Auteur Topic: eerst fluiten erg??  (gelezen 1829 keer)

noa

• Gast
eerst fluiten erg??
« Gepost op: december 21, 2006, 13:14:56 pm »
ik heb een vraagje.
ik heb gehoord dat als je, je papegaai eerst leert fluiten, dat die daarna niet meer zal praten.
is dit waar? ( ervaringen?)
ik fluit namelijk vaak een melodietje en dat probeerd ze een beetje na te fluiten, erg grappig overigens. :P

jaantje

• Gast
Re: eerst fluiten erg??
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2006, 13:18:59 pm »
Zo ging dat ook bij Poekie.
Mijn vriend dacht dat ook.
Niks is minder waar gebleken in ons geval,Poekie bebbelt je de oren van het hoofd af :thumsup:

Loesje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2006, 13:19:45 pm »
Nou dat weet ik niet hoor. Emma is nu ruim een half jaar en ze kan ontzettend mooi fluiten, ze begint al wel te brabbelen maar praat nog niet echt duidelijk.
Bob hefet eerst leren fluiten en zegt wel een paar woordjes, dus ik denk niet dat het klopt.

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2006, 13:23:02 pm »
Lijkt me sterk.
Maar ik ben hier ook nog maar een leek,  ??? dus ik ben benieuwd wat de DIE HARDS ervan zeggen

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2006, 13:44:30 pm »
Een gaai immiteerd gewoon of dat nu fluiten of praten is maakt volgens mij niets uit, ik denk niet dat hij daar verschil in ziet, maar goed ik heb er eigenlijk geen idee van ik kan er dus geen overtuigend antwoord op geven. Onze Kaya fluit zingt en praat. Ik weet niet wat hij het eerste heeft geleerd want ik heb hem pas op zijn 10de gekregen. En zelfs nu leert hij deuntjes fluiten en woordjes bij.

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2006, 13:58:11 pm »
Ligt er net aan wat ze leuker vinder!
Kaya kan helemaal niet praten maar wel goed fluiten. En Coco precies andersom. Alleen Coco kan wel fluiten maar ongelovelijk vals!  :-[

Het is een fabeltje dat het een het ander uitsluit. Maar het kan heel goed zijn dat een papegaai niet praat!

TWEETY

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2006, 14:14:15 pm »
tweety heeft ook overgeschakeld van fluiten naar praten , en nu kan ze niet meer zwijgen de kletskous  :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: december 21, 2006, 15:06:04 pm »
Een gaai immiteerd gewoon of dat nu fluiten of praten is maakt volgens mij niets uit, ik denk niet dat hij daar verschil in ziet

ik ben het eens met dianne, het "praten" van een gaai is het nabootsen van klanken, hij kan deze klanken onthouden door situaties zoals: telefoon gaat en baasje zegt "hallo?"
het melodietje wat je fluit is ook een soort klank, dus die boots hij ook na, ik denk ook dat het geen verschil maakt!

noa

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 21, 2006, 15:13:43 pm »
bedankt voor de reacties.
lekker door blijven fluiten dus.

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 21, 2006, 15:15:09 pm »
Klopt. In principe doen ze hetzelfde. Ze maken een geluid. Of het nou praten of fluiten is maakt niet uit! Maar ze doen wat ze zelf leuk vinden.
Je kunt bijv: ontzettend hard oefenen met Hallo, maar als ze dat niet willen nadoen dan doen ze dat ook niet. Terwijl ze dan bijvoorbeeld wel willen tellen van 1 tot 10 ofzo!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: december 21, 2006, 18:45:48 pm »
hier doen ze het ook allebei onder elkaar door,fluit/praat/fluit/brabbel
het hangt ervan af

flip praat zeer snel en tuur wreed op zijn gemakske

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 21, 2006, 18:56:33 pm »
Ben het met iedereen eens.
Of je gaaitje praat of niet, hangt echt niet af van de volgorde waarin je hem dingen leert, maar hoe leuk je gaai het vindt om te doen.
Balou is een hele goeie fluiter en zij is druk aan het oefenen met praten.
Mij maakt het persoonlijk niet veel uit, als ze gaat praten of niet. Ik lig zo ook wel in een stuip om haar.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: december 21, 2006, 19:08:52 pm »
je kan ook eens gaan luisteren naar de verschillende opnames van onze prater/fluiters
je vind dit op het gezondheidsplein onder beeld en geluid ,neus daar maar eens rond

Africangrey

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 21, 2006, 22:43:39 pm »
Ik ben een iets andere mening toegedaan :)
Ze zeggen weleens je hebt praters en fluiters en ook allebei.
Tuurlijk je gaai imiteert dingen die hij leuk of interessant vindt, het zal ook per gaai verschillen denk ik.
Maar fluiten is makkelijker en bovendien leuker voor de papegaai, dus als je veel fluit en praat tegen je gaai, zal hij meestal het fluiten eerder opnemen dus imiteren.
Dat wil niet zeggen dat ze daarna niet meer zullen praten, echter sommige zullen het bij fluiten laten ;)
Maar in principe maakt het ook niet uit toch? Er zijn prachtige fluiters bij, helaas Jamie niet, dat is een verschrikkelijke fluiter, klinkt nergens naar cheesy2 

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: december 22, 2006, 00:26:04 am »
Er zijn prachtige fluiters bij, helaas Jamie niet, dat is een verschrikkelijke fluiter, klinkt nergens naar cheesy2
dat lijkt me toch op gezette tijden verschrikkelijk grappig! :)
maar ik ben het hier met je eens, ze zijn allemaal verschillend, de ene houdt van fluiten en de ander meer van praten!