Auteur Topic: Kaya is flink ziek, maar hij komt er door!!!  (gelezen 16304 keer)

Pascalle

• Gast
Re: Kaya is flink ziek.......
« Reactie #30 Gepost op: december 13, 2006, 10:16:26 am »
Sterkte en heel veel beterschap voor Kaya!
 :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: december 13, 2006, 10:56:37 am »
Ik krijg wel altijd de zenuwen van zoiets.. :S Verdorie, als je bedenkt dat het al zo lang eigenlijk helemaal niet goed gaat en het er nu pas uit komt.. :(

Ja precies. En het enige wat je een beetje kunt doen, is wegen. Maar ik vind het idd ook eng dat maar weer blijkt hoe slecht dat eenzijdige voedsel is. Dus eigenlijk zaadjes waar ze alleen het lekkere van eten.

Dianne hoe gaat het vanochtend??

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #32 Gepost op: december 13, 2006, 11:15:54 am »
Ja precies. En het enige wat je een beetje kunt doen, is wegen. Maar ik vind het idd ook eng dat maar weer blijkt hoe slecht dat eenzijdige voedsel is. Dus eigenlijk zaadjes waar ze alleen het lekkere van eten.

Dianne hoe gaat het vanochtend??

Tja zelfs nu, nu ik weet dat hij ernstig ziek is zit er op het oog een prachtige gaai in de kooi....alleen gistermiddag bij Hedwig toen zijn suikerspiegel enorm laag was kon hij de schijn dus echt niet ophouden en viel hij 3x bijna om. En was duidelijk dat dit een zike gaai was. Hij heeft van haar ook onmiddelijk een dubbele dosis vitamine injectie gekregen.

Ik ben vannacht tot 3 uur opgebleven om hem nog een nachtvoeding te geven hoofdzakelijk voor de suikerspiegel. Hij poept en dat is een goed teken: zijn darmen liggen niet stil want dat was het grote gevaar in eerste instantie met het eten dus. Het eten en poepen was ook wat Hedwig vanmorgen wilde horen, en ze was erg blij dat ik haar kon mededelen dat hij dat deed. Vanmorgen heeft hij helaas alleen onder dwang een klein beetje pap binnen gekregen terwijl hij vooral gisteravond de voeding van 23 uur zelf goed zijn pap heeft gegeten. Ik mag hem inderdaad eten geven zoveel hij wil maar dat komt al automatisch neer op voeden om de 3 a 4 uur. Ik hoop dat het voeden straks weer wat beter gaat.....
Een regelmatige check up is zeker aan te raden, maar wat ik nu nog veel harder van de daken wil schreeuwen is: ben niet eigenwijs en zet gaaien over op pellets!!!! Bij een gezonde gaai volstaat 80% van de totale voeding uit pellets en de rest aangevuld met zaad. Bij Kaya zal het 100% pellets moeten worden omdat hij door jaren lang zaad eten een te kort heeft aan vitamine A en zijn lever dus flink beschadigd is, alleen door die 100% pellets kan het zijn dat hij 15% kan laten herstellen van de lever en dat heb ik dus heel hard in mijn oren geknoopt.... De senic pellets vindt hij helaas eng... het zijn vrij grote staafjes maar ik breek ze doormidden en heb ze maar even vermengd met de nutribird pellets, ik hoop dat ik hem vandaag een keer bij zijn voerbakje betrap, maar tot nog toe weigert hij zelf te eten.

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: december 13, 2006, 11:27:41 am »
Ben blij met een beetje goed nieuws!  :good:

Een regelmatige check up is zeker aan te raden, maar wat ik nu nog veel harder van de daken wil schreeuwen is: ben niet eigenwijs en zet gaaien over op pellets!!!!

Precies!

