Auteur Topic: Kaya is flink ziek, maar hij komt er door!!!  (gelezen 16373 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kaya is flink ziek.......
« Reactie #90 Gepost op: december 16, 2006, 12:49:25 pm »
Ja, logisch toch.. Ik zou ook echt doodongerust zijn. Zoiets vergt zoveel energie.. Ik weet het van als er een kat ziek was bij mij. De hele dag ben je er mee bezig.. :( Ik hoop ook voor je dat het van de antibiotica is! console

giggles

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: december 16, 2006, 12:51:15 pm »
Lijkt me echt naar om zoiets mee te moeten maken en we leven hier ook met je mee.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #92 Gepost op: december 16, 2006, 19:04:33 pm »
Kaya is de hele dag zwakjes geweest, heb hem rond 17 uur weer gehandvoed. En nu is hij voor het eerst vandaag zelf weer zaadjes aan het eten.
Ik heb enorm veel hoop, alleen mijn vertrouwen in herstel is nu zo goed als weg....  misschien uit zelf bescherming...  :cry:

Cosch

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: december 16, 2006, 19:10:27 pm »
Wel moed houden Dianne. Hoe moeilijk het ook is!
Ik weet niet of het zo werkt maar soms lijken papegaaien je gemoedstoestand aan te voelen. Je MOET dus moed blijven houden hoor. Voor Kaya. Hij is nu aan het vechten.  ;)

En bij twijfel, gewoon een vogelarts bellen. Ik las dat iemand op de clubs het al zei, maar volgens mij is Verstappen idd in het weekend te bereiken. Dat is een prima vogelarts waar je je gaai echt aan kunt toe vertrouwen, mocht het met hem niet goed gaan!

:-*

Dorian

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: december 16, 2006, 19:10:51 pm »
Ach Dianne.... Het gaat dus niet zo goed, in ieder geval nu ook niet meer met jou....

Ontzettend veel sterkte nogmaals en hou vol hey!!!  console

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #95 Gepost op: december 16, 2006, 19:53:50 pm »
Hou vol meissie  console

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #96 Gepost op: december 16, 2006, 20:44:23 pm »
Hoi Dianne
Ik hoop dat Kaya snel opknapt.
En voor jou een knuffel.  console

Africangrey

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: december 16, 2006, 21:23:31 pm »
Ach wat sneu dat het weer minder goed gaat zeg :(
Je moet de moed niet opgeven hoor!
Het is ook zo moeilijk he, zelf doorgaan waar je mee bezig bent of de zorg toevertrouwen aan een deskundige en in dat geval heeft Kaya misschien weer meer stress.
Maar wellicht is het toch het overwegen waard hem op te laten nemen, de arts heeft alles binnen handbereik en vaak snelwerkende medicijnen (injecties).
Ik zeg niet dat het beter is, je moet zelf op je gevoel afgaan, tis zomaar een idee van me.
Sterkte verder en hoop voor jou en Kaya dat het goed afloopt.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #98 Gepost op: december 17, 2006, 12:46:05 pm »
Hoi Dianne,

Geef de hoop niet op hoor  console
Ik heb ook een paar keer met tranen in m'n ogen bij de va gestaan omdat ik bang was dat Flurry het niet zou halen.
Ook omdat ik alleen maar hoorde (van anderen) dat ik weinig kans had dat ie het zou halen,maar hij heeft het wel gered
al was het een hele slopende tijd.
Ook nu is Flurry niet helemaal in orde en zit ik weer in de stress  :S Hij heeft ws een infectie aan z'n luchtwegen,want z'n
ene neusgat is steeds dicht en ernaast is het wat dik.Ik denk dat hij heel vatbaar is voor stof en kou ofzo,dat hij zo snel
iets heeft.
Maar volhouden he,jij doet er tenminste alles aan om 'm te helpen,denk daar maar aan  ;)

Heel veel sterkte  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #99 Gepost op: december 17, 2006, 13:33:56 pm »
Ook jij sterkte Antonia, het is verschrikkelijk als ze ziek zijn he  console

Het gaat vandaag stukken beter! Hij eet is alert, zit op de standaard en zette net zijn snavel weer in mijn gordijnen  :angry:  :)
Maar waarschijnlijk voelt hij zich dus zo lekker omdat hij zijn dosis bactrimel (antibiotica) nog niet heeft gehad...durf het hem na gisteren ook eigenlijk niet te geven...Hedwig is morgen pas weer bereikbaar en ik heb dus weer verschillende artsen gebeld, allemaal antwoord apparaatjes alleen bij kliniek de Toren in Friesland werd ik automatisch doorgeschakeld, dat heb ik dus maar gedaan...ik kreeg helaas geen vogelarts te pakken wel een reguliere dierenarts, hij heeft met mij de bijsluiter zitten doorlezen en daar staat oa in dat de kuur minimaal 5 dagen ingenomen moet worden (dinsdag t/m zaterdag = 5) hij wist het ook niet wat we er nu mee moesten omdat bactrimel schadelijk kan zijn voor de lever; en duizeligheid kan veroorzaken.... hij adviseerde om dus vandaag niet te geven en morgen Hedwig te bellen. Ik vindt het wel moeilijk nu... de 5 dagen zijn dan wel om.... iemand een suggestie?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #100 Gepost op: december 17, 2006, 14:12:40 pm »
Op aanrade van een vriendin van een ander forum heb ik Feld gebeld. Ook al zo'n ontzettend aardige man! Hij zei onmiddelijk nadat hij hoorde dat Kaya 5 dagen bactrimil had gehad: stoppen! De medicatie wordt langer voorgeschreven uit voorzorg omdat er wel eens wat medicatie bij het geven naast gaat. Ik bel zeker morgen Hedwig nog om haar mening te horen maar vandaag durf ik dus wel een time-out te nemen. Hij is zo anders dan gisteren, vrolijk en alert en zelfs al wat strekelig! Feld gaf me de tip mee omdat Kaya nu de pellets weigerd hem aan tafel lekker te laten mee eten, zelfs aardappels MET jus, vet randje van het vlees, alles laten mee eten (behalve advocado)....ik heb er weer zo'n vertrouwen in!! 

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #101 Gepost op: december 17, 2006, 15:48:50 pm »
wat fijn  :-* en nu volhouden! niet opgeven! ben echt blij dat het wat beter gaat, dat is voor jou ook beter! hopen dat hedwig morgen ook zegt dat het beter gaat!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #102 Gepost op: december 17, 2006, 15:56:24 pm »
Kaya valt de poetsdoek alweer aan als die binnen de kooi komt!!!!  ;D
Buiten de kooi is geoorloofd maar wordt hij wantrouwend in de gate gehouden! Maar in de kooi!!!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #103 Gepost op: december 17, 2006, 15:59:28 pm »
Gelukkig!! :thumsup: Goed dat je gebeld hebt en als ze duizelig werd van de medicijnen is het logisch dat ze zo wankel was toch? Zet hem op allebei!! :thumsup:

billy

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: december 17, 2006, 17:16:57 pm »
Gelukkig gaat het al wat beter :thumsup:
Ric kreeg ook bactrimel voor haar neus maar die had er geen last van, misschien ook net hoe je papegaai erop reageerd.
Groetjes Els