Zoals sommige van jullie misschien wel weten, is Donut van de zomer, toen was hij 3/4 weekjes, tijdens zijn eerste vliegpoging tegen het raam in de voliere gebotst

Ik was op dat moment op vakantie, maar mn ouders en mn buurman (met veel verstand van vogels) dachten dat hij het niet zou redden.
Hij tilde zn kopje niet meer op, en bleef een beetje trillerig op hun handen zitten.
Hij heeft een week lang op de bodem rongelopen (hij kreeg nog eten van zn ouders) en ik had een kartonnetje met zaad en water erop op de grond gezet voor hem.
Hij heeft het allemaal overleefd!

Was gelukkig waarschijnlijk "alleen maar" een hersenschudding.
Hij zit nu binnen lekker warm in huis, bij Peanut in de kooi

Maar soms heeft ie ineens een rare kronkel, als ie dan bijvoorbeeld op je vinger zit, laat hij zich zomaar ineens vallen...

Zo, boem, op de grond

Ik ben iedere keer bang dat hij nog eens wat breekt

Hij is gekortwiekt, want als hij dat niet is, is ie ook niet tam, dan krijg ik hem met geen mogelijkheid te pakken, en is hij zo vals als wat.
En nu hij gekortwiekt is, kan hij niks anders dan luisteren naar mij.
Nu zit ik dus met een dilemma, ik zit er over te denken om Donut van het voorjaar weer in de voliere te laten.
Ik denk dat hij beter af is als hij kan vliegen, en gewoon zijn gang kan gaan in de voliere.
Maar ik vind het wel moeilijk, om te beslissen of dat beter is dan hem binnen laten