Auteur Topic: hier het dagboek van jacco ons grijsje  (gelezen 2100 keer)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
hier het dagboek van jacco ons grijsje
« Gepost op: december 16, 2006, 01:02:19 am »
Dit is het dagboek van jacco onze grijze roodstaart

Woensdag 15 november 2006

Eindelijk was het zo ver na drie maanden wachten na het overlijden van pipo mochten we een nieuwe papegaai halen bij “dennis”
Toen we daar aankwamen kregen we een prachtige jonge vogel van peggy, het was voor ons allebei meteen liefde op het eerste gezicht. :hart:
Het was een prachtige grote vogel van ongeveer 7 weken oud.

Hier net thuis nog wel wennen hoor.

Thuis gekomen eerst gewogen: 505Gr best wel zwaar voor 7 weken maar het is dan ook een groot soort.
We besloten hem jacco te noemen , en na dat zijn hok ingericht was hebben we hem erin gezet en kon hij even bijkomen van zijn reis en even wennen aan zijn nieuwe onderkomen.
`s avonds pap gegeven dat ging best wel goed, en met een klein lichtje aan om een beetje te wennen zijn eerste nacht in.

Hier zit ik in mijn tijdelijk verblijf totdat ik van de pap af ben

Donderdag 16-11
Ben al aardig aan het rondkijken in mijn nieuwe hok kijken wat mijn baas er allemaal ingezet heeft in ieder geval leuke speeltjes die ik zo meteen eens uit ga proberen.

Mijn halter is nog een beetje zwaar maar het klosje vind ik wel leuk

Vrijdag 17-11
Van ochtend mocht ik met het vrouwtje mee naar boven lekker in een dekentje
Toen lagen we lekker naast elkaar , viel het vrouwtje zomaar in slaap!!
Nou toen ben ik ook maar gaan slapen want het was toch wel lekker daar. :thumsup:

Wie slaapt is zoet toch????

Jammer hoor na een uur moest ik toch weer naar mijn eigen hok , en ik vond het net zo lekker. tongue2

Pap eten gaat soms wisselend de ene keer heb ik er meer trek in als de andere
Maar ik eet ook al zaadjes , fruit  en boontjes dus gaat best goed.
Ik hoor ook steeds een andere papegaai hij schijnt pipo te heten ( woont hier ook)
Maar ik zie hem niet zoveel want hij zit ergens anders in de kamer .
Hij is al veel ouder mag wel al lekker in een kooi ,ik niet  , jammer hoor
maar goed dooreten ben ik snel van de pap af mag ik tenminste ook in zo’n mooie kooi hoop ik tenminste.

Maandag 20-11

Vandaag kennis gemaakt met pipo we hebben samen in de kamerstandaard gezeten
Wel vreemd zo’n andere vogel , lijkt wel een beetje op mij .
De baas natuurlijk meteen z’n fototoestel gepakt om ons op de foto te zetten maar dat viel niet mee dit was de beste

Jacco : ik sta er scherp op jij lekker niet.:a036:

Na een minuut of 5 moesten we allebei weer terug in onze kooi/hok want we begonnen toch een beetje af te tasten wie de sterkste is maar pipo deed niet echt lelijk tegen mij ,  maar vond wel dat ik niet te dicht bij hem moest komen.
En ik ben nog snel moe want ik ben tenslotte nog maar een baby toch?

Maar na het pap geven,  en het o zo noodzakelijke schoonmaken met de natte spons want ik klieder nogal met de pap , het zit soms tot bijna in mijn oren, ging ik er eens goed voor zitten en heeft mijn baas deze prachtige foto gemaakt, tenminste hij vind van wel ,maar van mij had hij nog wel even mogen wachten tot ik helemaal droog was maar ja ik heb niks te zeggen.

