niets aan de hand.
Ik vermoed omdat ze wat euh...hitsig  :) is dat haar onderkantje wat opgezet is.

Op zich wil ik je wel melden dat het met parkietjes niet vaak fout gaat als er geen echte koppeltjes klik is tussen een man en een popje. Ze zullen elkaar wel tolereren en naast elkaar kunnen leven ook al zijn ze niet verliefd op elkaar, daarin zijn ze makkelijker dan aga´s en gaaien.
Ik heb altijd alle parkietjes gewoon bijelkaar gezet. Dames spelen altijd de baas en zal altjd hikkepikkerig over komen op de mens als je een popje bezig ziet tegen een mannetje. Toch zullen mannetjes dit tolereren, hard to get is juist spannend voor ze   ;) En gaat een popje te ver dan zal het mannetje echt wel even van zich af pikken. Echt tot bloedens toe bijten doen parkietjes niet. Alleen popjes in de broedtijd kunnen elkaar tot bloedens toe aanvallen, soms zelfs tot de dood er op volgt, maar dit is dus popjes gedrag ten opzichte van elkaar als ze nog een nestkastje willen bemachtigen. Mocht je toch gaan overwegen een mannetje erbij te nemen neem dan een mannetje die de klappen van de zweep (van popjes) al kent, dus zeker 1 jaar oud, liefst 1 die dus al gewend is met meerdere parkietjes te leven.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: december 07, 2006, 01:13:02 am »
Zolang ze niet met een wippend staartje op de bodem van de kooi zit of op stok en dan duidelijk laat zien niet lekker in haar vel te zitten is er niets aan de hand.
Ik vermoed omdat ze wat euh...hitsig :) is dat haar onderkantje wat opgezet is.

Op zich wil ik je wel melden dat het met parkietjes niet vaak fout gaat als er geen echte koppeltjes klik is tussen een man en een popje. Ze zullen elkaar wel tolereren en naast elkaar kunnen leven ook al zijn ze niet verliefd op elkaar, daarin zijn ze makkelijker dan aga´s en gaaien.
Ik heb altijd alle parkietjes gewoon bijelkaar gezet. Dames spelen altijd de baas en zal altjd hikkepikkerig over komen op de mens als je een popje bezig ziet tegen een mannetje. Toch zullen mannetjes dit tolereren, hard to get is juist spannend voor ze ;) En gaat een popje te ver dan zal het mannetje echt wel even van zich af pikken. Echt tot bloedens toe bijten doen parkietjes niet. Alleen popjes in de broedtijd kunnen elkaar tot bloedens toe aanvallen, soms zelfs tot de dood er op volgt, maar dit is dus popjes gedrag ten opzichte van elkaar als ze nog een nestkastje willen bemachtigen. Mocht je toch gaan overwegen een mannetje erbij te nemen neem dan een mannetje die de klappen van de zweep (van popjes) al kent, dus zeker 1 jaar oud, liefst 1 die dus al gewend is met meerdere parkietjes te leven.
heel erg bedankt voor je verhaal, je hebt me dus alweer aan het twijfelen gebracht, maar ik denk inderdaad dat als ik er nog 1 bij neem dat dat niet een jonkie moet zijn, want mevrouw is nogal verwend in haar uppie! dus moet hij/zij wel van zich af kunnen bijten ten opzichte van mevrouw :-)

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #11 Gepost op: december 07, 2006, 08:00:11 am »
Mijn jonkies van 3 maanden zijn de baas over mijn 2 volwassen grasjes....

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: december 07, 2006, 13:22:10 pm »
Mijn jonkies van 3 maanden zijn de baas over mijn 2 volwassen grasjes....
:)
maar ik denk toch voor mezelf dat ik een ouder parkietje zou nemen, eentje die ook al een beetje tam is....
ik heb cor tam gekregen, van mijn vader vandaan, dus tammaken heb ik nog nooit gedaan, en lijkt me een beetje lastig
met cor erbij. cor is niet echt dol op mij, maar ik moet wel in haar kooi zijn dan om de ander tam te maken.
 :S verwarrend verhaal maar ik hoop dat je mijn onzekerheid snapt..
tevens wil mijn vriend er eigenlijk niet nog eentje bij. voorlopig dus niet, en aangezien ze ook niet meer zo "wippie doen?" is
denk ik dat ik het voorlopig ook maar zo hou.. misschien als ik zomervakantie krijg, dat ik het dan wel doe, omdat ik dan ook de tijd heb voor alles!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: december 07, 2006, 23:14:13 pm »
Denk er maar eens lekker over na. Er zijn genoeg parkietjes te koop ook wat oudere die al tam zijn bij bv hobbykwekers die regelmatig met de parkietjes spelen van jonkie af en aan en op die manier hun hele groep parkietjes redelijk mak hebben waardoor ze dus nog makkelijk tam te maken zijn ook al zijn ze ouder (lange zin  :) )
Of struin marktplaats de komende maanden eens af daar staan regelmatig lieve afdankertjes op...