Auteur Topic: Inlichten van je buren  (gelezen 1706 keer)

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
Inlichten van je buren
« Gepost op: januari 02, 2007, 13:21:47 pm »
Hoi,

Iedereen alsnog een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Ik zit met een vraag...

Toen jullie je vogels gingen aanschaffen, hebben jullie toen de buren hierover ingelicht enzo? Ben n.l. wel benieuwd. Ik woon nu in een tussenwoning sinds juli vorig jaar en had toen al mn 2 valkjes. Maar nu ik een grijsje wil aanschaffen zit ik toch met de vraag: moet ik de buren hierover gaan inlichten  :CENS

Ben wel benieuwd naar jullie mening.

Groetjes

Jack

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Inlichten van je buren
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2007, 13:22:45 pm »
Ik heb dat niet gedaan hoor! Is niet eens in me opgekomen! ;)

giggles

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2007, 13:25:16 pm »
Toen we Lola in huis hadden genomen, hebben we er wel melding van gemaakt. Dit was vooral omdat René en Lotte aan ons vertelden dat ze erg veel schreeuwde.
Gelukkig valt het HEEL erg mee en is bij ons Tigo degene die het meeste herrie maakt.

Van onze andere gaaien hebben we geen melding gemaakt. Komen jou buren wel bij jou langs als ze een hond of een kat aanschaffen dan?  :o

Dorian

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2007, 13:33:31 pm »
Wij hier ook niet en we wonen in een portiekwoning.
Er is ons ook niemand komen vragen of ze een stinkende kat mochten aanschaffen (ik vind niet dat katten stinken trouwens, maar deze STINKT  tongue2
:stink:)

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2007, 13:34:01 pm »
Van onze andere gaaien hebben we geen melding gemaakt. Komen jou buren wel bij jou langs als ze een hond of een kat aanschaffen dan? :o

Nee eigenlijks niet. Deze vraag schoot mij ook ineens te binnen en was wel benieuwd of dat überhaubt gedaan werd.

Maar als ik de vraag zo terug lees ... is het best wel een rare vraag  ;D

giggles

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2007, 13:37:14 pm »
Nou ja de vraag is een beetje gebasseert op het vooroordeel dat mensen denken dat alle papegaaien schreeuwers zijn denk ik...  :S

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #6 Gepost op: januari 02, 2007, 13:51:14 pm »
Jammer dat veel mensen dat hebben.  Mn buren zien het dan wel wanneer ik met mn grijsje een wandeling ga maken. :)

Loesje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2007, 14:06:07 pm »
In ons vorige huis hadden we buren met een jongen die heel veel met mijn broertje optrok, dus die wisten het wel.
Toen we hier ons grijsje kochten hebben we niets gezegd, maar de muren zijn hier zo dik dat ze er ook geen last van kunnen hebben.
Mijn moeder is slechthorend en heeft de tv altijd heel erg hard aanstaan (dan sta je echt te trillen :)) en daar hadden ze geen last van, dus van de gaaitjes al helemaal niet ;)

Citaat
Nou ja de vraag is een beetje gebasseert op het vooroordeel dat mensen denken dat alle papegaaien schreeuwers zijn denk ik... 
Alle gaaitjes schreeuwen wel eens naar mijn idee, en dan kun je wel problemen krijgen met de buren. Bob schreeuwt hier bijna nooit, maar als hij met zijn bel aan het spelen is kun je hem buiten nog duidelijk horen. En dat is nog maar een bbtje ;) En Emma fluit heel erg hard, ze maken nu eenmaal lawaai, meer dan bijvoorbeeld een kat.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2007, 14:08:34 pm door Loesje »

giggles

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 02, 2007, 14:18:21 pm »
Honden blaffen ook wel eens, waarom zouden papegaaien dan niet af en toe mogen schreeuwen?

Dat was eigenlijk meer mijn punt. Elk beest maakt geluid. De kunst is dat het dier niet constant geluid aan het produceren is.  bye2

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: januari 02, 2007, 14:21:42 pm »
Ik vindt juist dat onze hond en de valkjes die bij mijn grasparkietjes buiten zitten veel meer kabaal maken dan ons grijsje Kaya.

Ik heb het niet van te voren gemeld bij de buren, ik heb hun wel gevraagd na een schreeuw-avond (in het begin toen Kaya ons uitprobeerde) of ze het gehoord hadden. Dat was niet het geval dus ik denk inderdaad dat het geluid van een grijsje niet zo snel door een muur trekt dan van een hond of zelfs kind in een schreeuwbui!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: januari 02, 2007, 16:14:35 pm »
ik heb niets gezegd of gevraagd aan de buren,geen haar op men hoofd die daar zou aan denken,de buren links maken trouwens meer lawaai als een voliere vol grijzen en ara's samen,tzijn echte aso's
andere buren vinden het leuk dat ze antwoord krijgen op hun gefluit en verder geen haan die ernaar kraait

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #11 Gepost op: januari 02, 2007, 16:15:23 pm »
wij hebben dat ook niet gedaan.
Nu zijn ze er vanzelf achter gekomen vooral de eerste tijd toen caro nog zo schreeuwde

Ik vind een grijsje ernorm stil vergeleken met de meeste edels die ik ken dus zou me er geen zorgen over maken...

Pascalle

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 02, 2007, 16:19:03 pm »
Wij hebben de buren ook echt niet ingelicht. Waarom zou je? Ze hoeven niet alles te weten....  ;)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #13 Gepost op: januari 02, 2007, 16:52:47 pm »
Wij hebben de buren ook niet ingelicht hoor,niet bij Simon en niet bij Max.(anders mag je ze ook wel inlichten als je een kindje nemen wil met al dat gehuil de eerste maanden)  :)
Ik denk dat het anders wordt als ik in de toekomst buiten papegaaien wil gaan houden,dan zal ik het misschien tussen neus en lippen door vertellen,maar meer in de vorm van tijdens een gesprek als we elkaar buiten treffen.(meestal maken we hier in de buurt wel een praatje als we elkaar tegen komen dat gaat dan over van alles en nog wat,denk dat ik het dan wel zal benoemen)

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #14 Gepost op: januari 02, 2007, 17:44:28 pm »
Het hangt natuurlijk ook van de situatie af.Heb jij aso buren dan kennen ze het rambam krijgen.Heb je buren waar je goed mee om gaat is het toch juist leuk om het te vertellen.Iedere gaai heeft wel eens een schreeuwmoment maar als het standaard is,heb je een probleem en moet je het probleem aanpakken.Het is dan mss niet leuk voor je buren maar nog veel minder leuk voor jou.Dat wil je dan wel aanpakken hoor.

Rob