Auteur Topic: Iemand ooit een (ernstig) zieke gaai gehad?  (gelezen 4330 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Iemand ooit een (ernstig) zieke gaai gehad?
« Gepost op: december 16, 2006, 14:36:07 pm »
Heeft iemand hier ooit een (ernstig) zieke gaai gehad die weer herstelde?

Wat had je gaai?
Welke medicijnen en voeding kreeg hij om er doorheen te komen?
Verder nog maatregelingen genomen buiten het apart zetten? bv warmte lamp, kamer verduisteren?
Hoe verliep de herstel periode? En hoe lang duurde het?
Waren er tijdens het herstel ook terug vallen? En hoe uitte zich dat?

Kortom alle info is welkom....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Iemand ooit een (ernstig) zieke gaai gehad?
« Reactie #1 Gepost op: december 16, 2006, 14:53:00 pm »
Helaas, ik kan je niet helpen..  Ik hoop wel dat je deze dingen kunt delen met iemand hier! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: december 16, 2006, 18:23:31 pm »
Echt niemand?  ??? Ik heb mijn vragen nu op meerdere fora gezet, maar ik krijg nergens echt respons.... misschien moet ik wat meer geduld hebben, maar dat is nu effe moeilijk. Of er is niemand met een zieke gaai (wat ik natuurlijk van harte hoop) of de gaaitjes hebben het niet gehaald en men durft niet te schrijven...  :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: december 16, 2006, 18:28:13 pm »
Ik ken inderdaad wel mensen die een grijze verloren hebben, maar geen die ze door een ziekte heengeholpen hebben.. :(

Maar Dianne, zaterdags is het nooit zo héél druk, zeker overdag niet! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: december 16, 2006, 18:30:08 pm »
Ik ken inderdaad wel mensen die een grijze verloren hebben, maar geen die ze door een ziekte heengeholpen hebben.. :(

Maar Dianne, zaterdags is het nooit zo héél druk, zeker overdag niet! ;)

Oke dan blijf ik even "geduldig" wachten...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #5 Gepost op: december 16, 2006, 19:59:27 pm »
Ik heb wel zieke gaaitjes gehad, maar dat zijn geen grijsjes.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: december 16, 2006, 21:02:18 pm »
Hoi

Ik heb geen grijsje,maar een amazone (Flurry) die vorig jaar ongeveer heel ziek is geweest  :(
Hij had een ernstige schimmelinfectie (aspergillose) In gezondheidszorg onder het topic "weer naar de va"
staat het verhaal van Flurry te lezen denk ik,je kan daar een keer kijken als je wilt.Heb jij toevallig een
zieke vogel,omdat je dit vraagt ? Sorry maar ik ben momenteel even niet vaak/lang op het forum dus lees niet alles.

Groetjes Antonia

Africangrey

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 16, 2006, 21:57:44 pm »
Ja, ik heb een grijze roodstaart gehad, die tot 2 keer toe ernstig ziek was.
De eerste keer dat hij ziek was, is hij een week opgenomen geweest bij Bastiaanse in Prinsenbeek.
Hij had een ernstige vergrote maag en milt en de ontlasting was niet in orde.
Hij kreeg een antibioticakuur dmv injecties en andere medicijnen (weet de naam niet meer).
Bastiaanse achtte de kans niet erg groot dat hij het zou halen, maar wonder boven wonder kreeg ik hem een week later mee naar huis, helemaal weer de oude Paco.
Anderhalf jaar later werd hij weer ziek, helaas heb ik toen de verkeerde vogelarts bezocht, op de behandeltafel kreeg hij of een beroerte of een hartaanval (van de stress)
Hij kwam er toch weer bovenop, maar werd later gaandeweg slechter.
ik heb daarna nog diverse vogelartsen bezocht, maar niemand kon wat voor mijn grijsje doen, ik heb achteraf spijt dat ik niet naar Bastiaanse gegaan ben, maar ja.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb Paco nadat hij de tweede keer ziek werd nog een half jaar bij me gehad en dat was ontzettend moeilijk. Ik wist dat hij zou overlijden en emotioneel was dat zo zwaar, ik was totaal uitgeput.
Het vergde zoveel energie, ik had nergens anders meer zin in, ik was helemaal gefixeerd op hem en dacht tegen beter weten in dat hij misschien nog beter kon worden als ik hem heel goed zou verzorgen.
Achteraf had ik hem eerder in moeten laten slapen, maar ik kon het niet en stelde het steeds uit.
Ik heb hem heel langzaam af zien takelen tot hij niet meer op een stok kon zitten en niet meer wilde eten, dat beeld zal me altijd bijblijven :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: december 16, 2006, 22:30:05 pm »
 :cry: :cry: Oh Ineke, ik wist dat Paco overleden was, maar hoe het allemaal gegaan is, hoor ik nu. Ik hoop dat het voor Dianne anders zal gaan :(

Africangrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 16, 2006, 22:50:39 pm »
O jee terwijl ik dat schreef liet ik me door mijn emoties meeslepen geloof ik.
Sorry, dat was niet mijn bedoeling, tuurlijk gaat het voor Dianne anders,dat hoop ik echt.
Kaya heeft heel wat anders, niet te vergelijken dus en ik hoop dat je iets hebt aan het eerste gedeelte, waaruit blijkt dat Paco weer hersteld was van iets ernstigs ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: december 16, 2006, 23:48:43 pm »
Hoi

Ik heb geen grijsje,maar een amazone (Flurry) die vorig jaar ongeveer heel ziek is geweest  :(
Hij had een ernstige schimmelinfectie (aspergillose) In gezondheidszorg onder het topic "weer naar de va"
staat het verhaal van Flurry te lezen denk ik,je kan daar een keer kijken als je wilt.Heb jij toevallig een
zieke vogel,omdat je dit vraagt ? Sorry maar ik ben momenteel even niet vaak/lang op het forum dus lees niet alles.

Groetjes Antonia

Hoi Antonia, maakt niet uit hoor...mijn Kaya is flink ziek, in het kort gezegd een darminfectie waarvan hij gewoon moet kunnen herstellen met een antibioticakuurtje. Maar het blijkt ook dat hij door vitamine gbrek in de eerste 10 jaar zijn lever een flinke optater heeft gekregen, daarbij heeft hij niets bij te zetten omdat hij echt mager is. Het hele verhaal staat te lezen onder Kaya is flink ziek bij gezondheidsplein. Ik zal je verhaal zeker gaan zoeken. Bedankt  :-*

O jee terwijl ik dat schreef liet ik me door mijn emoties meeslepen geloof ik.
Sorry, dat was niet mijn bedoeling, tuurlijk gaat het voor Dianne anders,dat hoop ik echt.
Kaya heeft heel wat anders, niet te vergelijken dus en ik hoop dat je iets hebt aan het eerste gedeelte, waaruit blijkt dat Paco weer hersteld was van iets ernstigs ;)

Maakt niets uit hoor, ik begrijp het helemaal wat je schreef, mijn hele dag staat in het teken van Kaya, mijn emotie draait mee met het wel of niet goed voelen van Kaya... bij een wankele beweging schiet ik al omhoog om hem eventueel op te vangen... het is echt enorm vermoeiend en ik begrijp als je aan zo'n verhaal begint dat het lekker is even te spuien....  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: december 17, 2006, 00:59:59 am »
Antonia ik heb je verhaal gelezen, je hebt ook een afschuwelijke periode meegemaakt. Wat me meteen opviel was dat Flurrie 's avonds actiever was dan overdag, dat is hier dus precies het zelfde... niet dat er echt over actie gesproken kan worden maar hij wil er dan lekker even bij zijn. Op de standaard zitten vindt hij heerlijk, even lekker contact. En vanavond begon Kaya ook weer zelf zaadjes te eten zodat ik dus niet heb hoeven bijvoeden vanavond.  :good: Maar hij staat zo wankel op zijn beentjes, ik heb dat een paar keer "proberen"op te lossen door hem glucose te laten drinken wat ik van Hedwig heb meegekregen, maar dat brengt geen verbetering. Zijn evenwicht is even zoek of hij is duizelig ik heb geen idee wat het veroorzaakt. Ik hoop dat hij er morgen weer wat steviger bij zit, anders ga iik inderdaad een andere vogelarts bellen... misschien komt het ook wel door de antibiotica. Maar dit gissen wat ik zelf constant zit te doen daar wordt ik niet goed van, daarom is het denk ik beter even te infomeren.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: december 17, 2006, 09:56:02 am »
Maar waarom denk je aan een ándere vogelarts Dianne? Hedwig is goed en je kunt toch morgen gewoon weer contact opnemen met haar? Hoe gaat het vandaag? ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: december 17, 2006, 10:48:58 am »
Hoi Loes...goeiemorgen...ik denk dat Hedwig vandaag niet te bereiken is....maar Kaatje ziet er vanmorgen goed uit... hij eet en kijkt alert. Ik durf nu heel voorzichtig weer een sprongetje te maken...
Ik moet dadelijk even een uurtje weg, dus ik laat hem nu in de kooi lekker eten, en kijk na de middag hoe stevig hij op de pootjes staat en beslis dan of het vandaag nodig is een arts te bellen.
Tot straks!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: december 17, 2006, 10:58:13 am »
met hele kleine spongetjes komen we er ook he dianne, ik ga ervan uit dat hedwig een goede va is, als ik zo lees hoe jullie over haar praten!
maar het kan een goed idee zijn om een soort second opinion te vragen.. al is het alleen maar om jou gemoedsrust te geven!
al weet ik niet of kaya daar blij mee is.. is misschien wel weer stressig een andere arts.. succes vandaag!
 console nic