Bedankt voor de reacties.
Ik voel me naar maar kijk Sjaak er niet op aan hoor, juist niet, hij heeft juist goed geholpen en overlegd en Pino nu tijdelijk terug genomen.
Daar ben ik 'm juist dankbaar voor want bij het verkeerde adres zouden ze misschien zeggen zoek het maar uit.
Pino is nu de eerste tegenover vele andere waar het juist wel goed mee is gegaan.
Het is gewoon pech. Pino zal qua karakter inderdaad een supereigenwijze grijze zijn en onze ellende van de afgelopen weken misschien aangevoeld hebben.
Het zijn net kleine kinderen en die voelen ook vaak de zorgen van hun ouders aan en vaak werkt dat averechts.
Dat belooft wel wat voor de toekomst natuurlijk...

Tja wat het nou precies is weten we niet, volgens Sjaak was het gewoon puur aandacht vragerij.
Maar onze stemming kan ook een rol spelen, de pellets leren eten kan moeilijker zijn als zaad, misschien is het ook smaak.
Kleine baby's lusten toch ook niet alle potjes Olvarit?
We konden Pino bij de eerste keer trouwens al meekrijgen maar hebben toen expres nog even gewacht zodat hij iets ouder zou zijn.
De gedachte erachter om ze juist wel mee te geven als ze nog niet helemaal zelfstandig zijn is oa voor de band die je dan samen krijgt.
Chico konden we ook jonger meenemen maar hadden we toen ook expres langer bij de kweker laten zitten tot 1xd pap.
En het overzetten toen ging wel allemaal goed maar die at naast de pap al zaad en fruit.
Pino kreeg al pellets maar at er toen misschien ook niet veel van.
We hadden Pino ook zelfstandig mee mogen nemen maar dachten met dat weekje 2xd pap moet het weinig verschil maken als met Chico toen, maar helaas...
Ook de valkjes die ik wel eens uit nood pap moest geven kon ik goed op zaad overzetten.
Maar soms ook met moeite hoor, dan moest ik ze soms ook laten hongeren om ze zaad te leren eten.
Dus compleet onervaren met vogels, pap en overzetten ben ik niet, maar wel wat betreft pellets.
Normaal zou het geen verschil moeten zijn omdat ze van jongs af aan niet beter weten maar Pino is dus een uitzondering.
Hopelijk krijgt Sjaak het met zijn ervaring wel voor elkaar, ben heel benieuwd...