Auteur Topic: Pinkey, ons zorgenkindje....  (gelezen 49401 keer)

Africangrey

• Gast
Re: Pinkey heeft wormpjes
« Reactie #30 Gepost op: december 23, 2006, 21:35:26 pm »
Nou ik vind het helemaal geen schande hoor, stel dat het inderdaad zo is ;)
Maar hoe kunnen gaaien anders wormen oplopen? Ben heel benieuwd wat dat betreft.
Misschien de bodembedekking of het eten van bepaald fruit?

Dorian

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: december 23, 2006, 21:39:24 pm »
Hey Corina,

Ik denk niet Frank bedoelt dat het een schande is, maar misschien kan hij dat toch inderdaad beter zelf zeggen. Ik vind dat ook niet. Ik zie sowieso niemand hier die dat zegt...

En ik vind het ook geen schande. Ik denk ook niet dat Thiely dat vindt. Ik weet alleen wel zeker dat de vogels daar nog zijn gestest nadat Pinkey al weg was en dat daar alle vogels wormvrij waren.
En dat ze nu weer een wormkuur gaan krijgen in januari. Zo zijn ze zeker wormvrij wanneer de eitjes komen. Maar genoeg daarover toch maar dan. Dan gaat dit topic de kant op van of het wel of niet een schande is, daar heeft iedereen zijn eigen mening over en de mening van Thiely kennen we niet. En ik vind ook dat we daar niet over mogen oordelen. Ik ben alleen blij dat zij er zo zeker van is eerlijk gezegd. Dat betekent voor mij namelijk dat het ergens anders vandaan komt. En hoewel ik niet weet waarvan, weet ik wel zeker dat ze dus niet al zo lang als ik dacht ziekjes is.

Ik zal met Batiaansen overleggen en ook alles vragen wat er naar aanleiding van dit topic en de gesprekken met Thiely naar boven is gekomen aan vragen.

Ik ga voorlopig gewoon voor het beter maken van mijn lieverdje. En ik hoop dat dat snel gaat.
Ik merk dat je er wel onzeker van wordt. Ze is weer wat vrolijker dan gisteren en eergisteren, maar ze poept geen wormpjes.
De wormkuur heeft ze voor een deel binnen gekregen, maar ook voor een deel weer uit haar mond gewapperd. Dus krijgt ze dan wel genoeg...

En als de meningen zo verschillend zijn (dat we het als het er zo lang zat, we dat waarschijnlijk eerder hadden gemerkt aan haar, dat ze geen diarree had, ondertussen wel, maar nog niet lang enz. enz.) is het dan niet toch wat anders?
Heeft ze eitjes van iets anders engs? Is er iets engs?
Of waren die eivormige bolletjes in haar ontlasting iets heel anders?

Bleh, ik vind het maar niks  ???

@Africangrey: ze eet geen vers fruit. Dat vertikt ze gewoon. Ze lust het gewoon echt niet. Wel veel groente, maar dat is altijd gekookt. Dus geen wormpjes. Maar ik zal vragen of het wel mogelijk is.

Ik kan bij Pinkey even niets bedenken wat de oorzaak zijn kan. Ik weet wel dat als ze bijvoorbeeld buiten in een boom hebben gezeten die er altijd staat, of in het gras hebben gelopen, dat het daar vandaan komt. Van andere vogeltjes buiten...
« Laatst bewerkt op: december 23, 2006, 21:44:59 pm door Dorian »

Wickingh

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 23, 2006, 22:28:31 pm »
Er word helemaal niet gesuggereerd dat de Thielly niet goed voor de vogels is! Het is geen aanname maar een overdenking. Ook kwekers kunnen iets over het hoofd zien. Zolang het niet bewezen is, kun je niet zeggen dat het absoluut niet aan de moor kan liggen!

Ik vind het ook raar dat ze zo stellig kan zeggen dat er niks aan de hand is terwijl de jonge pinkey zwaar onder de wormen zit!
Maar het zal blijken wat er aan de hand is.

