Auteur Topic: Kamerplant die niet giftig is voor een dwerg gaaitje  (gelezen 2929 keer)

Offline Ticodelft

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Kamerplant die niet giftig is voor een dwerg gaaitje
« Gepost op: december 28, 2006, 12:01:54 pm »
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een kamerplant die niet giftig is voor Tico en waar hij lekker in kan zitten en spelen en stuk maken.
Maar ik kan tot nu toe alleen lijsten vinden met planten die wel giftig zijn. En nu moet ik toegeven dat ik geen verstand
heb van planten, en dat de latijnse naam me al helemaal niks zegt...

Ik zoek dus een plant met als uiterlijk bijvoorbeeld de ficus maar dan niet giftig.

Weet iemand zo'n kamerplant???

Alvast bedankt :thumsup:

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
Re: Kamerplant die niet giftig is voor een dwerg gaaitje
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2006, 13:35:45 pm »
Waarom kamerplanten aanschaffen om ze stuk te laten knagen lsl je ook gewoon wilgentakken kunt gebruiken?

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2006, 13:45:09 pm »
Precies. Voor de veilige weg gaan hoor.

Ze zullen er toch aan gaan knagen. Hout is goed voor hun snavel en voor de nagels enzo!

Dus lekker aan de wilgentakjes zou ik zeggen. Als je even zoek op het forum, zul je allerlei vorobeelde van speelplaatsjes zien die gemakkelijk in elkaar te knutselen zijn!  ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2006, 16:58:04 pm »
Nou ik vind het wel een leuk en mooi gezicht hoor, een agaatje in een groene plant!
Maar ik vind het wel jammer van de planten, daarom krijgen mijn agaatjes van tijd tot tijd een kruidenplantje. Soms zelfs in hun kooi. Vooral bieslook en peterselie zijn favoriet!

Offline Ticodelft

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2006, 18:41:23 pm »
Ik heb ondertussen al een paar wilgentakken gehaald.. maar ook ik vind het wel leuk als ze lekker in de plant kunnen zitten...
Makkelijk voor naar buiten kijken... plant voor het gezicht vanaf buiten... en lekker speel plaats voor de vogel binnen...
en dat ze hem dan slopen tja dat is bekend maar geeft niet...

Dorian

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2006, 21:56:18 pm »
Whahaha dat wordt dus peterselie en bieslook voor het raam  cheesy3

inekesp

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 05, 2007, 16:51:09 pm »
hallo, ik weet niet of je inmiddels al antwoord op je vraag gehad hebt( ben lang niet meer hier geweest) ikzelf heb alle kamerplanten verbannen omdat ik geen risico wil lopen maar ik zet wel wat leuke potjes met gewoon kattegras op de vensterbank en tafel. Ziet er best leuk uit en het kan geen kwaad voor je vogels. Je kunt ook leuk decoreren met gewassen en niet te kleine stenen wat veertjes. Het kost ook bijna niets en is het niet mooi meer kweek je gewoon nieuwe gras. :-*Is maar een idee hoor. Groetjes Ineke

kekavo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 27, 2007, 13:47:00 pm »
Je kan ook zelf een boom maken, door flinke wilgentakken in een pot te zetten. Als je daar speeltjes enzo in hangt, is het toch een soort plant. Ziet er erg gezellig uit, vooral als je kleurrijke speeltjes neemt. En iedereen kan zien dat jij veel van je vogel houd ;)
Kattengras is idd ook leuk, kunnen ze veilig mee spelen, aan knagen en in rond struinen.

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2007, 14:39:12 pm »
Er is nu de Golliwoog... ofzoiets. Die is niet giftig....

Pinkey vind het geweldig sloopmateriaal maar eet het niet (mogen het eten, is zelfs gezond).
Mickey haalt zijn neus ervoor op en vindt een echte kamerplant toch interessanter. Maar daar mag hij dus niet aankomen.