Hallo,
Ik heb twee aagjes. De kleinste is erg fel en doet niets liever dan op valkparkieten jagen..............................en daar heb ik er dus ook twee van. Eén van mijn valkjes is diep onder de indruk van het kleine aagje en probeert haar geregeld in te palmen met een mooi liedje (de Fabeltjeskrant dus of recentelijk Jingle bells). De domoor moet dit keer op keer bekopen met een zeer voetje.
Laatst is het kleine aagje stiekem naar de kooi van de valkjes gelopen en heeft Snif daar tot bloedens toe in zijn voetje gebeten. Omdat die onnozele hals aan de tralies ging hangen

.
Hoe kan ik het kleine aagje ontmoedigen bij dit soort akties.
Het grote aagje is overigens heel relaxt met de andere vogels.
Het grote aagje komt van een tentoonstelling en zit in het proces van tam worden. Hij stapt al op en gaat niet meer plat op zijn buikje liggen als ik hem benader. Het kleintje is een handopfokje en nog erg jong dus. Beide aagjes bijten ons in ieder geval niet. Dat is erg fijn, want ik heb 1x ervaren hoe hard een aagje kan bijten (toen aagje1 uit het vervoersdoosje gehaald moest worden)........................heel erg hard dus.