Auteur Topic: hoe reageert jouw gaai thuis op vreemde mensen ?  (gelezen 2623 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: hoe reageert jouw gaai thuis op vreemde mensen ?
« Reactie #15 Gepost op: december 02, 2006, 18:12:31 pm »
ik heb van het begin de gewoonte gemaakt dat flipke en nu ook tuur moet opstappen op de arm van de mensen die thuis binnen komen en die hem ff willen hebben,(niet bij degene die ik zelf niet vertrouw)
buitenshuis is het ietwat anders,dan beoordeel ik eerst de omgang/benadering van de mensen tov de gaaien en hebben ze echt bang of schrikkerig dan doe ik het niet
tot nu toe stapt flip op de arm bij anderen als ik het zeg,zelfs al is het tegen zijn zin,arthur dat is een ander paar mouwen,die heeft een hele andere aanpak nodig,maar ik probeer hetzelfde als bij flipke,tuur heeft er ook sneller genoeg van en dan neem ik hem weer over,flipke die komt zelf wel naar me toe als hij het bezoek beu is  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 02, 2006, 19:39:26 pm »
Ik ben zelf absoluut niet bang voor Tony, ook niet als ie vervelend is, ik laat merken dat ik niet bang ben en hij luistert wel direct..

Ik denk dat dat het voordeel is als je je gaai van jongsaf aan heb. Dan ben je daar automatisch niet zo snel bang voor. Omdat je hem ook door en door kent en weet hoe hard hij bijt enzo!

Flip die wilde op die meeting niet meer bij mij vandaan!  ::) Hij zat blijkbaar lekker. Wilde hem laten opstappen vanaf mijn schouder, maar hij deed het niet. Uiteindelijk heeft marc hem over gepakt!  ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: december 02, 2006, 19:43:04 pm »
hoe reageert jouw gaai thuis op vreemde mensen ?

Alle aga's hangen op hun kop van nieuwsgierigheid, willen graag aandacht van al die leuke mensen die ze niet kennen en als ze die niet krijgen roepen ze er wel om  ;D
Verder kan ik ze bij iedereen neerzetten, maakt ze niets uit, als ze maar aandacht krijgen  :)

giggles

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 02, 2006, 20:54:54 pm »
Als mijn moeder of mijn schoonvader langs komen, mogen ze van mij de vogels wel uit de kooi halen. Ze zijn niet bang om gebeten te worden en weten dat er een risico is dat het kan gebeuren.
René en Lotte, mogen van mij ook de vogels uit de kooi halen, omdat ze ook ervaring hebben met vogels.
Voor de rest mogen bekende van mij de vogels wel hebben, maar dan haal ik ze uit de kooi en als ik merk dat ze bang zijn, dan pak ik ze weer terug.
Als er mensen over de vloer komen die hier nog nooit eerder zijn geweest dan kruipt Balou helemaal in het hoekje dat het verste weg zit van de visite en blijft daar dan HEEEEEEEEL stil zitten. Tigo en Diva maakt het allemaal niks uit en gaan gewoon hun eigen gang. Als het bezoek de vogels wat aandacht geven, dan vindt Diva dat helemaal geweldig (tblijft een kaketoe hè  ;) ) en Tigo doet net alsof er niks aan de hand is, Balou kan het niet waarderen als onbekenden voor haar neus gaan staan en wil dan nog wel is een dreigende houding aannemen, maar dat straf ik gelijk af, door haar uit de kooi te halen bij mij op de schouder te zetten.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: december 02, 2006, 22:42:45 pm »
, maar dat straf ik gelijk af, door haar uit de kooi te halen bij mij op de schouder te zetten.

en dat zal wel een grote straf wezen zekers  cheesy2

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: december 02, 2006, 22:44:39 pm »
Mijn bezoek durft helaas geen gaai vast te houden.  :(
Ik zou het dus niet weten...

