Auteur Topic: Tony's snavel vervelt??  (gelezen 8427 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Tony's snavel vervelt??
« Reactie #30 Gepost op: september 08, 2006, 00:46:51 am »
Bij een amazone zie je het beter omdat die kleurverschillen heeft in de snavel.

Daarom een foto van Orrie. Hier zie je heel goed dat de snavel uit lagen bestaat.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #31 Gepost op: september 08, 2006, 11:09:49 am »
goeie foto!

Sanco

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 08, 2006, 13:30:10 pm »
graag gedaan, was wel lastig om een goede foto van te maken. ik hoop dat ze hier iets aan heeft!

ja zo ziet het er inderdaad uit!  :thumsup: En hij mist nu ook een puntje aan de onderkant van zijn snavel. ik denk dat dat komt omdat ie vaak van zijn kooi vliegt en dan op de grond knalt. Maar dat kan denk ik ook geen kwaad..

Sanco

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 08, 2006, 13:30:46 pm »
Bij een amazone zie je het beter omdat die kleurverschillen heeft in de snavel.

Daarom een foto van Orrie. Hier zie je heel goed dat de snavel uit lagen bestaat.

ja precies ja, zo ziet het er bij Tony ook uit. de laagjes zijn dan ook wit omrand.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #34 Gepost op: september 08, 2006, 14:01:14 pm »
perfecte foto pascal   :thumsup:
beter kon het niet worden uitgelegd en vertaald,wat beeldmateriaal toch doet he om iets te begrijpen  :)

@colette,dat puntje komt terug en waarschijnlijk langer dan dat het was,kheb dat gezien bij flip na zijn val

Tommy

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 08, 2006, 21:13:29 pm »
 :CENS wat gek...ik ben net voor de zekerheid mn vogels nog eens gaan bekijken, maar van de 6 heeft alleen Pepper zo'n snavel. De andere 5 zijn tegenwoordig helemaal glad, geen rand, geen schilfers...niks. Eerst hadden ze dat wel ::)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #36 Gepost op: december 02, 2006, 00:28:28 am »
Sorry als het al vaker is aangehaald maar tijdens het zoeken werd ik net uit het forum gekieperd...
Bij Kaya is een vrij groot stukje van de bovenlaag van de snavel af, aan de punt van zijn snavel. Dus het bovenste gedeelte onder de neus is mooi glad (met stof) maar het onderste gedeelte mist nu de mooie gladde bovenlaag, ik schrok best wel toen ik het zag.... het zal hoop ik een overdreven reactie van mij zijn... :S maar ik hoop op een geruststellig van jullie.
Of is dit een teken van kalkgebrek of een ander gebrek?

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #37 Gepost op: december 02, 2006, 01:21:50 am »
ik heb het topicje gevonden voor je
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,25404.msg163976.html#msg163976
succes, enne ik denk niet dat het ernstig is hoor!!!!

Caiolinda

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 02, 2006, 08:48:27 am »
Quinzy ziet er wel eens zo uit. (Tis door de flits wel wat erger gemaakt)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #39 Gepost op: december 02, 2006, 09:09:49 am »
Super bedankt! In de andere tophic staat een foto van een amazone waarbij je het door duidelijk kleurverschil heel goed kunt zien!
Thanx allemaal echt een gerust stelling!

Cosch

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: december 02, 2006, 10:26:11 am »
Ja is normaal! Coco en Kaya schuren hun snavel ook langs de slijtstok enzo. Dus ze schuren het ook een beetje glad!

Ik voeg topics samen! ;)

giggles

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: december 02, 2006, 21:33:28 pm »
Of is dit een teken van kalkgebrek 

Kalkgebrek bij een grijsje herken je aan het feit dat ze vaak van hun stok donderen.
(Door het kalkgebrek kunnen ze epileptische aanvallen krijgen en daardoor donderen ze van hun stok af.)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #42 Gepost op: december 03, 2006, 13:21:05 pm »
Oke das een goeie tip, maar ik neem aan dat er meer te zien zal zijn als alleen van de stok vallen. Als je valt door een epilepsie aanval zal de val de aanval niet stoppen dat kan niet.
Dus voordat iedereen gaat zitten tellen op zijn hand hoevaak (toevallig) hun gaai van de stok is gevallen.. dan moeten er meer symptonen zijn: welke en hoe vaak....

Cosch

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: december 03, 2006, 14:45:49 pm »
Dus voordat iedereen gaat zitten tellen op zijn hand hoevaak (toevallig) hun gaai van de stok is gevallen.. dan moeten er meer symptonen zijn: welke en hoe vaak....

;D Goed dat je het even erbij zegt! Want je idd sommige gaaien zijn zulke sukkels. Die vallen gewoon vaak. * kijkt even schuin naar achter naar lompe Coco*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #44 Gepost op: december 03, 2006, 14:49:49 pm »
 ;D
Onze Kaya is het klimmen en klauteren niet echt gewend dus die donderd tegenwoordig vaker van de standaard omdat hij juist begint met klimmen en klauteren. Hij begint al mooi te landen dus zijn vleugel spieren worden ook al sterker  :thumsup: Alleen maar een goed teken hier dus dat hij van de standaard donderd, hij begint meer het lef gozerdje uit te hangen  ;D

Ik heb zelf een lichte vorm van epilepsie dus ik weet gewoon dat een val de aanval niet stopt..
Maar ik zit evengoed met het feit dat ik niet weet wat ik als kalkaanvulling kan of moet kopen voor Kaya  ??? Hij heeft een kalkblok in zijn kooi maar doet er niks mee. Ik heb eens gelezen dat er kalk te koop is wat je in water mengt, wie heeft dat en hoe heet het spul en waar verkopen ze het? Tto nog toe heb ik nergens iets dergelijks kunnen kopen.
« Laatst bewerkt op: december 03, 2006, 14:53:27 pm door Dianne »