Auteur Topic: Kaya is flink ziek, maar hij komt er door!!!  (gelezen 16375 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Kaya is flink ziek.......
« Reactie #75 Gepost op: december 14, 2006, 16:26:16 pm »
Hij is nu lekker van druifjes aan het peuzelen..... (sorry dat ik zo'n onbenullige dingetjes opschrijf, maar het is zo'n grote stap voor Kaya iedere keer...)
daarom juist!!
begrijpelijk dat je er nu niet veel bent, maar het is toch fijn als even je verhaal kwijt kunt!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #76 Gepost op: december 14, 2006, 17:09:35 pm »
We willen iik alles weten!! :thumsup: Ik ben blij met elk positief berichtje hoor! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #77 Gepost op: december 14, 2006, 17:27:16 pm »
 :) oke en nu: banaan....

Alleen dat stille en slaperige maakt me nog wel wat onzeker, maar dat zal normaal zijn....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #78 Gepost op: december 14, 2006, 17:32:41 pm »
Kaya is natuurlijk nog niet beter. Het zou mij ook bang en bezorgd maken! Maar toch: ze eet en dat is het enige wat telt! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #79 Gepost op: december 14, 2006, 19:26:40 pm »
Kaya is natuurlijk nog niet beter. Het zou mij ook bang en bezorgd maken! Maar toch: ze eet en dat is het enige wat telt! ;)
Ja dat klopt hij heeft net flink veel zaadjes op zitten peuzelen  :good: vooral natuurlijk zonnebloempitten en maiskorrels  :S . Lijkt mij als hij daar de kracht voor op kan brengen dat ik het zaad dan van het weekend toch maar weg ga nemen  :CENS hij was nutribird gewend en gaf er af en toe ook de voorkeur aan als hij kon kiezen, waarom hij ze nu negeerd snap ik eigenlijk niet, zaad eten is volgens mij meer werk en geeft minder voldoening. Van de andere kant als je ziek bent kan smaak opgewekt worden voor iets wat je heel erg lekker vindt... Ik laat het vandaag nog zo, maar morgen als hij echt duidelijk steviger op zijn pootjes staat krijgt hij geen zaad meer, is me dat morgen nog niet helemaal duidelijk dan mag hij morgen ook nog zaad en dan gaat hij van het weekend op pellets.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #80 Gepost op: december 14, 2006, 20:03:49 pm »
Goed plan! ;)

giggles

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: december 14, 2006, 20:54:44 pm »
Hé Dianne,

wat erg voor jou en Kaya...
Ik hoop dat het je gaat lukken om Kaya aan de goeie pellets te krijgen, zodat je nog lang van hem kan genieten...
We duimen hier voor je.

Groeten Jarno en Ilona

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #82 Gepost op: december 15, 2006, 20:14:57 pm »
Weer een heel klein stapje... Kaya zei vandaag spontaan 1 woordje: Hallo. Dat brengt op zo'n moment wel wat emotie los zeg... maar het is bij dat woordje gebleven. Verder slaapt hij nog enorm veel maar eet wel redelijk goed (zaadjes). Ik ben vandaag zelf een beetje down en vooral moe, door werk en emotie en omdat ik natuurlijk te veel hoop op een dag. Ik heb het verhaal tijdens mijn werk vandaag ook vaak moeten vertellen, het lucht op maar is ook vermoeiend. Ook Hedwig belde vanmorgen om te infomeren, heerlijk dat ze zo meeleeft en begaan is. Volgende week moet ik haar bellen om haar op de hoogte te brengen van Kaya en dan kijken we hoe we verder gaan. Het zaad eten is jammer zei ze hij mist op die manier waardevolle vitamine's maar het moet dan maar eventjes zo.

Jarie

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: december 15, 2006, 21:20:48 pm »
ALS ze maar eet joh,beter dan helemaal niks,positief blijven he ;)

Valkje

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: december 15, 2006, 22:39:36 pm »
Hoi Dianne,

Wat een zorgen en spanning allemaal de afgelopen dagen om Kaya! :(
Ik hoop en duim mee dat hij er bovenop gaat komen.
Die eerste hapjes die hij zelf weer eet is al een pluspunt.
Veel sterkte hoor!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #85 Gepost op: december 16, 2006, 10:46:01 am »
Kaya blijft maar slapjes, dat baart me zorgen. Hij staat niet stevig op zijn beentjes, er zijn afgelopen week wel momenten geweest dat ik voelde dat hij steviger grip had...misschien toch maar weer wat vaker pap geven met de spuit... geen lekkere start vanmorgen dus.

Dorian

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: december 16, 2006, 11:09:05 am »
Jeetje Dianne. ik vind het zo rot voor jullie. Het moet vreselijk zijn om je maatje zo erbij te zien zitten.

Hou moed!

Ontzettend veel sterkte meis...  console

Jarie

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: december 16, 2006, 11:47:27 am »
vreselijk is dit.................

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #88 Gepost op: december 16, 2006, 11:56:38 am »
Je zou toch zeggen dat de antibiotoca nu ongeveer moet gaan werken, hoeveel dagen heeft ze die nu? :CENS

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #89 Gepost op: december 16, 2006, 12:30:18 pm »
Dinsdag had hij de eerste dosis. Juist door het aanslaan van de antibiotica (volgens mij) heeft hij de afgelopen dagen gegeten. Waarom hij vanmorgen dan zo slecht eet? Ik weet het niet. Ik heb hem gedwangvoerd net en hij berust op dat moment er in, van een lepeltje eet hij het niet... Mijn stemming valt en staat momenteel met het welzijn van Kaya... ik zit er effe een beetje doorheen emotioneel....maar heb gelukkig wel de wil om te vechten voor hem. Misschien dat de antibiotica hem ook mak houd? Ik las op een ander forum dat er bij een gaai per "toeval" bacterieen in zijn darmpjes waren ontdekt. Hij had dus geen ziekte verschijnselen maar door de antibiotica is hij wel een paar dagen heel slaperig en stilletjes geweest. Ook had hij minder gegeten, dus ik hoop dat dit bij Kaya ook het geval is. Misschien ben ik ook wel te veel met het eten bezig met Kaya... ik weet het niet...