Auteur Topic: Pinkey, ons zorgenkindje....  (gelezen 49529 keer)

giggles

• Gast
Re: Pinkey heeft wormpjes
« Reactie #75 Gepost op: december 27, 2006, 16:40:02 pm »
moet ie dan ook extra gefrankeerd worden???  cheesy2

Dorian

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: december 27, 2006, 16:50:21 pm »
Zoveel poep had ze niet. Hahahaha. Het was wel grappig. Overigens ben ik gewoon thuis gebleven...  ;D Menno moest nog wat halen voor onze vissies, dus die mocht het ook op de post doen...  :-[

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #77 Gepost op: december 27, 2006, 17:43:45 pm »
heb je dan vanmiddag met een papiertje achter haar bibs gezeten, zodat je het live kon opvangen?  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: december 27, 2006, 18:08:45 pm »
Zoiets. Ze had aluminiumolie op de bodem van haar kooi. Zo konden we goed zien om ze wormpjes had. Was op aanraden van VA. Nu konden we dus meteen de poepstukken eruit scheuren en in een enveloppe stoppen  ;D

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #79 Gepost op: december 27, 2006, 18:09:21 pm »
ok  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: december 28, 2006, 10:30:00 am »
Pinkey heeft vandaag weer goede zin. Ze eet als een trein (niet dat die eten kunnen, maar het verduidelijkt wel lekker hoe het met haar is).

Ze trekt weer aandacht en zit steeds lief naar me te turen.
Zo moeilijk om haar dan toch op haar kooi te laten zitten. Want dat is de normale manier van 's ochtends. Ze heeft dan wel aandacht, maar moet het grootste gedeelte van de tijd lekker zelf bezig zijn. Ze mag bijvoorbeeld wel mee naar de slaapkamer, waar ze dan op haar eigen dekentje spelen kan, wat ze normaal ook doet. Nu speelde ze ook, maar door steeds van het bed af te rollen en dan rond te gaan srpingen met haar kuif overeind en haar vleugels helemaal gespreid. Ze doet het weer dus.  cheesy3
En als je dan niet reageert gaat ze tegen je voet aanspringen. Heeft ze nog nooit gedaan maar was wel heeeeeeeel leuk  cheesy3

Nu zit ze dus weer lekker op haar kooi. Even eten en dan terug in haar kooi. Ze is zo leuk en ik ben zo blij dat ze wat beter is dan de voorgaande dagen.
Maar haar verleidingsacties zijn dus ook weer terug. Verder met het opvoeden van ons meisje dus  ;D

TWEETY

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: december 29, 2006, 12:59:54 pm »
blij te horen dat het goed gaat dorian  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: december 29, 2006, 13:03:55 pm »
Jaaaa super!
 :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: december 29, 2006, 14:38:41 pm »
Vanavond moet ik Batiaansen bellen. Dan horen we hoe nu verder. Ze blijft wel ietwat stiller dan normaal hoor...

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #84 Gepost op: december 29, 2006, 16:43:03 pm »
kheb antwoord  gekregen

hey,

hier ben ik weer met een vraagje.
hoe kunnen huiskamergaaien besmet raken met wormen ?

groetjes vivke
Antwoord 1   Beste, zolang een huiskamervogel niet in aanraking komt met wilde vogels, dwz niet in een buitenvolière kunnen is een besmetting met wormen bijna uitgesloten. jaarlijks ontwormen is dus volgens mij zeker niet nodig.Opletten wanneer je de kooi in de zomer buiten zet dat je de bovenzijde afschermt zodat er geen uitwerpselen van overvliegende vogels kunnen invallen. ik kweek reeds ruim 30 jaar met papegaaien, ik heb nog nooit ontwormd en ook nog nooit een wormbesmetting gehad.
 Vergeet niet dat de ontwormingmiddelen ook nadelig kunnen zijn voor de darmen van de vogel.( ze tasten de eiwitten aan waar een worm is mee opgebouwd, de darmen van de vogel bestaan ook uit eiwitten) Hygiene en daarmee bedoel ik , steeds de handen wassen en de kooi regelmatig ontsmetten is natuurlijk altijd zeer belangrijk.Volgens mij is de enige soort worm waarvan een papegaai last kan hebben  de lintworm, waartegen ze bij de import worden behandeld. Waarschijnlijk kunnen onze hier gekweekte vogels dit ook krijgen, juist zoals de mens. Preventief hiertegen behandelen is steeds fout. Als ze niet besmet zijn met deze worm moet je ook geen medicatie toedienen, dit heeft absoluut geen zin. 

mvg : EH

charon

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: december 29, 2006, 16:49:11 pm »
 :CENS

ik heb wel eens gehoord dat paardenbloemen (het plantje en bloem niet de pluis) en brandnetels ook gegeven kunnen worden
tegen wormen

of dit wetenschappelijk bewezen is weet ik niet?/
misschien iemand alhier die hier meer info over heeft???

Dorian

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: december 30, 2006, 10:00:25 am »
Haha, dat zal ik maar niet zomaar proberen (hoewel de paardenbloem ook moeilijk te vinden is nu natuurlijk, evenals brandnetels).

Viv, bedankt voor het plaatsen van die reactie. Toch heb ik ook in dat antwoord dan weer niet veel vertrouwen: er is al bewezen dat papegaaien van meer dan alleen de lintworm last kunnen hebben.

http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Wormen/wormen.html

Ik denk dat Pinkey gewoon pech heeft gehad en misschien net die ene keer dat ze buiten heeft gespeeld in een boom achter onze "flat" ontlasting heeft binnen gekregen van een andere vogel. Of gras heeft gehapt en dat daar wat inzat, want toen ze bij mijn ouders was, helemaal in het begin, heeft ze daar wel een keer in het gras gespeeld.  ???

Ze blijft was suffig maar ze eet goed.
Bastiaansen was gisteren aan het opereren dus ik heb hem niet meer gesproken, moet tot dinsdag wachten op de uitslag van het onlastingsonderzoek  :CENS

Is het trouwens normaal dat vogels in de rui "sneeuwen"? Geen huidschilvertjes, want dat blijft goed gaan, maar meer allemaal kleine (denk met name haar babydons) veertjes die ze uitschudde na een optimale poetsbeurt.

Caiolinda

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: december 30, 2006, 10:59:28 am »
Pluisjes vliegen je hier ook om de oren dus denk dat dat wel mag met de winter.

Dorian

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: december 30, 2006, 11:02:52 am »
Haha, het is net een sneeuwbui af en toe. Echt heel grappig eigenlijk... En dan een niesbui als gevolg van mij. En dan zit Pinkey me heel geschrokken aan te kijken  :o

Ze begint trouwens mijn nies na te doen  :thumsup: Niet dat ik zo vaak moet niesen, maar als ik nies, dan is dat een raar geluidje en zon 10 keer na elkaar. Dat kan zij nu ook  cheesy3

Dorian

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: december 30, 2006, 11:23:47 am »
Ze weegt nog maar 280  :o