Auteur Topic: Jonge roodstaart moeilijk van de pap en aan de pellets  (gelezen 16169 keer)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jonge roodstaart moeilijk van de pap en aan de pellets
« Reactie #15 Gepost op: december 30, 2006, 15:00:49 pm »
Balen Mandy.

Misschien gaat ie wel eten als je 1 van je andere vogels bij hem in de buurt zet. Zien eten doet eten zeggen ze weleens.

Succes ermee, Nel

Loesje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 30, 2006, 15:56:45 pm »
Ik vind dat hij nu wel heel erg weinig weegt hoor  :CENS, ik zou zeker zo snel mogelijk bellen en misschien ook eens een VA raadplegen?
Mijn grijsje heb ik pas mee naar huis gekregen toen ze volledig zelfstandig was en ik denk echt dat iedere kweker/winkel zich hier aan moet houden.
Dit voorkomt veel zorgen.
Ik hoop dat het snel beter zal gaan.
Je zou ook misschien de scenic pellet kunnen proberen, die kun je namelijk weken tot een papje.

Valkje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 30, 2006, 16:48:16 pm »
Pino is terug bij Dieca. :(
Toen we belden was Sjaak bezig.
Toen ik om boodschappen was had m'n vriend Sjaak aan de lijn.
Na overleg is hij Pino nu weg aan het brengen, hij zal er nu wel zijn.
Sjaak gaat 'm dan op de pellets zetten.
Ben heel erg benieuwd. Zal je natuurlijk zien dat het hem makkelijk lukt.
Heb er een heel dubbel gevoel over. Ben blij dat er nu wat gebeurt maar baal enorm dat het ons niet gelukt is.
Maar het gaat om Pino, die moet gewoon zelf gaan eten en op de pellets.
Ik weet zeker dat als hij zaad zou krijgen net als Chico toen dat het weer geen probleem zou zijn.
Maar dat ze zo moeilijk op pellets gaan wist ik echt niet. Dan kan je ze beter meegeven als ze zelfstandig zijn.
Maar Pino is schijnbaar de eerste en dus een uitzondering, hebben wij weer... :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: december 30, 2006, 17:04:16 pm »
Ja, ik denk wel dat het een uitzondering is. Daarom beter dat ie bij Sjaak is nu. Snap wel dat het je een dubbel gevoel geeft. Misschien voelde Pino te veel zorg erover, je weet het niet! Komt vast goed! ;)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: december 30, 2006, 17:11:09 pm »
nou valkje,
dat is wel weer wat het zit julie ook niet mee ikzelf zou het toch met zad geprobeerd hebben maar ja meningen verschillen ( gelukkig).
hoop voor julie dat je hem weer snel weer thuis mogen hebben en dat hij weer eenbeetje aankomt.
het is toch wel beter nu dathij bij sjaak zit maar kan me voorstellen dat je het gevoel heb dat je gefaald heb.
maar het ligt echt niet aan julie hoor

sterkte ermee  bye2

een welgemeende groet van Aad & Ria en de vogels pipo & jacco

Dorian

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 30, 2006, 19:37:30 pm »
Voor jullie ontzettend erg. Ik kan me voorstellen dat jij dit voelt als falen, maar dit is de reden waarom heel veel kwekers hun vogels niet weg doen voordat ze zelfstandig zijn.

Sjaak zei ons dat er nooit problemen zijn met zelfstandig krijgen bij  mensen thuis, terwijl de kweker van onze kaketoe zei dat dat heel vaak voorkomt.
Nou, lieve Valkje, je bent echt echt echt niet de enige waar het niet lukt. Er zijn er veel meer. Het ligt niet aan jullie  :(

Ontzettend veel sterkte  :-*

giggles

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 30, 2006, 20:01:02 pm »
Ik vind het gaan falen van je hoor.
Ik vind het gewoon geen goede zaak dat kwekers hun vogels al weg doen voordat ze zelfstandig zijn.
Ik zie het zelf ook bij Lola. Hier gaat het gelukkig wel goed, maar als ik een keuze had gehad, was ze pas helemaal zelfstandig hier in huis gekomen, maar ja die keuze lag niet bij mij toendertijd.

Wees maar gewoon blij dat hij bij Sjaak goed zit en dat je hem straks terug krijgt als zelfstandige gaai.
Op die manier beleef je er alleen plezier van en een stuk minder kopzorgen.

