Auteur Topic: Wel of niet kweken?  (gelezen 2375 keer)

miekje

• Gast
Wel of niet kweken?
« Gepost op: december 20, 2006, 17:22:45 pm »
Ik zit heel erg te twijfelen of ik komend seizoen wel de valkjes weer jongen moet laten krijgen.
Niet dat het niet goed ging, of dat het niet leuk is, want het is juist super!!!  :thumsup:
Zo schattig die kleine pietjes  :hart:
Maar ik weet niet of ik ze wel "kwijt kan".
In mijn voliëre zitten nu 3 stelletjes, er zou in principe nog wel een koppeltje bij kunnen, maar meer ook echt niet.
En als ik op internet kijk, staan ook genoeg jongen te koop  :(
Ik zou natuurlijk mn oom nog een 2e valkje kunnen aansmeren, en een vriendin van me wil misschien ook wel een valkparkietje, maar dat zijn dan nogsteeds maar 2 jongen...
Aan een dierenwinkel wil ik ze ook absoluut niet verkopen, ik wil zelf de huisjes voor ze zoeken, zodat ik zeker weet dat ze een goed huisje krijgen  :CENS

Cosch

• Gast
Re: Wel of niet kweken?
« Reactie #1 Gepost op: december 20, 2006, 18:49:18 pm »
Ik denk dat als je ze al handtam maak, dat je ze op verschillende forums wel verkoop hoor!  :CENS
Maar inderdaad als het niet lukt, zit je er mee!  :(

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: december 20, 2006, 19:17:45 pm »
Jonge valkjes die al tam zijn lijken mij wel goed verkoopbaar om het zo te zeggen. Niet tamme lijkt mij moeilijker, daar hoor je sommige kwekers ook over klagen. Nadeel is dat je het nooit weet he? Maar adverteren op diverse fora lijkt mij een goed plan. Hoewel er tegenwoordig wel veel vraag is naar bijzondere mutaties.

miekje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 20, 2006, 20:23:58 pm »
Die van mij zijn dan zeker handtam!
Ik vind ze veel te leuk, om ze zo te laten zitten  :)  :-[
Maar ik denk dat ik het gewoon ga proberen, en raak ik ze niet kwijt, dan moeten ze maar (voorlopig) blijven  ;D
Ik heb wel alweer ringetjes binnen voor t komende seizoen

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 20, 2006, 20:38:15 pm »
 :yahoo:  woohoo

Gaaf!

Bozzee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 20, 2006, 22:02:28 pm »
Jonge valkjes die al tam zijn lijken mij wel goed verkoopbaar om het zo te zeggen. Niet tamme lijkt mij moeilijker, daar hoor je sommige kwekers ook over klagen. Nadeel is dat je het nooit weet he? Maar adverteren op diverse fora lijkt mij een goed plan. Hoewel er tegenwoordig wel veel vraag is naar bijzondere mutaties.

Dat de kwekers ze niet kwijt kunnen, heeft ook veel te maken met de prijs die ze er op dit moment voor krijgen. Sommige willen de handelaren ook helemaal niet hebben daar gaat het niet om. Ik heb hier bijv. ook nog roodrugparkieten zitten. Daar kon ik een paar maandjes geleden niet meer voor krijgen dan € 2,50. Hij had ze liever niet dan wel. Een wildkleur koppeltje koste 2 jaar terug € 30,-. Van valken kun je meestal nog wel vanaf komen (bij de handel bedoel ik dan hé) alleen de prijs is lager op dit moment dan normaal.
En waar dit nu precies door komt  ???. Dit heeft volgens mij nog steeds te maken met de vogelpest en in en uitvoer verbod.

Of je van handtamme valkjes af kunt komen weet ik niet.

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2006, 16:15:53 pm »
Probeer al van te voren baasjes te zoeken en laat ze reserveren. :a036:  Goed verhaal erbij over natuurbroed en dat ze toch tam zijn , dan denk ik dat je wel mensen vindt ;) Maar ik vind t zowiezo geweldig dat je er zo mee bezig bent en niet alleen kweekt om te vermeerderen :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: december 21, 2006, 16:40:52 pm »
Ik heb afgelopen seizoen ook voor het eerst niet gekweekt omdat ik ten eerste er geen afscheid van kan nemen, want ook bij mij zijn de jonge grasjes tam. En ik niet genoeg goede afnemenrs vindt voor jongen van ongeveer 7 koppeltjes. Het was natuurlijk afwachten wat er zou gaan gebeuren toen er geen nestjes kwamen maar ik ben de zomer door gekomen zonder eitjes te vinden op de bodem van de voliere.

miekje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 22, 2006, 16:22:05 pm »
Van valken kun je meestal nog wel vanaf komen (bij de handel bedoel ik dan hé) alleen de prijs is lager op dit moment dan normaal.

Naar een handelaar doe ik ze ook zeker weten niet!  :(
En de prijs maakt me niks uit (als ze maar gelukkig worden  :P  :)  ;) )
Nee, gekkigheid, ik probeer te zeggen, dat ik liever heb dat ze een goed huisje krijgen waar ik zeker weet dat ze goed verzorgd worden, dan dat ze bij iemand komen, "die wel een pietje voor de grappigheid willen, maar eigenlijk niet weten wat ze ermee moeten". Of dan dat ik er geld voor krijg.
Afgelopen jaar kon ik ook een jong valkparkietje verkopen aan een jongen hier uit de buurt, maar die vroeg van te voren aan mij: wat ze dan moesten eten, muizen??  doh
Daar heb ik eerst tegen gezegd, dat ie maar eens moest gaan kijken wat valkparkietjes voor vogels waren, daarna niks meer van gehoord...  :CENS

Probeer al van te voren baasjes te zoeken en laat ze reserveren. :a036: Goed verhaal erbij over natuurbroed en dat ze toch tam zijn , dan denk ik dat je wel mensen vindt ;) Maar ik vind t zowiezo geweldig dat je er zo mee bezig bent en niet alleen kweekt om te vermeerderen :thumsup:

Dankjewel  :-*
En dat is inderdaad wel een goed idee! Mensen van te voren laten reserveren  :thumsup:
Zeggeehh Daphne... zoek je nog een jong valkparkietje? ze zijn natuurbroed en handtam, je kan ze vanuit het blok volgen totdat ze groot zijn enz enz enz  :)  cheesy2  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 22, 2006, 19:14:26 pm »
 ;D  ;D

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 27, 2006, 17:09:01 pm »
 :) Foei!! Als Chico niet met Pepper samen woonde...dan zou ik t zeker doen, maar ik ga de rust hier niet verstoren ;)

miekje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 27, 2006, 18:57:30 pm »
Nou,  mocht je je nog bedenken... haha  :)