Auteur Topic: De plek van de kooi?  (gelezen 5724 keer)

Pascalle

• Gast
Re: De plek van de kooi?
« Reactie #30 Gepost op: december 26, 2006, 21:16:35 pm »
Zoals beloofd ook foto's van onze kooi in de kamer.

Groeten Jarno

Hebben julie maar een kooi?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #31 Gepost op: december 26, 2006, 22:34:27 pm »
Ik wilde eerst alleen gaan. Maar als ik dat zo hoor kun kan ik beter iemand meenemen.

ik vind dat toch veel veiliger , én voor de gaai maar ook voor jou zelf,je gaat veel rustiger rijden

giggles

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 26, 2006, 22:56:31 pm »
Toen we deze foto namen, hadden we inderdaad maar 1 kooi. Dat gaat prima met de grijze, de edel en de rosé.
Nu we Lola er ook bijhebben, hebben we er ook een kooi bij hoor. Dit zou anders wel te gek worden.
We hebben zelf trouwens de Penthouse, deze is inderdaad een slag groter dan Queen.

Onze edel komt uit Maassluis, dit was ook ruim anderhalf uur rijden. Wij hadden een kattenbox mee, met daarin een aantal zitstokken gemonteerd. Ook kan er mooi een voerbakje in. We hebben er onderhand meerdere gaaien in vervoerd en ze waren eigenlijk allemaal rustig tijdens het rijden.

Of je alleen moet gaan, of iemand mee moet nemen... Tsja, je kan het in principe in je eentje doen hoor, dat maakt voor je gaai niets uit. Zolang jij je met het verkeer bezig bent.
Je vogel kan op dat moment toch nergens heen, en onze ervaring is toch dat de gaaien tijdens het rijden lekker rustig zitten. 

Reistijd is niet belangrijk bij de aanschaf van een gaai, als je maar een goed gevoel bij de kweker krijgt. Het gaaitje kan wel lief zijn, maar het complete plaatjemoet wel kloppen en dus goed voelen.

Succes

Groeten Jarno en Ilona

Jeffrey

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: december 27, 2006, 01:13:42 am »
echt leuk om al die kooien zo te zien met de inrichting en alles  coolthumb ziet er allemaal echt goed uit  :thumsup:
zo Jarno en Ilona, je kan wel zien dat hij een slag groter is!! :good:  ik vind dat echt leuk zo'n grote kooi vol gezelligheid ( jullie grijsje edel en rosé) :thumsup: en nu ook lola erbij  :-[ ik vind het echt gaaf al die versschillende gaaien bij jullie  coolthumb

Jeff
« Laatst bewerkt op: december 27, 2006, 01:22:27 am door Jeffrey »

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #34 Gepost op: december 27, 2006, 13:06:04 pm »

Onze edel komt uit Maassluis, dit was ook ruim anderhalf uur rijden. Wij hadden een kattenbox mee, met daarin een aantal zitstokken gemonteerd. Ook kan er mooi een voerbakje in. We hebben er onderhand meerdere gaaien in vervoerd en ze waren eigenlijk allemaal rustig tijdens het rijden.

Of je alleen moet gaan, of iemand mee moet nemen... Tsja, je kan het in principe in je eentje doen hoor, dat maakt voor je gaai niets uit. Zolang jij je met het verkeer bezig bent.
Je vogel kan op dat moment toch nergens heen, en onze ervaring is toch dat de gaaien tijdens het rijden lekker rustig zitten.

Reistijd is niet belangrijk bij de aanschaf van een gaai, als je maar een goed gevoel bij de kweker krijgt. Het gaaitje kan wel lief zijn, maar het complete plaatjemoet wel kloppen en dus goed voelen.

Succes

Groeten Jarno en Ilona

Dank je. Dat gaat vast wel goedkomen!

Oke. een kattenbox kan dus ook. Ik wilde me hiervoor een reiskooi aanschaffen.

Cosch

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: december 27, 2006, 13:23:32 pm »
Een van mijn grijze word autoziek in een reiskooitje!
Nu ik ze beide in een kattenbox vervoer is er niets meer aan de hand.

charon

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: december 27, 2006, 13:30:49 pm »
Voor mijn pino (bbtje)
gebruik ik een bench met stokken erin
in de auto gaat ie op schoot en dan gaat ie zo dicht mogelijk bij mij zitten  :hart:

giggles

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: december 27, 2006, 15:18:03 pm »
Een van mijn grijze word autoziek in een reiskooitje!
Nu ik ze beide in een kattenbox vervoer is er niets meer aan de hand.

In een kattenbox zien ze niet zoveel als in een reiskooi en als ze in het donker zitten worden ze rustig en sommige gaaien gaan zelfs slapen, zoals onze Tigo  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 27, 2006, 15:55:24 pm »
Klopt en het schijnt dat als ze naar buiten kunnen kijken en al die bomen enzo voorbij zien razen en als je dan bijvoorbeeld gaat remmen klopt dat beeld niet meer en daar kunnen ze ook misselijk van worden. Net als mensen eigenlijk!
En daardoor kan het helpen om ze laag in de auto in een wat donkere bak te zetten!

Hier werkt het perfect en is makkelijk tillen!  :thumsup:

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #39 Gepost op: december 28, 2006, 13:17:45 pm »
Oke. Dus ik zou voor het vervoeren een kattenbox kunnen gebruiken en wanneer je bijbv. op visite gaat voor bijv. een hele dag, dan kun je een reiskooi(kleine bench) gebruiken als 2e kooi wanneer je op plaats van bestemming bent.

Ff heel wat anders. Veel van jullie hebben 2 of meer papagaaien. Hebben jullie ook een luchtreiniger in de kamer staan? Ik heb hier ergens over gelezen en vroeg me af of dit nodig was. Ik heb nu 2 valkjes en daar komt dus nog een grijsje bij. Dus dat geeft meer stof.

groetjes Jack

Cosch

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: december 28, 2006, 13:26:38 pm »
Tja sommige hebben we zo'n luchtreiniger. Ligt er denk ik aan of je gevoelig bent voor stof.
Een grijsje kan veel stof produceren!  :o Je kunt het een beetje tegen gaan door veel te douchen.

Ik heb 2 grijsjes en ik heb geen luchtreiniger. Uiteraard omdat die dingen loeiduur zijn.

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #41 Gepost op: december 31, 2006, 16:14:30 pm »
Maaruh...... ik zie el weinig foto's hier  :-[

Wij willen foto's zien  :a036:

Jack ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #42 Gepost op: december 31, 2006, 16:53:29 pm »
Nog even over dat vervoeren: Mr Darcy is juist rustiger als hij alles kan zien... Dus in een kooitje en zo hoog dat ie naar buiten kan kijken.
Ik zou dus bij een hele dag op visite alleen of een kleine kooi of een ingerichte bench gebruiken. Maar zoals je al ziet, zoveel gaaien, zoveel voorkeuren. ;)

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #43 Gepost op: januari 03, 2007, 11:36:40 am »
Gewoon kijken hoe je grijze reageert dus. Is aan de ene kant ook best wel logisch. Bij een mens reageert een ieder ook anders op bepaalde situaties.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2007, 11:48:26 am door Rossi 46 »

Pascalle

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 14, 2007, 23:33:02 pm »
Gijs staat in een hoek met een zijde aan het raam en een zijde tegen de muur, naast de eethoek. Hij kijkt zo de woonkamer in en de keuken!