Nou ben ik mooi of niet.:P

Vrijdag -1-12

Op dit moment drijf ik mijn baasje tot wanhoop want ik wil geen pap meer eten . :help:
Al maakt hij het nog zo lekker klaar ik hoef die kleffe bende niet meer , bijt gewoon het bekertje stuk loopt het er lekker uit.
Of ik loop gewoon weg , ik eet veel liever voer  maar mijn baasje vind dat ik nog te jong ben om alleen maar voer te eten dus ik moet!!!! Pap eten.
Nou hij doet zijn best maar ik hoef het niet. :angry:

Woensdag 06-12

Ha ha vanmiddag ben ik lekker uit mijn hok ontsnapt. cheesy3 cheesy3 cheesy3
Ik heb zelf het schuifje zodanig verschoven (ook al zat hij met plakband vast)
Dat ik er uit kon klimmen ben toen naar de grond gefladderd en ben is gaan kijken waar toch steeds al die vogelgeluiden vandaan kwamen die hoor ik altijd als mijn baasje weg is.
Zag ik opeens ergens onder de kooi van pipo een zwart kastje staan waar al die geluiden uitkwamen , ben er toen maar naast gaan zitten want ja ,je weet maar nooit misschien kwam er toch nog wel een vogel uit maar nee hoor. doh
Toen kwam mijn vrouwtje opeens en die heeft mij weer in mijn hok gezet en meteen het dak met nieuw plakband vastgezet.
Jammer hoor vond het best wel leuk.

Donderdag 07-12
Vandaag hebben mijn baasjes besloten na mij gewogen te hebben dat ik maar moet proberen op 2x pap en voor der rest voer.
Ik was na een week goed op gewicht gebleven 400 gr
Vanavond ben ik voor het eerst gaan vliegen , mooi zo naar de tafelstandaard kon ik meteen even bij pipo kijken.

Vrijdag 08-12
Ik krijg nu al een paar dagen gedwongen pap omdat ik al bijna 100 gr afgevallen ben , maar ik vind het maar niks en mijn baasjes ook niet .
Ze zeggen dat het goed voor mij is maar ik geloof het niet erg.
Snappen ze dan niet dat ik groot begin te worden en dat ik liever zaadjes en fruit eet.
mijn baasje heeft mij ook maar meteen gewiekt zodat ik niet zoveel energie verbruik met vliegen , maar ik vond dat juist wel leuk.

Zondag 10-12

Hoera mijn baasje is blij hij heeft een manier gevonden om mij weer uit mezelf pap te laten eten , gewoon op de tafelstandaard en dat ging hartstikke goed.
Ik vind het ook erg leuk op de tafelstandaard

Ik vind de pap nu wel lekker!woohoo

Maandag 11-12
Van middag had ik het voor elkaar gekregen om toch het schuifje van het dak zodanig te verschuiven dat ik met mijn kop erdoor kon maar help!!!!!
Ik zat toen vast en kon geen kant op.   :help:
Gelukkig heeft mijn baas camera bewaking voor mij dus zag hij dat ik vastzat. :good:
Hij kwam meteen aanrennen en maakte de schuif los zodat ik weer vrij was , poe hèè
Was dat even schrikken ,maar gelukkig had ik niets alleen een paar gekreukelde veertjes. :seestars:
Maar ja toen kon mijn baas meteen aan het werk want ik moest een nieuw dak die beter afsloot.
Was hij ook meteen de hele avond zoet met het dak maken , maar dat houd wel in dat ik er nu echt niet meer uitkan.
En geloof mij maar ik heb het echt geprobeerd.

Vrijdag 16-12-06
Vandaag ben ik weer gewogen moest ik weer in zo’n gammel bakje staan maar mijn baas was blij want ik was niet afgevallen dus het gaat goed.
Verder zit ik graag en vaak met mijn vriendje pipo op de tafelstandaard en dat gaat erg goed  , al willen we nog wel eens kijken wie de baas is maar daar zijn we nog niet over uit.

Ik ben de baas schreeuwt pipo :CENS

word vervolgd..........