Groeten Jarno

Dorian

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 30, 2006, 20:10:20 pm »
Toch was het makkelijker als Sjaak hem in een keer zelfstandig had gemaakt en dan pas naar een nieuw huisje had laten gaan.
Dat had valkje ook veel kopzorgen, frustratie en zorgen bespaard  :angry:

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: december 30, 2006, 20:22:50 pm »
is wel zo maar als je hem zelf zelfstandig kan maken is dat voor jezelf wel een heel overwinning als het lukt en geeft naar mijn idee veel voldoening, maar zoals aan alles zit er een risico aan .
maar dat geldt voor de kweker ook daar gaat het ook niet altijd vanzelf het zelfstandig maken alleen ziet de klant dat dan niet maar vaak loopt hij tegen dezelfde problemen aan.
hij is alleen meer bedreven in het oplossen ervan.

dus het is echt geen schande als je het niet meer weet

veel sterkte de komende dagen????   :-*

noa

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 30, 2006, 21:05:55 pm »
Noa heeft tot haar 16e week aan de pap gezeten, wij maakte ons ook heel erg zorgen, afentoe hadden we haar een beetje uitgehongerd ( zoooo zielig), en toch at ze niks , geen pellet ( zacht gemaakt), geen zaad, groente en fruit.
maar op een dag at ze oppeens (wij stonden verbaasd :o ), en nu is ze helemaal weg van die gekleurde pellets van nutri bird. ze vind het juist lekkerder dan zaadjes woohoo
ik wens je veel sterkte met je grijsje ( zoiets komt toch vanzelf wel goed? )

Africangrey

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 30, 2006, 21:12:51 pm »
Oh, dat is beter dan zo he ;)
Inderdaad minder kopzorgen en ik zou niet balen dat het jullie niet gelukt is, kan iedereen overkomen.
Voordat je t weet is Pino weer thuis :-*

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: december 30, 2006, 23:58:07 pm »
Je moet het echt niet zien als falen hoor! Eigenlijk doe je het heel goed! Bij hoeveel mensen redt zo'n gaaitje het helemaal niet? Daar wil je natuurlijk helemaal niet aan denken, maar het is wel de reden dat er veel tegens zijn om een gaai zo jong en onzelfstandig aan de nieuwe eigenaar mee te geven! Een kweker of iemand als Sjaak is veel bedrevener om deze dingen op te lossen, dat ligt niet aan jou, dat komt door hun enorme ervaring. Maar het is wel heel jammer en sneu dat het jou overkomt.
Komt allemaal goed hoor en dan heb jij vast en zeker je eigen lieve en vast ook supereigenwijze grijze terug! console

chantal

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 31, 2006, 12:47:57 pm »
Jammer dat het niet gelukt. Ik had juist een vogel die geen pap meer wou waar ik me zorgen over maakte. Sjaak zei toen gewoon stoppen met pap en dat hebben we gedaan. Sterkte en ik weet zeker dat het goed komt  :-*

Valkje

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 31, 2006, 14:15:39 pm »
Bedankt voor de reacties.
Ik voel me naar maar kijk Sjaak er niet op aan hoor, juist niet, hij heeft juist goed geholpen en overlegd en Pino nu tijdelijk terug genomen.
Daar ben ik 'm juist dankbaar voor want bij het verkeerde adres zouden ze misschien zeggen zoek het maar uit.
Pino is nu de eerste tegenover vele andere waar het juist wel goed mee is gegaan.
Het is gewoon pech. Pino zal qua karakter inderdaad een supereigenwijze grijze zijn en onze ellende van de afgelopen weken misschien aangevoeld hebben.
Het zijn net kleine kinderen en die voelen ook vaak de zorgen van hun ouders aan en vaak werkt dat averechts.
Dat belooft wel wat voor de toekomst natuurlijk... ::)
Tja wat het nou precies is weten we niet, volgens Sjaak was het gewoon puur aandacht vragerij.
Maar onze stemming kan ook een rol spelen, de pellets leren eten kan moeilijker zijn als zaad, misschien is het ook smaak.
Kleine baby's lusten toch ook niet alle potjes Olvarit?
We konden Pino bij de eerste keer trouwens al meekrijgen maar hebben toen expres nog even gewacht zodat hij iets ouder zou zijn.
De gedachte erachter om ze juist wel mee te geven als ze nog niet helemaal zelfstandig zijn is oa voor de band die je dan samen krijgt.
Chico konden we ook jonger meenemen maar hadden we toen ook expres langer bij de kweker laten zitten tot 1xd pap.
En het overzetten toen ging wel allemaal goed maar die at naast de pap al zaad en fruit.
Pino kreeg al pellets maar at er toen misschien ook niet veel van.
We hadden Pino ook zelfstandig mee mogen nemen maar dachten met dat weekje 2xd pap moet het weinig verschil maken als met Chico toen, maar helaas...
Ook de valkjes die ik wel eens uit nood pap moest geven kon ik goed op zaad overzetten.
Maar soms ook met moeite hoor, dan moest ik ze soms ook laten hongeren om ze zaad te leren eten.
Dus compleet onervaren met vogels, pap en overzetten ben ik niet, maar wel wat betreft pellets.
Normaal zou het geen verschil moeten zijn omdat ze van jongs af aan niet beter weten maar Pino is dus een uitzondering.
Hopelijk krijgt Sjaak het met zijn ervaring wel voor elkaar, ben heel benieuwd...

giggles

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 31, 2006, 20:33:01 pm »
Gaat vast wel goed komen denk ik  console