Auteur Topic: Pinkey, ons zorgenkindje....  (gelezen 49933 keer)

Cosch

• Gast
Re: Pinkey heeft wormpjes
« Reactie #90 Gepost op: december 30, 2006, 11:59:50 am »
Hoeveel woog ze dan?
Als ze te veel afvalt, moet je contact opnemen met Bastiaansen hoor!

Jeffrey

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: december 30, 2006, 12:49:54 pm »
hoeveel hoord een rosé te wegen rond haar leeftijd!? ???  als jij je zorgen maakt om haar gewicht, zou ik ook even bellen of langs gaan.. al is het maar om jezelf gerust te stellen  ;)

Jeff

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #92 Gepost op: december 30, 2006, 14:44:13 pm »
Haha, het is net een sneeuwbui af en toe. Echt heel grappig eigenlijk... En dan een niesbui als gevolg van mij. En dan zit Pinkey me heel geschrokken aan te kijken  :o

Ze begint trouwens mijn nies na te doen  :thumsup: Niet dat ik zo vaak moet niesen, maar als ik nies, dan is dat een raar geluidje en zon 10 keer na elkaar. Dat kan zij nu ook  cheesy3

Typisch dat had Kaya ook nadat hij ziek was geweest... had al van iemand begrepen dat dat vaker voorkomt als ze ziek zijn geweest. Duurde bij Kaya een paar dagen, ik riep al dat ik de enige was in nederland met een witte kerst  :)

Wat het gewicht betreft zou ik als je je zorgen maakt ook even bellen.

Dorian

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: december 30, 2006, 15:57:53 pm »
Nee ik maak me nog niet echt zorgen. Als ze wormen had dan is het logisch dat ze niet echt zwaarder werd. Ik ka het allemaal verklaren dus het valt wel mee, maar het viel wel op.

Ze is van 294 naar 287 naar 284 naar 280 gegaan in ongeveer een maand tijd. Dus het kan wel kloppen. Ze eet zich helemaal rond dus ik neem aan dat ze nu langzaam weer aan moet komen eigenlijk. Das dus geen 10 procent ofzo...

Is dat niet zo, dan ga ik wel weer naar Bastiaansen. Ik wacht eerst de uitslag af van het onderzoek van de ontlasting. Daarna kijk ik wel weer verder.
Zodra ze stiller wordt of stopt met eten ga ik wel meteen weer bellen of langs hoor.

giggles

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: december 30, 2006, 20:18:40 pm »
Diva weegt ook ongeveer zoveel hoor. Is niet echt een verontrustend gewicht.

Gewicht van een rosé zit tussen de 270gr en 350gr geloof ik.

Cosch

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: december 30, 2006, 21:30:23 pm »
Dat ze niet zo zwaar zijn is niet zo erg. Maar het vele afvallen is wel iets om in de gaten te houden! :CENS

giggles

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: december 30, 2006, 21:45:54 pm »
Ja daar heb je gelijk in Corina.
Maar wij wegen onze vogels ook regelmatig en dan zit er ook wel wat schommeling in.
En nu Pinkey wormpjes heeft is het wel extra belangrijk om het gewicht in de gaten te houden natuurlijk.

Dorian

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: december 30, 2006, 21:57:40 pm »
Ik heb haar een walnootje helemaal gegeven dit keer, extra vet. Ze heeft vandaag ook meer zaadjes gehad dan normaal. Ze at ook alle pellets op.
En voor het eerst heeft ze appel gegeten.  ;D
Normaal vliegt dat echt door de kamer. Ze laat het niet gewoon vallen. Ze gooit het echt weg... cheesy3

Dorian

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: januari 02, 2007, 19:47:14 pm »
Okay heb Batiaansen gebeld.

Ze heeft nog eitjes in haar ontlasting. Niet meer zoveel als eerst.  :thumsup:
We moeten komend weekend weer medicijnen geven, even rust tussendoor.
Dan wel twee keer de hoeveelheid die ze nu kreeg, twee dagen achter elkaar.
Dan weer een week later ontlasting opsturen.

