Auteur Topic: Jonge roodstaart moeilijk van de pap en aan de pellets  (gelezen 16172 keer)

Jarie

• Gast
Re: Jonge roodstaart moeilijk van de pap en aan de pellets
« Reactie #120 Gepost op: januari 14, 2007, 09:33:48 am »
Heel goed van je om even rustig aan te doen,even bij komen ;)
sterkte meid.....

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #121 Gepost op: januari 14, 2007, 11:21:26 am »
Sterkte Valkje console

Valkje

• Gast
« Reactie #122 Gepost op: januari 19, 2007, 13:37:25 pm »
De uitslagen van Pino zijn binnen.
Er was geen bacterie of virus. Alleen die schimmelinfectie in z'n longen. Mogelijk door verslikken.
En dat zou dan ergens in de afgelopen 2-3 weken voor z'n dood gebeurd moeten zijn. Een vrij acute infectie.
Bij een chronische infectie kan het ergens binnen 5-6 weken voor z'n overlijden al mis gegaan zijn.
En het verslikken kan ongemerkt gebeurd zijn, dus bij ons of bij Sjaak.
Pino is 10 januari overleden en heeft hier van 19 t/m 26 december 1 keer per dag pap gehad en de laatste keer 28-12, dat was 14 dagen voor z'n dood.
Ik heb toen zelf die pap gegeven weet ik nog en heb niets van een mogelijke verslikking gemerkt, ook daarvoor niet.
Eenmaal bij Sjaak is hij vrij snel over gegaan naar 3 keer per dag pap vanwege het niet eten en het gewichtsverlies.
Sjaak zegt zelf te denken dat het bij ons verkeerd is gegaan. Hij heeft natuurlijk wel meer ervaring maar wij waren toch ook niet compleet onervaren.
We waren zelfs vrij voorzichtig juist. Maar het is niet zeker te zeggen. Dat antwoord krijgen we helaas nooit..

Hij zegt zich toch aan z'n woord te houden dus we mogen om het geld komen maar overschrijven leek mij handiger dan 2 uur in de auto te zitten...
Als het goed gaat is het wel heel netjes afgehandeld zo. Bij bv een Dennis zou er misschien zowieso gezegd zijn het is bij jullie gebeurd dus dikke pech, of 50/50, of erger nog, je zou de rekening van de dierenarts nog opgestuurd krijgen! Want die gaat ook nog naar Sjaak.
Maar hij is al die tijd wel netjes en eerlijk geweest en baalt er zelf ook van. Hopelijk voor hem en een mogelijke andere koper gebeurt dit nooit meer.
Als we weer toe zijn aan een nieuw gevleugeld maatje dan zal dat zowieso een zelfstandig etende zijn!
Dat kon met Pino toen ook, maar we dachten dat het met 2 keer per dag pap wel moest lukken, net als met Chico en de vele andere die van Dieca vandaan komen, maar helaas. Wij hadden net de pech dat het met dat kleine risico toch mis is gegaan. Dat risico nemen we dus nooit meer!

Voor degene die interesse heeft, ik heb hier nog een aardig volle bak met pellets van Dieca voor een roodstaart.
Die is 25 november open gegaan en daar hadden we normaal 3-4 maanden mee kunnen doen.
In die tijd komt er zowieso nog geen nieuwe roodstaart, op z'n vroegst misschien vd zomer of najaar.
Wij hebben er dus niks meer aan, degene die wil mag het op komen halen, gratis. Mail me dan even.

Ondertussen voel ik me geestelijk een wrak, droomde vanochtend nog dat onze hond Paco weer tot leven was gekomen...
Ik ben erg labiel, de ene dag gaat het goed en de andere dag loop ik weer te janken.
Ik ben wel blij dat ik in die paar weken veel foto's en filmpjes van Pino heb gemaakt.
Maar in onze herinnering is hij er ook nog natuurlijk en we zullen 'm ook nooit vergeten...
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2007, 13:46:23 pm door Valkje »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #123 Gepost op: januari 19, 2007, 13:44:11 pm »
Jee Mandy, wat rot toch allemaal! :cry: Ik weet zeker dat Sjaak alles netjes afhandelt. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #124 Gepost op: januari 19, 2007, 13:47:04 pm »
Ach Mandy, wat rot toch allemaal zeg.. :cry: Ik weet zeker dat Sjaak het netjes afhandelt! Nogmaals veel sterkte! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #125 Gepost op: januari 19, 2007, 13:48:23 pm »
Denk het ook wel hoor, maar vind het eerlijk gezegd wel een beetje bot door zo klakkeloos te zeggen, het is jullie schuld.

Ik hoop echt van harte dat dit voor anderen nog weer een reden is om een zelfstandige vogel te kopen.

