Auteur Topic: geknisper..  (gelezen 1879 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
geknisper..
« Gepost op: december 08, 2006, 12:37:35 pm »
hoi weer een vraagje van mij,
cor zit af en toe op haar stok en dan hoor ik geknisper, dit gebeurd vaak als ze net gegeten heeft of als ze wil gaan slapen.
als ik dan kijk wat er knisperd zit ze volgens mij ergens op te knabbelen.. :CENS want ik zie haar snaveltje bewegen...
weten jullie misschien wat ze dan aan het doen is? want een parkietje is toch geen herkouwer ??  ;D
het geluid wat ik hoor komt overeen met als je op het strand je broodje in het zand hebt
laten vallen en er dan toch een hap van neemt :S beetje vreemde vergelijking maar goed zo klinkt het  cheesy3
groetjes nic

qliqi

• Gast
Re: geknisper..
« Reactie #1 Gepost op: december 08, 2006, 12:49:08 pm »
Knarsen met de snavel is een teken van ontspanning en zich heel erg lekker voelen. Tevens heeft het als functie de snavel scherp en gezond te houden.

Een goed teken dus: hij voelt zich helemaal lekker ;) Ikzelf vind het een heerlijk geluid!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: december 08, 2006, 12:55:53 pm »
ok  :yahoo: fijn !
ze zit dan dus lekker te relaxen, dat is fijn om te weten,
ik vind het fijn dat dat het is al vind ik het geluid net als je nagels over het schoolbord :seestars:
thank you  :good:

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 08, 2006, 13:15:14 pm »
Yep! Goed teken. Precies zoals qliqi zegt!

Klinkt een beetje als tandenknarsen he?
Nou ja met de gedachten dat het ook een compliment voor jou is, kun je het vast wel aanhoren! ;)

Loesje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 08, 2006, 13:54:28 pm »
Bob doet het vaak als hij 's avonds bij mij zit en bijna in slaap valt. Ik kan je vertellen dat het niet zo'n prettig geluid is als hij het naast je oor doet ;)
Maar inderdaad het is wel een goed teken :a036:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: december 08, 2006, 16:08:50 pm »
Yep! Goed teken. Precies zoals qliqi zegt!
Klinkt een beetje als tandenknarsen he?
Nou ja met de gedachten dat het ook een compliment voor jou is, kun je het vast wel aanhoren! ;)
zeker weten! :good: helemaal geweldig, af en toe zit ze zo te gillen, en dan weet ik me echt geen raad,
maar dat knarsen begrijp ik nu, en het is dus helemaal niet zo erg hier volgens haar... aanstelleritus dus :)