Ja, ik heb een grijze roodstaart gehad, die tot 2 keer toe ernstig ziek was.
De eerste keer dat hij ziek was, is hij een week opgenomen geweest bij Bastiaanse in Prinsenbeek.
Hij had een ernstige vergrote maag en milt en de ontlasting was niet in orde.
Hij kreeg een antibioticakuur dmv injecties en andere medicijnen (weet de naam niet meer).
Bastiaanse achtte de kans niet erg groot dat hij het zou halen, maar wonder boven wonder kreeg ik hem een week later mee naar huis, helemaal weer de oude Paco.
Anderhalf jaar later werd hij weer ziek, helaas heb ik toen de verkeerde vogelarts bezocht, op de behandeltafel kreeg hij of een beroerte of een hartaanval (van de stress)
Hij kwam er toch weer bovenop, maar werd later gaandeweg slechter.
ik heb daarna nog diverse vogelartsen bezocht, maar niemand kon wat voor mijn grijsje doen, ik heb achteraf spijt dat ik niet naar Bastiaanse gegaan ben, maar ja.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb Paco nadat hij de tweede keer ziek werd nog een half jaar bij me gehad en dat was ontzettend moeilijk. Ik wist dat hij zou overlijden en emotioneel was dat zo zwaar, ik was totaal uitgeput.
Het vergde zoveel energie, ik had nergens anders meer zin in, ik was helemaal gefixeerd op hem en dacht tegen beter weten in dat hij misschien nog beter kon worden als ik hem heel goed zou verzorgen.
Achteraf had ik hem eerder in moeten laten slapen, maar ik kon het niet en stelde het steeds uit.
Ik heb hem heel langzaam af zien takelen tot hij niet meer op een stok kon zitten en niet meer wilde eten, dat beeld zal me altijd bijblijven