Probeer eerst zijn vertrouwen te winnen voordat je hem gelijk wilt op laten stappen.
Maar je grootste wapens zijn toch geduld en consequent zijn vrees ik ook.
Jarie heeft ook een topic over haar wilde papegaai en hier staan ook heel veel tips in.
Ik hoop dat je neef het volhoudt, want het is net wat je zegt. Het is geen hond die je even oppakt om te knuffelen.
Onze grijze is wel handtam, maar die wil af en toe ook nog wel is bijten hoor. Ik vind het persoonlijk geweldig om mijn vogels druk bezig te zien met speelgoed, of gewoon aan het klauteren in de kooi of op een speelboom. Wat ik eigenlijk wil zeggen;
Geniet van de leuke eigenschappen, ga niet te snel. Probeer eerst zijn vertrouwen te winnen en ga dan pas een stapje verder.
Ben je onzeker, gebruik dan een opstapstok. Doet hij iets wat goed is, beloon hem dan, door hem iets te geven. Dit kan ook gewoon met je stem. Zet een overdreven stem op en zeg hoe geweldig de gaai wel niet is. Papegaaien houden van drama, dus hoe overdrevener hoe beter.
Met bijten ook zo, ga je keihard au zeggen of vloeken, dan vinden papegaaien dit prachtig, want het is drama hè.
Slecht gedrag negeren, dus totaal niet op reageren, hoe moeilijk dat soms ook is.
Dit zijn vast enkele tips, maar je vind er hier nog veeeeeeeeeeeeeel meer. Gewoon een beetje wegwijs worden.
Verder raad ik je deze site ook nog aan om door te lezen. Hier staat ook heel veel informatie op en erg overzichtelijk:
http://www.parrotbunch.comSucces

Groeten Jarno