Hij gaf nu aan dat het ook naar zijn idee niet van Thiely kan komen (de kweker van Pink)
Het kan zijn dat ze 1 worm had en dat het daar vandaan komt. Dat ze toevallig vroeg heeft aangegeven dat er wat was, omdat ze ons vertrouwt.  :hart:

Het kan gekomen zijn doordat ze in het gras heeft gespeeld en daar een eitje heeft binnen gekregen.
Dat is dus voor huiskamervogels wel degelijk een manier om aan wormen te komen, ontlasting van andere dieren en buiten dingen... Dus toch uitkijken.

dat wil niet zeggen dat ze ontwormd moeten worden, maar het is wel belangrijk de ontlasting van alle gaaien eens per jaar minimaal te laten conroleren.

Knuf

(trouwens een idee om hier een apart topic van te maken, dat ook huiskamervogels wormen kunnen krijgen??)

Cosch

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: januari 02, 2007, 19:59:38 pm »
Ok. hopen dat ze er snel door komt!

(er bestaan al wel wat topics over wormen en met zoeken komen mensen ook op dit topic terecht! Maar uiteraard mag je een apart topic aanmaken hoor ;))

Dorian

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: januari 04, 2007, 09:20:35 am »
Pinkey is weer iets aangekomen en heeft nu nog niet eens gegeten. Ze weegt weer 286 gr.

Ze was gisteren erg stil en suf.
Vandaag ook nog. Ze zit nog steeds op 1 pootje.

Bastiaansen zei dat dit wel een tijdje zo blijven kan. Die eitjes kosten heel veel energie voor het lichaam.
Morgen krijgt ze haar derde kuur alweer  :seestars:

Als het dan niet beter wordt ga ik volgende week toch maar een check up laten doen.
Voor hetzelfde geld merkt ze dat ik me zorgen maak en blijft ze met dat pootje omhoog zielig doen.
Als ze aan het spelen is, wat ze wel weer wat meer doet, is er niks aan de hand.

Ik ga morgen sowieso maar bellen naar Bastiaansen denk ik. Die is er vandaag niet, dus nog een dagje wachten.
Eten doet ze tenminste wel.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #101 Gepost op: januari 04, 2007, 09:35:39 am »
Het is wel een goed teken dat ze eet  ;)

Heel veel sterkte  :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: januari 04, 2007, 09:46:35 am »
Dank je Antonia...

Eten doet ze gelukkig de hele tijd al. Dat gaat gewoon door gelukkig.
Maar ik ga morgen toch maar bellen. Ze kijkt vrolijk, maar zit steeds op 1 pootje.

Omdat ze ook een wondje op haar onderbuikje had, begin ik bang te worden dat het dat misschien is...
Misschien ontstoken. Maar ik kan het met geen mogelijkheid zien.
Ze blijft er wel gewoon netjes vanaf, dus ik weet het gewoon niet. Neem aan dat als ze daar last van had, ze eraan zou gaan zitten.

:seestars: Lekker hoor allemaal. Konden ze maar praten  :cry:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #103 Gepost op: januari 04, 2007, 10:04:47 am »
op één pootje zitten is toch niet verontrustend ?? dat doen ze hier konstant ?? vergeet ik iets ??

Dorian

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: januari 04, 2007, 10:13:35 am »
Pinkey doet dat nooit.... Die zat normaal te wippen op haar pootjes, bewegen, draaien, huppen....

Ze doet het nu de hele tijd. Misschien ook wel normaal, maar hoe rustig ze erbij is maakt dat ik me zorgen maak.

Ik geloof overigens niet dat het door wondje komt.
Een gevecht en mijn eerste bijtwondjes verder, heb ik het kunnen zien, maar het ziet er prima uit. Er zat alleen nog wat opgedroogde troep ongeveer op dezelfde plek in haar veertjes. Bij nadere inspectie bleek dat gewoon poep te zijn, waar ze waarschijnlijk doorheen is gewreven  doh

Jeetje, wat is mijn meisje sterk geworden met haar snaveltje... Ik heb voor het eerst twee wondjes omdat ze beed. Ben er bijna trots op :thumsup: ;D