Jarie

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: december 13, 2006, 11:37:10 am »
we denken aan jullie :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: december 13, 2006, 11:46:40 am »
Ja en als je dan af en toe nog mensen tegenkomt die zeggen: die pellets de kliko in... :S Te erg toch? :cry:

Ik ben blij dat Hedwig blij was.. :thumsup:

qliqi

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: december 13, 2006, 11:54:52 am »
Tja zelfs nu, nu ik weet dat hij ernstig ziek is zit er op het oog een prachtige gaai in de kooi....alleen gistermiddag bij Hedwig toen zijn suikerspiegel enorm laag was kon hij de schijn dus echt niet ophouden en viel hij 3x bijna om. En was duidelijk dat dit een zieke gaai was. Hij heeft van haar ook onmiddelijk een dubbele dosis vitamine injectie gekregen.

Heel veel sterkte nogmaals, wat een zorg heb je daaraan maar wat een enorm goed teken dat ie eet én poept. Hoop dat ie razendsnel weer opknapt.... Ik zal voor jullie duimen

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #37 Gepost op: december 13, 2006, 15:06:14 pm »
he gelukkig, een goed teken!  :thumsup:

Tja ook ik blijf zeggen dat pellets ook echt noodzakelijk is. De scenic pellets voor de grotere gaaien, heb je dacht ik ook in balletjesvorm, misschien dat hij die minder eng vind?
En toen Flurry ( amazone ) hier was, brak ik de staafjes ook, inderdaad.

Heel veel sterkte nogmaals!  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #38 Gepost op: december 13, 2006, 15:17:05 pm »
Vandaag moet ik helaas wat dwangmatiger voeden dan gisteren, heb daarom net bij de laatste voeding pap gemaakt van de senic pellets in de hoop dat een nieuwe smaak doet eten. Hij wilde in begin niet echt en heb hem in een handdoek gedraaid en dwangmatig wat lepeltjes onder zijn snavel gehouden zodat hij in ieder geval proefde en zo de smaak kon uitproberen,  na 1x extra opwarmen kreeg hij toch wel even trek in een paar hapjes. De laatste voeding zal als het nodig is weer met een spuitje gaan, want minimaal 2x per dag moet hij toch echt zijn krop gevuld krijgen de andere voedingen zijn ietje minder belangrijk maar natuurlijk elke voeding is meegenomen en geeft alleen maar voorspoed.
Al met al is het eng te zien hoe veel hij slaapt en hoe weinig actie er in hem zit (in vergelijking met vorige week) maar goed tegenlijk besef ik me dat dat normaal is als je ziek bent, dat hebben wij ook. Maar ik zal dol gelukkig zijn als hij weer wat gaat praten en wat actie gaat ondernemen, dat is toch een duidelijkere graatmeter dat hij het gaat redden... nu weet ik het zo net nog niet...  :cry:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #39 Gepost op: december 13, 2006, 15:19:53 pm »
Sorry jongens dat ik wat minder actief ben op de rest van het forum, ik kan het nu niet echt opbrengen om vrolijke reactie's te plaatsen, ook al geniet ik weldegelijk van jullie verhalen en foto's  :-*

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #40 Gepost op: december 13, 2006, 15:23:12 pm »
Sorry jongens dat ik wat minder actief ben op de rest van het forum, ik kan het nu niet echt opbrengen om vrolijke reactie's te plaatsen, ook al geniet ik weldegelijk van jullie verhalen en foto's  :-*

Dat geeft toch niet, je hebt wel andere dingen aan je hoofd nu!  :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: december 13, 2006, 15:26:00 pm »
Ja joh, helemaal begrijpelijk!

We leven allemaal met je mee!

TWEETY

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: december 13, 2006, 15:27:40 pm »
Ja joh, helemaal begrijpelijk!

We leven allemaal met je mee!

absoluut  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #43 Gepost op: december 13, 2006, 15:31:15 pm »
zeker weten ! ! :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: december 13, 2006, 16:01:30 pm »

Al met al is het eng te zien hoe veel hij slaapt en hoe weinig actie er in hem zit (in vergelijking met vorige week) maar goed tegenlijk besef ik me dat dat normaal is als je ziek bent, dat hebben wij ook. Maar ik zal dol gelukkig zijn als hij weer wat gaat praten en wat actie gaat ondernemen, dat is toch een duidelijkere graatmeter dat hij het gaat redden... nu weet ik het zo net nog niet...  :cry:

Ik kan het me zo goed voorstellen.. :cry: