Auteur Topic: Donut en zijn rare tik  (gelezen 2017 keer)

miekje

• Gast
Donut en zijn rare tik
« Gepost op: december 15, 2006, 17:10:19 pm »
Zoals sommige van jullie misschien wel weten, is Donut van de zomer, toen was hij 3/4 weekjes, tijdens zijn eerste vliegpoging tegen het raam in de voliere gebotst  :(
Ik was op dat moment op vakantie, maar mn ouders en mn buurman (met veel verstand van vogels) dachten dat hij het niet zou redden.
Hij tilde zn kopje niet meer op, en bleef een beetje trillerig op hun handen zitten.
Hij heeft een week lang op de bodem rongelopen (hij kreeg nog eten van zn ouders) en ik had een kartonnetje met zaad en water erop op de grond gezet voor hem.
Hij heeft het allemaal overleefd!  :thumsup:
Was gelukkig waarschijnlijk "alleen maar" een hersenschudding.
Hij zit nu binnen lekker warm in huis, bij Peanut in de kooi  ;)

Maar soms heeft ie ineens een rare kronkel, als ie dan bijvoorbeeld op je vinger zit, laat hij zich zomaar ineens vallen...  :o
Zo, boem, op de grond  :(
Ik ben iedere keer bang dat hij nog eens wat breekt  :seestars:
Hij is gekortwiekt, want als hij dat niet is, is ie ook niet tam, dan krijg ik hem met geen mogelijkheid te pakken, en is hij zo vals als wat.
En nu hij gekortwiekt is, kan hij niks anders dan luisteren naar mij.

Nu zit ik dus met een dilemma, ik zit er over te denken om Donut van het voorjaar weer in de voliere te laten.
Ik denk dat hij beter af is als hij kan vliegen, en gewoon zijn gang kan gaan in de voliere.
Maar ik vind het wel moeilijk, om te beslissen of dat beter is dan hem binnen laten

TWEETY

• Gast
Re: Donut en zijn rare tik
« Reactie #1 Gepost op: december 15, 2006, 17:56:38 pm »
tja dat is inderdaad een moeilijke beslissing  :CENS
ik persoonlijk zou het niet doen omdat hij blijkbaar iets overgehouden heeft van die smak tegen het raam.
in een voliere zal hij waarschijnlijk de zwakste zijn met alle gevolgen van dien.
maar het is jouw beslissing natuurlijk, en wie weet tegen de zomer ist ie ok.

miekje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 15, 2006, 17:59:30 pm »

ik persoonlijk zou het niet doen omdat hij blijkbaar iets overgehouden heeft van die smak tegen het raam.
in een voliere zal hij waarschijnlijk de zwakste zijn met alle gevolgen van dien.

Ja precies, daarom vind ik het idd moeilijk  :CENS
Ik had gehoopt dat jullie met goede voor-en-tegen argumenten zouden komen, zodat ik de juiste beslissing kan nemen  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: december 15, 2006, 18:32:40 pm »
Haha, ja, dat had je gehoopt.. Ik zou hem lekker binnenlaten hoor, dat is ie nu toch gewend! En omdat ie gewiekt is kan ie 's zomers toch af en toe lekker met je naar buiten? Een ander zal  weer wat anders vinden, dus Sandra heeft gelijjk: Jij zal het zelf moeten beslissen!! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2006, 19:13:10 pm »
En het tam worden, heeft natuurlik ook wat tijd nodig!
Het gaat toch goed met Peanut?
Dat is natuurlijk ook belangrijk. Hij heeft nu al een vriendje.

Ik zou echt proberen om hem nog meer aan je te laten wennen. Zodat hij tammer word!

En wat doet hij dan als hij op de grond valt?

CT

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 15, 2006, 20:10:05 pm »
ja zoals eerder gezegd het is jouw beslissing, maar kan je ze niet beide binnen houden, lijkt me al leuk dat hij een vriendje heeft in Peanut. Naar mijn gevoel en zoals Sandra zegt hij zal in de voliere de zwakste zijn.

groetjes
Dinnie

miekje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 16, 2006, 10:37:00 am »

En wat doet hij dan als hij op de grond valt?

Eerst suf om zich heen kijken, en dan hard wegrennen, zodat ik hem niet meer kan pakken  :)

Ik heb gisteren ook een e-mailtje naar Anton Beijer gestuurd, van dierenkliniek de Toren in Drachten.
Ik krijg les van zijn vrouw, en die gaf mij de tip om hem te mailen.
Dit kreeg ik als antwoord terug:

Dat is geen gemakkelijk taak, want we kunnen hem niet op de sofa bij de psycholoog leggen en een CT scan is ook niet mogelijk. Het vogeltje zal door de tijd heen weer vertrouwen moet krijgen en mogelijk heeft hij toch ook wel littekens tgv oude bloedingen overgehouden.

met vriendelijke groeten,

Anton Beijer, dierenarts
Dierenkliniek de Toren, Drachten. 0512-513627
http://www.dierenkliniekdetoren.nl

CT

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 16, 2006, 12:58:35 pm »
Eerst suf om zich heen kijken, en dan hard wegrennen, zodat ik hem niet meer kan pakken  :)

Ik heb gisteren ook een e-mailtje naar Anton Beijer gestuurd, van dierenkliniek de Toren in Drachten.
Ik krijg les van zijn vrouw, en die gaf mij de tip om hem te mailen.
Dit kreeg ik als antwoord terug:

Dat is geen gemakkelijk taak, want we kunnen hem niet op de sofa bij de psycholoog leggen en een CT scan is ook niet mogelijk. Het vogeltje zal door de tijd heen weer vertrouwen moet krijgen en mogelijk heeft hij toch ook wel littekens tgv oude bloedingen overgehouden.

met vriendelijke groeten,

Anton Beijer, dierenarts
Dierenkliniek de Toren, Drachten. 0512-513627
http://www.dierenkliniekdetoren.nl

hmm, als ik dit lees zou ik hem zeker niet weer in de voliere zetten. Maar hem lekker binnen houden. En indien je dit niet kan door omstandigheden dan toch een goede thuis zoeken voor hem.
wel mijn advies heb je nu, binnenhouden en zeker niet in de voliere.

groetjes
CT(dinnie)

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 16, 2006, 19:16:34 pm »
Ik zou hem ook binnenhouden. Het lijkt me niet goed voor hem wanneer hij de zwakste is in de voliere buiten en zo te horen zal hij dat wel zijn.

En zoals de meesten al zeiden: hij is ook gewend nu binnen en heeft daar een maatje gevonden.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #9 Gepost op: december 16, 2006, 20:58:51 pm »
mijn mening:
lekker binnen houden, net als velen voor mij zeiden hij zal de zwakste in de voillere zijn.

miekje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 17, 2006, 19:01:55 pm »
Ja ik hou hem, na al deze goede argumenten, ook zeker binnen!   :thumsup:

En indien je dit niet kan door omstandigheden dan toch een goede thuis zoeken voor hem.

Dit doe ik zeker niet! Hij blijft mooi bij mij!  ;)