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 02, 2006, 22:58:57 pm »
Heel toevallig kon mijn schoonzusje vandaag Coco Koppiekrauwen terwijl hij op zijn kooi zat. Dat is echt heel bijzonder.
Coco mag haar blijkbaar wel, want zij heeft altijd veel gekunt bij hem! Echt leuk om dat te zien.

Coco laat zich door door maar weinig mensen koppie krauwen. Coco is niet zo'n knuffel papegaai.

michiel1981

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 07, 2006, 09:04:33 am »
die van mij kan ik normaal alles mee van op ze kop houden en ze hele buikje strelen tot en met onder ze vleugels kusjes geven en kietelen.
MAAR zodra er vreemde mensen in huis zijn bijt ie mij ook niet superhard maar dan wil ie helemaal van niemand iets hebben.  :o
Het enige dat ie wil is op me schouder zitten.
« Laatst bewerkt op: december 07, 2006, 12:15:10 pm door michiel1981 »

TWEETY

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 07, 2006, 11:56:21 am »
het zijn toch rare beestjes hè ?  ::)

elke dag komt dezelfde jongen die samen met mijn man werkt bij ons thuis,
de ene keer hangt tweety de hele tijd aan de tralies met opengesperde ogen,
de andere keer zit ze gewoon te praten en haar zelf te zijn  shootme

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #24 Gepost op: december 07, 2006, 13:29:57 pm »
(ze is dan wel geen gaai maar goed :) )
mijn cor gaat altijd hard zitten kletsen en gek hangen, zelfs ondersteboven aan de top van haar kooi!
als er een man binnen komt nog het meeste! en die mag dan ook gewoon even "knuffelen" net als ray dat mag,
als het een vrouw is mag er niets en is het ook niet interessant genoeg om gek te doen!
mijn cor is dus een manneverslindster! cheesy2

chantal

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 07, 2006, 14:43:35 pm »
Chico valt echt aan en ik weet niet wat we er tegen moeten doen. Zodra ze voor de kooi staan word ie bol en doet zijn snavel open en als ze met de hand te dichtbij komen valt ie aan. OOk als hij er al uit is en wij hem bij iemand anders willen laten opstappen valt hij echt aan. Ik persoonlijk vind dit erg jammer. In de kooi respecteer ik het wel maar uit de kooi niet. Het enige wanneer hij het wel doet is als iemand een banaan in zijn hand heeft dan stapt ie zo op dus daar zijn we nu mee aan het oefenen en ik hoop dat dat goed is.

Sanco

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 07, 2006, 23:25:53 pm »
Chico valt echt aan en ik weet niet wat we er tegen moeten doen. Zodra ze voor de kooi staan word ie bol en doet zijn snavel open en als ze met de hand te dichtbij komen valt ie aan. OOk als hij er al uit is en wij hem bij iemand anders willen laten opstappen valt hij echt aan. Ik persoonlijk vind dit erg jammer. In de kooi respecteer ik het wel maar uit de kooi niet. Het enige wanneer hij het wel doet is als iemand een banaan in zijn hand heeft dan stapt ie zo op dus daar zijn we nu mee aan het oefenen en ik hoop dat dat goed is.

Ja ik kan me voorstellen dat je dat echt jammer vindt! Ik vind het ook echt jammer dat Tony niet zo sociaal is. Maar goed het ligt ook aan mij want ik probeer het verder ook niet echt. Maar dat van die banaan vind ik dan wel weer grappig. echt stout, dat ie het dan ineens wel wil!  ;D

Africangrey

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 07, 2006, 23:34:23 pm »
Jamie reageert normaal op vreemde mensen gelukkig.
Hij is wel wat minder baldadig en luidruchtig ;D
Niet dat hij bij Jan en alleman wil opstappen, jammergenoeg niet maar hij valt niet aan zoals Chantal vertelt, lijkt me echt vervelend, hoop dat je er een oplossing voor vindt ;)