Zo te horen is het wel blijkbaar een schande als de gaaien van een kweker wormen heeft. Misschien kan Frank dat uitleggen?

Waar heb ik gezegd dat dat een schande is  ???
Dat kan ook bij mij gebeuren, alleen de kans dat Thiely of ik dit door zullen geven aan de kopers van onze vogels is erg klein.
Zowel Thiely als wij brengen de jongen voor een volledige check (ca 6-8 weken oud) naar Hedwig v/d Horst.
Bij Hedwig wordt de hele vogel van onder tot boven gecontroleerd , oa ook de ontlasting, de kans dat er iets mis is wordt dan geminimaliseerd.
Ik probeer alleen aan te geven, dat er naar eer en geweten gehandeld wordt en de stelling dat het aan de kweker ligt iet wat voorbarig is. Niet meer of minder, helaas denk ik dat mijn antwoorden weer toestanden gaan opleveren en daar heb ik absoluut geen zin in.
Hier houd ik het dan ook bij en zal verder niet meer reageren,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: december 23, 2006, 23:10:05 pm »
Nou dat is dan jouw keuze! Maar bedankt voor je uitleg!

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #34 Gepost op: december 24, 2006, 00:54:18 am »

Waar heb ik gezegd dat dat een schande is  ???
Dat kan ook bij mij gebeuren, alleen de kans dat Thiely of ik dit door zullen geven aan de kopers van onze vogels is erg klein.
Zowel Thiely als wij brengen de jongen voor een volledige check (ca 6-8 weken oud) naar Hedwig v/d Horst.
Bij Hedwig wordt de hele vogel van onder tot boven gecontroleerd , oa ook de ontlasting, de kans dat er iets mis is wordt dan geminimaliseerd.
Ik probeer alleen aan te geven, dat er naar eer en geweten gehandeld wordt en de stelling dat het aan de kweker ligt iet wat voorbarig is. Niet meer of minder, helaas denk ik dat mijn antwoorden weer toestanden gaan opleveren en daar heb ik absoluut geen zin in.
Hier houd ik het dan ook bij en zal verder niet meer reageren,

mvg Frank

Je hoeft in  mijn ogen niet te stoppen met reactie's geven hoor Frank. Valt me op dat je vaak die opmerking maakt. Ik stel regelmatig je antwoorden juist op prijs, mag ook wel eens gezegd worden. Niet dat je veel in mijn onderwerpen geschreven hebt voor zover ik me herinner.
Ik vindt het kort door de bocht te suggeren dat een vogel geen wormen kan hebben als ze bv van jou of van fam de Moor afkomen...waarom wordt er dan in godsnaam nog een controle op uitgevoerd  ???
Hedwig is absoluut een kundig arts, ik heb veel aan haar te danken de afgelopen weken, aan haar kundigheid twijfel ik niet. Maar ook aan een arts als Bastiaanse hoef je volgens mij ook niet te twijfelen... Ik weet niet op welke leeftijd bv Pinkey is verhuisd, maar als Pinkey een check-up heeft gehad tussen de 6-8 weken dan kan tussen die controle en het verhuizen echt wel een besmetting hebben plaats gevonden. Hoe schoon en verzorgend je ook werkt overal kan wel eens een besmetting plaats vinden. Bij alle kwekers, en daar zie ik geen schande in, zeker niet als het gebeurt bij goede kwekers, dan is het echt per-ongeluk. Daarbij geef je ook nog eens aan het niet te vertellen (toe te geven aan de klant mocht er wel een wormbesmetting zijn)
Maar ik vindt deze discussie ook zinloos worden... graag wil ik horen via Pinkey wat dokter Bastiaanse kan vertellen over wormbesmetting.

