Auteur Topic: Natuurbroed  (gelezen 2019 keer)

Cosch

• Gast
Re: Natuurbroed
« Reactie #15 Gepost op: december 17, 2006, 23:04:36 pm »
Ik denk dat jullie het wel goed vinden dat ik de discussie over een discussie verwijderd heb!

Eventuele discussies over natuurbroed en verschillen tussen natuurbroed en handopfok kunnen hier gevoerd worden!  :)

Klik hier

giggles

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 17, 2006, 23:08:59 pm »
Ikke ook weer on-topic nu dan.

Mijn vogels zijn allemaal handopgevoed. Ik vind dit het beste van beide werelden. Ze leren eerst van de ouders en daarna leren ze ook met mensen omgaan.
De eerste weken zijn het belangrijkste voor de gaai wat leren betreft, dus daarom vind ik het ook belangrijk dat ze mensen erkennen als onderdeel van de colonie waarin ze leven 
Maar goed, veel mensen hebben hier weer een andere mening over en dat mag.
Iedereen moet een dier nemen dat bij hem past. Dus je kan beter een bewuste keuze maken in het kiezen wat voor dier je neemt, dan dat je achteraf bedrogen uitkomt.
Dus iedereen die liever een natuurbroed wilt, moet dat ook nemen en iedereen die een handopgevoedde gaai wil, moet dat ook lekker doen.
Het is jou dier en jij moet er mee leven   :thumsup:

billy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 17, 2006, 23:11:26 pm »
Zo is dat  :thumsup:

Nou was korte discussie dan he  cheesy3

Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 17, 2006, 23:15:24 pm »

Nou was korte discussie dan he cheesy3

Argghhhhhhhhh  :angry:  :angry:

cheesy2

Caiolinda

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 18, 2006, 10:01:17 am »
Leuk om te lezen dit, maar de keuze vind ik ieder voor zich.
Ik ben blij met onze lola die in de broedmachine geboren is.
Ik zou het me niet kunnen voorstellen om een ara tam te moeten maken.

Dat is inderdaad dus het verschil met natuurbroed je moet er meer tijd insteken maar volgens mij kan je ook een ara tam krijgen alleen is het waarschijnlijk een stuk lastiger dan de kleinere gaaitjes omdat die natuurlijk ook wat kleinere snaveltjes hebben :)

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 18, 2006, 23:41:28 pm »
Ik heb 3 natuurbroed (waarvan 2 wildvang en 1 die op 4 jarige leeftijd hier kwam) en 2 handopfok door ons zelf gedaan en 2 handopfok overgenomen. Ik vind ze allemaal geweldig, maar als ik ze toch vergelijk, dan vind ik de 1e 3 t fijnst kwa karakter en gedrag.

Vroeger had men ook wildvang aras die tam werden...nu ben ik tegen wildvang, maar ik zou t geen probleem vinden een oudere natuurbroed ara tam te maken. Juist een geweldige ervaring lijkt me dat. woohoo