Auteur Topic: Wieken met 8/9 weken?  (gelezen 4357 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Wieken met 8/9 weken?
« Reactie #15 Gepost op: december 04, 2006, 13:02:04 pm »
In dit topic gaat het ook over het wieken van een ara. Jammer dat de topcistarter hier niet verder op in gegaan is en het topic dus "dood" liep! ;)
« Laatst bewerkt op: december 04, 2006, 14:19:00 pm door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 04, 2006, 13:09:51 pm »
De link is niet goed Loes!  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: december 04, 2006, 14:18:09 pm »
Nu wel, als het goed is! ;)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #18 Gepost op: december 04, 2006, 16:41:06 pm »
Als vogels de vleugels niet gebruiken , zullen de spieren slinken en kunnen dus een ingevallen borst krijgen.
Dit is helemaal nx nieuws hoor, is zelfs bij mensen zo , als je niet meer kan lopen zullen je benen ook dunner worden, zelfs als je in het gips heb gezeten wordt dat gedeelte dunner omdat de spieren dan niet gebruikt worden.
Kan me dan ook nauwlijks voorstellen dat Bert zoiets zegt.

Henk

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: december 04, 2006, 17:50:21 pm »
Nou idd. het is gewoon logisch nadenken, maar ja misschien gaat Bert er vanuit dat je ze dan ook hun hele leven niet zult laten vliegen.. Ik denk dat ik volgende winter Sjakko ook zijn veren terug laat krijgen en haar in de winter lekker laat vliegen, want ik merk dat ze toch veel minder mee gaat in de winter. En toen ze vloog in huis, de eerste vier jaar dat ik haar had, was het ook heel leuk! Dan landt er eens een keer een grijze op je hoofd en zo! cheesy2

russelltje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 04, 2006, 17:58:42 pm »
Nou corina leg mij maar uit hoe een net zelfstandige voliere vogel zich warm houdt?
10 minutjes naar buiten kan echt geen kwaad. Tocht kijk ik wel mee uit!

@loes een ara op je hoofd is minder prettig, ik spreek uit ervaring  cheesy2

Nogmaals een ara ongewiekt laten is ook geen optie.

TWEETY

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 04, 2006, 18:13:36 pm »
Dan landt er eens een keer een grijze op je hoofd en zo! cheesy2

cheesy2 cheesy2 heb je meteen een goede uitvlucht voor een "bad hair day "

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: december 04, 2006, 18:14:59 pm »
Nou corina leg mij maar uit hoe een net zelfstandige voliere vogel zich warm houdt?
10 minutjes naar buiten kan echt geen kwaad. Tocht kijk ik wel mee uit!

Met een volierevogel is het toch anders. Die is buiten gewend. Dat is heel wat anders dan een huiskamervogel.
Ik zit er zelf ook een beetje mee. Mijn edeltje gaat vanaf het begin regelmatig mee naar buiten. Nu is het lang zacht weer geweest. Ondanks dat hij nu geen echte baby meer is, vind ik het temperatuurverschil wel erg groot worden en weet niet of ik hem van de winter nog mee naar buiten neem.

Worden borstspieren alleen bij het vliegen gebruikt? Zouden die niet worden gebruikt bij het klimmen en klauteren? (ik heb geen idee) ???

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 04, 2006, 18:34:56 pm »

Ik zou het waarderen als je het iets minder denigrend zou brengen.  :(
De jonge volierevogel zal die energie wel nodig hebben om zich warm te houden. En die zal dat dus ook gebruiken.

Ik neem ze nu ook niet meer mee naar buiten. Ten eerste waait het te hard. En ten 2e vind ik het nu te koud om echt te gaan wandelen met ze. Een paar minuten mee naar buiten kan heus wel. Maar mijn vogels zijn volwassen! En komen het hele jaar al buiten. Ook in de herfst of lente.

Bij mijn weten worden die spieren dan ook gebruikt. Net als bij het fladderen. Maar daar is natuurlijk veel minder kracht voor nodig dan vliegen!

Gr Corina

russelltje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 04, 2006, 19:10:21 pm »
Citaat
De jonge volierevogel zal die energie wel nodig hebben om zich warm te houden. En die zal dat dus ook gebruiken.

Sorry ik snap dit antwoord niet.

p.s. excuus dat het denigrerend op je over kwam zo was het niet bedoelt ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 04, 2006, 20:10:49 pm »
Ik bedoelde er mee te zeggen dat ze zich heus wel warm kunnen houden. Maar dat dus een huiskmaer vogel die energie niet hoeft te gebruiken! Ik druk me wat ongelukkig uit, weet het even niet beter te omschrijven  :CENS

Sanco

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 04, 2006, 20:39:50 pm »
Ik bedoelde er mee te zeggen dat ze zich heus wel warm kunnen houden. Maar dat dus een huiskmaer vogel die energie niet hoeft te gebruiken! Ik druk me wat ongelukkig uit, weet het even niet beter te omschrijven  :CENS

ik snap het!  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #27 Gepost op: december 04, 2006, 20:49:14 pm »
Uhm goed  :)...de meningen zijn hierover verdeeld, het gaat bij mij om kleine agaatjes, die hier uitstekend kunnen vliegen en nu zonder het vliegen een conditie op mogen bouwen.
Met vliegen in de kooi kwamen ze hier toch al niet zo ver, dus was er hier geen sprake van ontwikkelen, omdat ze overal tegenaan knalde.  ;) Dan heb ik ze liever gewiekt en levend.   ;)

ik ben in ieder geval blij dat ik ze gewiekt hebt, ze hebben toch al het schuwe van Sammy overgenomen, die zich ongelofelijk aansteld  shootme dus met haar kan ik ook weer gaan trainen  :)

De kleintjes zijn er net ruim een uur uit geweest, lekker op de klimboom zitten spelen, alles ontdekken, klimmen en klauteren

.....en bij hun moeder zijn ze niet meer welkom want Sammy heeft weer een ei,  shootme dus het volgende nestje komt eraan ( nee ik laat die niet uitkomen ) en de jonkies kunnen oprotten, aldus Sammy  ;)

Ik heb ze net leren opstappen en dat gaat al redelijk  :thumsup: nu nog zelfstandig eten en ze kunnen het nestje echt verlaten.