Ik heb altijd een leeslampje in de kooi leggen met een stukje gaas erover met een sok er helemaal overheen gerold.Daar leg ik de kleine op en mbv wat beertjes baken ik een terreintje af voor hem.Met een rode lamp kan de temp ook weer te hoog oplopen.Ik vind dit een goede oplossing.Zet hem in eerste instantie op een rustige plaats.
Als de moor zegt 5 maal voeding op een dag moet je daar naar luisteren en je niet gek laten maken door anderen.Bij mij krijgen ze dan om 7.00uur in de ochtend.11.00 uur 15.00 uur 19.00uur en 23.00uur.
Zorg dat de pap goed is van temp.Pas op voor kropverbranding en te koude pap weigeren ze vaak.(Ik houd het tegen mijn lip en als het niet te warm is moet je "een klein beetje haast maken"voordat het afkoelt.Ik doe het met een lepeltje en heb geen ervaring met een spuit.)
Zorg dat zijn krop LEEG is.Anders heb je kans op kropverzuring en dan gaat hij dood.
1 tip.Probeer te begrijpen wat je doet en waarom.Dan voel je je een stuk zekerder en weet je waar je mee bezig bent.
Dan komt het allemaal goed.Alles valt of staat met goede voeding.
Succes,
Rob