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
Re: hier het dagboek van jacco ons grijsje
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2006, 10:27:35 am »
zondag 17-12

vandaag samen met pipo meegeholpen stoofpeertjes te schillen in de keuken, vond ik nu wel leuk  console
een tijdje vond ik de keuken niet zo leuk omdat ik toen daar gedwongen pap kreeg maar nu vind ik het wel leuk omdat de ap niet meer zo nodig hoef.
samen veel lol gemaakt met de schilletjes pipo pakte ze en ik pakte ze lekker weer af ,want ik mag dan wel jonger zijn ik ben lekker groter  :cool:
op een gegeven moment zijn we samen de baas gaan pesten lekker door de bak lopen en uit alle peertjes een hap proberen te nemen.
maar toen was de baas het zat en moesten we weer in de kamer op de standaard

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #2 Gepost op: december 18, 2006, 19:33:38 pm »
nou hier dan de beloofde foto's

geef hier dat is van mij  ...nietus.

nou dan nemen we elk maar een stukje
« Laatst bewerkt op: december 20, 2006, 00:07:57 am door fotomaadje »

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #3 Gepost op: december 20, 2006, 00:21:05 am »
vandaag had mijn baasje zijn kerst gratificatie gekregen, nou dacht ik ik ben nu 12 weken kan hij mooi van dat geld voor mij een kooi kopen , ik hem heel lief aankijken en jawel hoor hij trapte er mooi in .(zeg maar dag tegen je geld  )   bye2
hij ging samen met het vrouwtje naar de winkel ( ik mocht niet mee hij vond het veel te koud).
eigenlijk wou ik zelf wel wat uitzoeken want tenslotte moet ik er in wonen toch ;)
maar ik ben uiteindelijk wel blij met wat ze voor mij gekocht hadden.
zie hieronder het resultaat

de kooi incl speelmateriaal  :yahoo:

ik moet nog wel erg wennen aan het klimmen dat gaat nog een beetje met handen en voeten

pardon vleugels en poten maar ik ben al lekker mijn hele kooi rond geweest , wat een ruimte zeg het lijkt wel een villa kan ik lekker fladderen

zoals je ziet fladder ik wat af

en als je dan van al dat ontdekken moe ben ga je lekker op je nieuwe schommel zitten.

wat een uitzicht zeg

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2006, 00:10:44 am »

nou ik heb de hele nacht op mijn schommeltje geslapen in mijn nieuwe kooi lekker hoor zoveel ruimte
ik heb ook ontdekt dat ik op de deur kan zitten kan ik lekker mijn vleugels strekken.

ochtendgymnastiek.

sinds vandaag kan ik ook wat in mijn pootje vasthouden zonder het te laten vallen , ja ja ik wordt al een grote vogel ( 12 weken).

een sesam creakertje gaat er wel in.

en daarna een beetje optimel om de kruimels weg te spoelen

Hee daar sta ik op  coolthumb

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #5 Gepost op: december 22, 2006, 10:39:01 am »
vanochtend samen met mijn maatje pipo op de tafelstandaard
gezellig met z'n allen ontbijten.
maar ze moeten wel van mijn voerbak afblijven :angry: mijn baas heeft er niet voor niets twee opgemaakt een voor mij en een voor pipo maar op de een of andere manier is de andere bak altijd lekkerder.

ik eerst zegt pipo

toevallig is het wel mijn bak zegt jacco :angry:

weet je wat we doen maar gezellig samen secret
                                     om en om een hapje.

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2007, 17:00:42 pm »
pipo kan al aardig praten voor zijn 6 maanden , hij kan zijn naam al zeggen en blaft als onze hond (als hij in zijn slaap achter de andere honden aanzit) in het echt gaat dat niet meer hij is al 15jaar beetje staar en erg doof maar wel lief.

jacco begint nu ook al allerlij pruttel geluidjes te maken en soms een fluitje er tussen door dus dat gaat de goede kant op.