Veel sterkte Mandy! Wie zijn schuld is, zul je nooit weten, dus geef dan niet jezelf de schuld! Je hebt em goed verzorgd!  :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #126 Gepost op: januari 19, 2007, 14:08:27 pm »
Och Mandy, nu is het allemaal al zo akelig en dan zit jij ook nog te tobben met een schuldvraag. Weet je schuld, dat is zo dubbel, want bij schuld komt zo snel een fleem van opzet om de hoek kijken. En bij wie het ook is misgegaan, niemand heeft het met opzet gedaan, sterker nog iedereen had juist het beste met Pino voor. Ik vind eigenlijk ook dat Bert de "schuldvraag" beter in het midden had kunnen laten, alleen al uit tactisch oogpunt. Jullie zijn heel voorzichtig geweest, maar niet zo ervaren. Helaas gebeuren er door ervaring ook weleens minder leuke dingen, juist omdat vertrouwt op zijn ervaring. Kortom daar kom je dus nooit achter. Maar als ik het goed begrijp zegt de va MOGELIJK door verslikking. Dus dat hoeft niet eens. Misschien was het toch wat anders. Misschien denk je wat het er nou toe doet, maar ik zou het vreselijk vinden als je ook nog met die "schuldvraag" blijft zitten.
 :-*

charon

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: januari 19, 2007, 14:14:30 pm »
 :cry:

Ik lees nu pas hoe dit allemaal gelopen is
wat een ellende
Ik vind het erg sneu voor je dat dit je na al die andere ellende nog moet overkomen ook
sterkte ermee

Valkje

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: januari 20, 2007, 17:02:20 pm »
Denk het ook wel hoor, maar vind het eerlijk gezegd wel een beetje bot door zo klakkeloos te zeggen, het is jullie schuld.
Daar komt het wel op neer maar zo bot zei hij het niet, hij zei alleen te denken dat het hier mis gegaan moet zijn. Maar daar ben ik toen verder niet op ingegaan, een welles nietes discussie heeft weinig zin en een echt antwoord krijgen we toch nooit.

Ik hoop echt van harte dat dit voor anderen nog weer een reden is om een zelfstandige vogel te kopen.
Het zal inderdaad mijn advies niet zijn om een papvogel te nemen, met 2 of 1 keer per dag dacht ik nog, moet kunnen, en vaak gaat het wel goed, maar niet altijd weet ik nu uit eigen ervaring. M'n valkjes geef ik trouwens nooit pap om tam te maken, alleen in nood of om bij te voeren. En ze gaan ip ook niet niet-zelfstandig weg, alleen aan mensen met ervaring, op eigen risico en minimaal 3 weken oud. In 2005 2 keer gedaan en 1 keer ging het inderdaad mis. Zo zonde en onnodig, zelfstandig etend had hij nu ws nog geleefd, net als Pino ws...

Veel sterkte Mandy! Wie zijn schuld is, zul je nooit weten, dus geef dan niet jezelf de schuld! Je hebt em goed verzorgd!  :thumsup:
Och Mandy, nu is het allemaal al zo akelig en dan zit jij ook nog te tobben met een schuldvraag. Weet je schuld, dat is zo dubbel, want bij schuld komt zo snel een fleem van opzet om de hoek kijken. En bij wie het ook is misgegaan, niemand heeft het met opzet gedaan, sterker nog iedereen had juist het beste met Pino voor. Ik vind eigenlijk ook dat Bert de "schuldvraag" beter in het midden had kunnen laten, alleen al uit tactisch oogpunt. Jullie zijn heel voorzichtig geweest, maar niet zo ervaren. Helaas gebeuren er door ervaring ook weleens minder leuke dingen, juist omdat vertrouwt op zijn ervaring. Kortom daar kom je dus nooit achter. Maar als ik het goed begrijp zegt de va MOGELIJK door verslikking. Dus dat hoeft niet eens. Misschien was het toch wat anders. Misschien denk je wat het er nou toe doet, maar ik zou het vreselijk vinden als je ook nog met die "schuldvraag" blijft zitten. :-*
Tja, ik weet het maar toch ga je zoeken naar wat je fout gedaan hebt, wat is er wanneer waarom en hoe mis gegaan. We hebben zeker ons best gedaan en Sjaak ook, altjid goed contact gehouden en overlegt maar helaas. Een echt antwoord hebben we niet en krijgen we ook nooit. We hebben echt ons best gedaan, we wilden er echt weer voor gaan, een maatje dat hopelijk een jaar of 50 bij ons zou zijn, het waren slechts 5 weken... En dan doet het zo zeer als ik die advertenties op mp zie, doe roodstaart weg wegens allergie of geen tijd meer, grrrr!

Ach Mandy, wat rot toch allemaal zeg.. :cry: Ik weet zeker dat Sjaak het netjes afhandelt! Nogmaals veel sterkte! ;)
Het geld is inderdaad al terug gestort, netjes afgehandelt dus. Een zorg minder nu en nu echt allemaal afgesloten, tijd nu om alles echt een plaatsje te geven en te verwerken...

Bedankt voor de reacties.

Dorian

• Gast
« Reactie #129 Gepost op: januari 20, 2007, 17:46:47 pm »
Heel veel sterkte Valkje, met het verwerken van alles. Neem daar alle tijd voor, want er moet nogal wat een plekje krijgen in jullie leven zeg.  :-* console

carolien

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: januari 20, 2007, 20:38:25 pm »
heel veel sterkte :cry: :cry:

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #131 Gepost op: januari 21, 2007, 16:55:03 pm »
hopelijk vind je nu de tijd om alles wat er de laatste tijd met jou en je dieren gebeurd is een plaatsje te geven.

ik weet wat het is, wij hadden ook een jong grijsje met 7 weken en die is na 8 weken overleden.
vermoedelijk door stress zegt de va maar zeker weten doen ze het niet.
dus dan zit je ook met dilemma's ligt het aan ons of aan de vogel ?
(vogel kwam bij dennis vandaan en we kregen keurig een nieuwe, hadden we niet verwacht , maar dit terzijde)

dat was op 1 augustus en soms hebben we het er nog moeilijk mee.

hoop voor jullie dat je alles een goed plaatsje kan geven en weer voorzichtig kan kijken naar een toekomst.
veel sterkte bij dit alles toegewenst   :-*