Dorian

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: december 24, 2006, 11:03:28 am »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het jammer vind dat de discussie deze kant op gaat.
Frank suggereerde in eerste instantie niet dat het een schande is om vogels met wormen te hebben als kweker. Dat werd hem naar mijn mening in de mond gelegd. Maar genoeg daarover als het aan mij ligt.
Jammer Frank dat je niet meer wil reageren. Ik was blij met je mening en het meedenken.

Als we met zijn allen kunnen leren hoe wormen in vogels komen, dan lijkt me dat bij deze een nieuw doel van mijn topic.

Feit blijft verder dat Pinkey inderdaad nog helemaal geen diarree had, dus het is vreemd dat de wormen er dan toch al zo lang in zouden zitten. Hier heb ik het bij Batiaansen niet over gehad en dat ga ik wel doen. Door alle info die ik inmiddels gevonden hebt blijft het voor mij de vraag hoe het mogelijk is dat ze er wel al zo lang zouden zitten zonder tekenen in haar ontlasting, want die was gewoon goed.

Ze zou nu ongeveer wormpjes moeten uitpoepen, maar ik zie niks. Ik hang bij elke keer dat er een flats voorbij komt met mijn snufferd boven haar poep  tongue2, maar ik zie niks hoor  ??? .
We blijven het goed in de gaten houden. Misschien heeft ze te weinig medicatie ook daadwerkelijk binnen gekregen.  ???
Als dit niet aanslaat krijgt ze medicijnen voor in haar water.

Met Pinkey gaat het redelijk. 's Avonds als ze haar medicijnen heeft gekregen wordt ze actief, dus er zit wel iets in dat haar blijer maakt. Het is trouwens een antibiotica die niet zo werkt. Heel vreemd spul, maar geen bijwerkingen bekend.
Ze eet nog steeds heel goed. Het gaat dus verder redelijk met haar, maar ik mis haar gehuppel en drukke spelen. Het gekrijs als ze op haar kop gekke dingen hangt te doen. Maar ze toont wel weer interesse in ons.

Ik ga verder een lijstje opstellen met vragen voor Bastiaansen. Zijn er nog vragen die jullie graag beantwoord willen hebben? Dan zet ik die gewoon ook in het lijstje...

Frank, ik hoop dat als je je geroepen voelt om mee te denken, je je reactie wel plaatst hier. Ik stel het namelijk wel erg op prijs. Feit blijft voor mij dat het goed komt en dat ik het kan voorkomen. Dus als je wel nog informatie hebt dan hoor ik het erg graag. Ook als je me gewoon een hart onder de riem wil steken  ;).

TWEETY

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: december 24, 2006, 11:09:58 am »

Ze eet nog steeds heel goed. Het gaat dus verder redelijk met haar,

en daar gaat het hem uiteindelijk om , dat pinkey geneest toch ?  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: december 24, 2006, 11:18:49 am »
Ja Tweety, dat is wel de bedoeling ja...  ;)

En ik wil weten hoe het mogelijk is dat een huiskamervogel aan wormpjes komt en dan ook nog zoveel. Zelfs al heeft ze het bij Thiely opgelopen (los van de discussie die hierover ontstaan is), ook daar is ze getest toen ze al huiskamervogel was en met alleen vogels zat die ook huiskamervogels waren en gestest waren. Geen enkele jonge vogel van hun had wormpjes, dat heb ik wel gevraagd...

Dus daarmee durf ik te deponeren hier: een huiskamervogel kan wormen krijgen. En ik wil weten hoe!!! Want ik wil dit in geen geval nog een keer.
En hoe kunnen we dat voorkomen en moeten we daarom toch wormkuren gaan geven of niet?!

Iemand hier ideeen over?!

giggles

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 24, 2006, 11:22:35 am »
Heeft Pinkey een rooster onder in haar kooi?
Want over de bodem scharrelen kan ze ook wormpjes van krijgen geloof ik.

