Auteur Topic: Hoe loopt jouw gaai?  (gelezen 1917 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Hoe loopt jouw gaai?
« Reactie #15 Gepost op: december 19, 2006, 00:47:46 am »
Ik heb ook eens opgelet, maar Mr Darcy loopt nou niet bepaald als een model op de catwalk.... :)
Hij zet zijn voortenen naar binnen en niet een beetje, nee heel erg. En af en toe stapt hij zijwaarts om vooruit te komen. shootme
/
 \
/
 \
 Zo zouden zijn voetsporen zijn, alleen nog een beetje extremer

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 19, 2006, 07:03:56 am »
Jaa precies. Zo is Kaya ook! Die zet zijn poot soms bijna haaks ten opzichte van de ander!  ::)
Maar rennen kan hij wel!  :)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: december 20, 2006, 16:54:07 pm »

onze pipo loopt al waggelend iemand vertelde mij dat hij(nestpoten heeft)
dat wil zeggen dat het lijkt of ze i.p.v. onder zijn buik naast zijn buik staan.
lekker breeduit dus :)  net een clown met te grote schoenen zeer comisch (vandaar zijn naam)
pino is een ranke slanke vogel en die loopt kaarsrecht.

miekje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 20, 2006, 17:08:50 pm »
Peanut zet dr pootjes zo neer:
  /
    \
  /
    \

En ze loopt zo: flapflapflapflap  ;D
Net alsof ze enorme platvoeten heeft  cheesy3

Donut zet zijn pootjes gewoon recht neer, maar ook hij flapt, maar alleen als hij heel snel loopt  :)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #19 Gepost op: december 20, 2006, 19:51:10 pm »
pipo loopt dus zoals hij zit

:offtopic:en op een poot zitten doet hij zo hij laat zijn hele gewicht naar een poot hellen

cheesy2 cheesy2 cheesy3 cheesy3

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #20 Gepost op: december 20, 2006, 19:54:19 pm »
pipo heeft het zelfde probleem als hier arthur ,die heeft de beginnende vorm van spreidpoten(nestpoten) maar ook nog een deels verlamming bij
als hij zen pootje optrekt staat die ook naast zen buikje
is pipo handig of onhandig in het klimmen??

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #21 Gepost op: december 20, 2006, 20:26:20 pm »
pipo klimt goed maar soms grijpt hij wel eens mis (doen ze allemaal wel eens denk ik) hij hangt in zijn touw , en soms als hij wil springt hij zo van de tralies in een keer naar zijn touw en hangt daar meteen in dus dat gaat goed.
ik merk wel als hij op mijn vinger zit dat hij meer met één poot knijpt als met zijn andere.

alleen op een poot zitten en iets in zijn andere poot houden dat lukt niet :(

verlamd is hij niet en ik kan verder ook niet merken dat hij er last van heeft , want als het hem te lang duurt voor ik klaar ben met eten fladdert hij van de kooi af en rent naar de keuken om te kijken of ik al klaar ben. :good:
« Laatst bewerkt op: december 20, 2006, 20:28:40 pm door fotomaadje »

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: december 20, 2006, 23:03:38 pm »
ik merk wel als hij op mijn vinger zit dat hij meer met één poot knijpt als met zijn andere.

alleen op een poot zitten en iets in zijn andere poot houden dat lukt niet

bij arthur is dat ook zo,het ene pootje nijpt harder dan het andere pootje,maar ondertussen kan hij het wel al, het vasthouden van iets met ene poot en steunen op de andere lukt nu al aardig

hoe oud is jouw pipo nu dan ?? arthur is 8 maand en maakt nu al 2.5 maand gebruik van zijn poten,dwz,waar hij vroeger was moest hij niet klimmen en liep hij alleen op de grond,maar voor een diertje met spreidpoten zoals de onze en de jouwe  is dat niet goed,het plat lopen bevordert het uiteen staan van de poten,door te klimmen moeten ze elke spier die in de poot aanwezig is gebruiken ,want de spieren dus sterker maakt waardoor ze minder wijd gaan staan,helemaal weggaan doet het nooit maar je kan er zelf voor zorgen dat het mindert/betert, dit is wat onze VA me vertelde,en ik moet zeggen,sinds tuur zo fel MOET klimmen wil hij iets hebben ,word hij sterker in zijn poten en merken we niet veel van die verlamde spier,dus zijn we goed bezig hé
ja tog,ni tan ??

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #23 Gepost op: december 21, 2006, 00:02:33 am »

mijn pipo is nu 6 maanden heeft bij de kweker tot 15 weken in een klein kooitje gezeten met een broer/zus.   doh
het was de kweker zijn eerste nestje dus het is hem niet aan te rekenen (doe ik ook niet) vind pipo veel te lief  console
en hij klimt heel wat af in zijn kooi maar als hij moe is gaat hij steeds lager zitten totdat z'n buik zowat op z'n stok ligt  cheesy3 cheesy3

maar ik denk wel dat het goed gaat komen op den duur.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: december 21, 2006, 18:22:38 pm »
als pipo pas zes maand is ,is het normaal dat hij nog op zijn buikje gaat rusten,naargelang ze ouder worden zetten ze zich vanzelf hoger op hun poten
en als hij al zo kan klimmen versterkt hij vanzelf zijn spieren en komen die spreidpoten min of meer wat rechter

tuur zijn pootje stond helemaal  naar rechts buiten,eerder een beetje zoals charlie chaplin,als je begrijpt wat ik bedoel en nu met al zijn getrain in het klimmen staat het al meer  / ,helemaal recht zal het oon kooit komen,maar hij loopt nu tenminste voorwaarts en niet meer als een krab,schuinweg,en dat al heel wat