Ik ben blij dat het beter gaat met Pinkey. Gun haar ook wat tijd om te genezen.
Vaak zijn er voor problemen geen kant en klare oplossingen.
Goede zorg en geduld zijn de belangrijkste dingen  :thumsup:

Enneh Frank. Je mening wordt echt wel op prijs gesteld hoor, door iedereen wel denk ik.  :P

TWEETY

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: december 24, 2006, 11:24:23 am »

Dorian

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: december 24, 2006, 11:45:02 am »
Dank je Dianne. Deze had ik nog niet gelezen. Wel al veel anderen. Het ziet er zo onsmakelijk uit. Ik vind het maar een vies idee dat iets van dit alles in mijn meisje leeft. Bleh  tongue2

Het kan er dus in zijn gekomen van 1 keer buiten in het gras spelen als ik het goed begrijp. En dat heeft ze wel gedaan. En als de eitjes er eenmaal inzitten en ze scharrelen veel op de grond dan komt het dus ook steeds terug.
@ Giggles: Pinkey had geen rooster, dus dat verklaart al heel vee (dat wisten we trouwens ook ondertusesn al)l. Nu heeft ze dat wel, dus ze kan niet meer op de bodem. En het komende jaar laten we dat ook maar zo. Ik begreep van Bastiaansen dat als ze eenmaal worm en eivrij zijn, ze ook weer mogen scharrelen.

Echt dik is ze inderdaad niet. Ze eet niet opvallend veel, maar ze wordt inderdaad echt niks dikker meer. Ik kreeg van Bastiaansen het idee dat ze er verder goed uitzag, maar dat ga ik toch ook maar even vragen. We moeten hoe dan ook over 2 weken terug. En ik weet niet wat een scherp borstbeen is. Ik voel haar borstbeen wel, maar kan het niet vergelijken, dus weet niet hoe het zou horen te zijn.

giggles

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: december 24, 2006, 11:53:36 am »
Diva is ook onze lichtste vogel die we hebben.
Laatste keer woog ze iets van 285gr, maar dat hoeft niet alarmerend te zijn, want het gewicht van de Rosé hangt ook weer af van wat voor een ondersoort het is.
Het gewicht van een Rosé mag tussen de 275gr en de 380gr liggen, dus dat verschilt nog niet wat.
Als ik de foto's bekijk en vergelijk, dan denk ik dat wij een Rosé hebben afkomstig uit het westelijke gebied van Australië en dan kan dat gewicht wel kloppen.

Misschien wel interessant, ook voor jou, om te lezen over de Rosé.
Ik lees op het moment:

De Rosékaketoe van Herman Kremer
Uitgegeven voor uitgeverij Ornis
ISBN nr: 90-73217-07-05

Ik vind het persoonlijk wel een erg interessant boekje.
Groeten Jarno

Dorian

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: december 24, 2006, 12:03:51 pm »
Dank je Giggles. Ik weet inderdaad wel hoeveel ze ongeveer moet wegen en dat is op dit moment nog steeds goed. Ze zwabbert wat tussen de 285 en 295 dus dat is prima, zeker voor het laatste kuikentje uit het nestje, ze was al erg klein in vergelijking met haar broertje en zusje.

Ik zal eens zoeken naar het boekje. Thanx voor de tip!  :-*

giggles

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: december 24, 2006, 12:18:35 pm »
Die site van de uitgever doet het niet zie ik net...  ???

Ik ga ook nog wel even zoeken, waar ik hem dan ook alweer vandaan heb  :CENS

Dorian

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: december 24, 2006, 16:21:43 pm »
Pinkey heeft net weer haar medicijnen gehad. Ze laat zich dus echt niet voor een tweede keer voor de gek houden. Krijsen, niet normaal. Ik vind het vreselijk om te moeten doen  :( :cry:
Nog steeds geen worm te bekennen, in ieder geval niet buiten haar lijfje.

Morgen misschien, of vanavond. Elk poepje wordt met zorg bestudeerd  cheesy2

En nu is ze boos en stil. Ze lijkt ook zo klein nu. Ik hoop maar dat ze snel beter is, want dit is niks  :(